Từ khoá: Số Hiệu, Tiêu đề hoặc Nội dung ngắn gọn của Văn Bản...

Đăng nhập

Đang tải văn bản...

Nghị định 85/2022/NĐ-CP cơ chế tài chính thanh toán khoản tiền bù giá Dự án lọc hóa dầu Nghi Sơn

Số hiệu: 85/2022/NĐ-CP Loại văn bản: Nghị định
Nơi ban hành: Chính phủ Người ký: Lê Minh Khái
Ngày ban hành: 24/10/2022 Ngày hiệu lực: Đã biết
Ngày công báo: Đã biết Số công báo: Đã biết
Tình trạng: Đã biết

CHÍNH PHỦ
-------

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
---------------

Số: 85/2022/NĐ-CP

Hà Nội, ngày 24 tháng 10 năm 2022

NGHỊ ĐỊNH

VỀ CƠ CHẾ XỬ LÝ TÀI CHÍNH CHO TẬP ĐOÀN DẦU KHÍ VIỆT NAM KHI THANH TOÁN KHOẢN TIỀN BÙ GIÁ TRONG BAO TIÊU SẢN PHẨM CỦA DỰ ÁN LIÊN HỢP LỌC HÓA DẦU NGHI SƠN

Căn cứ Luật Tổ chức Chính phủ ngày 19 tháng 6 năm 2015; Luật sửa đổi, bổ sung một số điều của Luật Tổ chức Chính phủ và Luật Tổ chức chính quyền địa phương ngày 22 tháng 11 năm 2019;

Căn cứ Luật Ngân sách nhà nước ngày 25 tháng 6 năm 2015;

Căn cứ Nghị quyết số 42/2021/QH15 ngày 13 tháng 11 năm 2021 của Quốc hội về Kỳ họp thứ 2, Quốc hội khóa XV;

Theo đề nghị của Bộ trưởng Bộ Tài chính;

Chính phủ ban hành Nghị định về xử lý tài chính cho Tập đoàn Dầu khí Việt Nam khi thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu sản phẩm của Dự án liên hợp lọc hóa dầu Nghi Sơn.

Chương I

QUY ĐỊNH CHUNG

Điều 1. Phạm vi điều chỉnh

Nghị định này quy định về xử lý tài chính cho Tập đoàn Dầu khí Việt Nam khi thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu sản phẩm của Dự án liên hợp lọc hóa dầu Nghi Sơn theo Hợp đồng bao tiêu sản phẩm nhiên liệu ký giữa Tập đoàn Dầu khí Việt Nam với Công ty trách nhiệm hữu hạn lọc hóa dầu Nghi Sơn, thực hiện điểm 4 Nghị quyết số 42/2021/QH15 của Quốc hội, bao gồm: xác định nhu cầu và nguyên tắc Nhà nước xử lý tài chính; lập dự toán, kiểm toán, quyết toán ngân sách nhà nước và xử lý chênh lệch giữa doanh thu với chi phí đầu vào của hoạt động bao tiêu sản phẩm của Dự án khi xác định kết quả kinh doanh hằng năm của Công ty mẹ - Tập đoàn Dầu khí Việt Nam.

Điều 2. Đối tượng áp dụng

1. Công ty mẹ - Tập đoàn Dầu khí Việt Nam (dưới đây gọi là PVN).

2. Chi nhánh Phân phối sản phẩm lọc dầu Nghi Sơn.

3. Kiểm toán nhà nước.

4. Ủy ban Quản lý vốn nhà nước tại doanh nghiệp.

5. Bộ Tài chính.

6. Bộ Công Thương.

7. Các cá nhân và tổ chức có liên quan.

Điều 3. Giải thích từ ngữ

Trong Nghị định này, các từ ngữ dưới đây được hiểu như sau:

1. Chi nhánh Phân phối sản phẩm lọc dầu Nghi Sơn (dưới đây gọi là PVNDB) là đơn vị hạch toán phụ thuộc của Công ty mẹ - PVN được thành lập để thực hiện bao tiêu và phân phối sản phẩm nhiên liệu của Dự án liên hợp lọc hóa dầu Nghi Sơn.

2. Dự án liên hợp lọc hóa dầu Nghi Sơn (dưới đây gọi là Dự án LHD Nghi Sơn) là Dự án được Ban Quản lý Khu Kinh tế Nghi Sơn cấp Giấy chứng nhận đầu tư lần đầu số 262022000036 ngày 14 tháng 4 năm 2008 và các lần điều chỉnh theo quy định của pháp luật.

3. Công ty trách nhiệm hữu hạn lọc hóa dầu Nghi Sơn (dưới đây gọi là Công ty LHD Nghi Sơn) là doanh nghiệp được thành lập trên cơ sở Hợp đồng thành lập Công ty liên doanh giữa PVN với các đối tác với Idemitsu Kosan Co., Ltd; Mitsui Chemicals, INC. và Kuwait Petroleum Europe B.V. ngày 07 tháng 4 năm 2008.

4. Hợp đồng bao tiêu sản phẩm nhiên liệu của Dự án LHD Nghi Sơn (dưới đây gọi là Hợp đồng bao tiêu) là Hợp đồng ký giữa PVN với Công ty LHD Nghi Sơn ngày 15 tháng 01 năm 2013 và phụ lục, thỏa thuận bổ sung (nếu có).

5. Hợp đồng dịch vụ là Hợp đồng ký giữa PVNDB (theo ủy quyền của PVN) với Công ty LHD Nghi Sơn ngày 13 tháng 11 năm 2017 để PVNDB cung cấp dịch vụ hỗ trợ bao tiêu cho Công ty LHD Nghi Sơn và phụ lục, thỏa thuận sửa đổi, bổ sung (nếu có).

6. Hiệp định thương mại tự do bao gồm các hiệp định đa phương hoặc hiệp định song phương mà Việt Nam là một bên tham gia ký kết hoặc tham gia đang có hiệu lực và có hiệu lực đối với Việt Nam (dưới đây gọi là FTA).

7. LPG là khí dầu mỏ hóa lỏng theo quy định tại Nghị định của Chính phủ về kinh doanh khí.

8. Thỏa thuận Bảo lãnh và Cam kết của Chính phủ là Thỏa thuận ký giữa Chính phủ nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam với Idemitsu Kosan Co., Ltd; Mitsui Chemicals, INC.; Kuwait Petroleum Europe B.V. và Công ty LHD Nghi Sơn ngày 15 tháng 01 năm 2013 cho Dự án LHD Nghi Sơn (dưới đây gọi là GGU).

9. Thực hiện chuỗi bao tiêu là việc PVNDB bao tiêu sản phẩm của Dự án LHD Nghi Sơn theo quy định tại Hợp đồng bao tiêu (trong đó, sản phẩm dầu bao gồm nhiên liệu máy bay phản lực JET-A1) và bán ra cho các thương nhân đầu mối kinh doanh xăng dầu hoặc bên mua khác theo quy định của pháp luật về kinh doanh xăng dầu và cung cấp dịch vụ cho Công ty LHD Nghi Sơn theo quy định tại Hợp đồng dịch vụ.

Chương II

QUY ĐỊNH CỤ THỂ

Mục 1. XÁC ĐỊNH NHU CẦU SỐ TIỀN ĐỀ NGHỊ NHÀ NƯỚC XỬ LÝ VÀ NGUYÊN TẮC NHÀ NƯỚC XỬ LÝ TÀI CHÍNH PHỤC VỤ LẬP DỰ TOÁN, QUYẾT TOÁN NGÂN SÁCH NHÀ NƯỚC

Điều 4. Xác định nhu cầu số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính

1. Nhu cầu số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN tương ứng khoản chênh lệch âm phát sinh trong năm (giá bán ra thấp hơn giá bao tiêu do PVN phải thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu sản phẩm xăng, dầu, LPG của Dự án LHD Nghi Sơn theo quy định tại Hợp đồng bao tiêu).

2. Khoản chênh lệch âm tại khoản 1 Điều này được xác định như sau:

Doanh thu thực hiện chuỗi bao tiêu trong năm (đã bao gồm khoản tiền PVNDB thu được qua giá bán ra tương ứng thuế nhập khẩu đối với xăng, dầu, LPG; thuế tiêu thụ đặc biệt đối với mặt hàng xăng - nếu có nhưng chưa bao gồm thuế giá trị gia tăng).

+

Các khoản doanh thu khác (chưa bao gồm thuế giá trị gia tăng), thu nhập khác của PVNDB trực tiếp liên quan thực hiện chuỗi bao tiêu, phát sinh trong năm (đã bao gồm doanh thu hoạt động tài chính của PVNDB, các khoản bồi thường và tiền thưởng thực hiện hợp đồng mà PVNDB được chấp nhận thanh toán, thu nhập khác).

-

Chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu (chưa bao gồm thuế giá trị gia tăng) tương ứng sản lượng PVNDB bao tiêu bán ra trong năm (đã bao gồm giá trị tiền hàng PVNDB có nghĩa vụ thanh toán cho Công ty LHD Nghi Sơn đối với sản phẩm xăng, dầu, LPG).

3. Căn cứ xác định doanh thu thực hiện chuỗi bao tiêu quy định tại khoản 2 Điều này là tổng doanh thu phát sinh trong năm, tính từ thời điểm ngày 01 tháng 01 đến hết ngày 31 tháng 12 hằng năm, bao gồm doanh thu bán sản phẩm xăng, dầu, LPG cho các thương nhân đầu mối kinh doanh xăng du hoặc bên mua khác và doanh thu PVNDB cung cấp dịch vụ cho Công ty LHD Nghi Sơn.

a) Doanh thu từng đạt bán sản phẩm xăng, dầu, LPG được xác định như sau:

Đơn giá bán ra (chưa có các loại thuế)

x

(1 + thuế suất Thuế nhập khẩu ưu đãi đặc biệt thấp nhất theo cam kết của Việt Nam tại các FTA đối với mặt hàng xăng, dầu, LPG theo quy định)

+

Phụ phí thị trường/ Điều chỉnh g - nếu có

x

(1 + thuế suất Thuế tiêu thụ đặc biệt đối với mặt hàng xăng theo quy định - nếu có)

x

Sản lượng xăng, dầu, LPG bao tiêu bán ra

Trong đó:

- Đơn giá bán ra (chưa có các loại thuế) để xác định doanh thu được căn cứ theo công thức giá bán ra quy định tại Hợp đng kinh tế ký giữa PVNDB với thương nhân đầu mối kinh doanh xăng dầu hoặc bên mua khác, được tham chiếu theo giá FOB Singapore do Tạp chí Platts Singapore công bố (đối với các sản phẩm xăng, dầu) hoặc tham chiếu theo giá CP (giá Hợp đồng) do Công ty Saudi Aramco công b (đối với LPG).

- Trường hợp số tiền tương ứng thuế nhập khẩu đối với xăng, dầu, LPG kết cấu trong giá bán ra được các thương nhân đầu mối kinh doanh xăng dầu hoặc bên mua khác chấp nhận thanh toán cho PVNDB lớn hơn (>) số tiền thuế nhập khẩu xác định theo mức thuế suất thuế nhập khẩu ưu đãi đặc biệt thấp nhất theo cam kết của Việt Nam tại các FTA (nếu có), việc xác định doanh thu theo quy định tại điểm này sẽ căn cứ theo số tiền tương ứng thuế nhập khẩu PVNDB được chấp nhận thanh toán.

- Phụ phí thị trường/Điều chỉnh giá kết cấu trong giá bán ra theo thông lệ kinh doanh xăng dầu hoặc thông lệ kinh doanh LPG (đối với sản phẩm xăng dầu/LPG) được căn cứ theo công thức giá bán ra quy định tại Hợp đồng kinh tế ký giữa PVNDB với thương nhân đầu mối kinh doanh xăng dầu hoặc bên mua khác. Vị trí kết cấu Phụ phí thị trường/Điều chỉnh giá tại công thức xác định doanh thu từng đợt bán sản phẩm xăng, dầu, LPG nêu trên sẽ được điều chỉnh, cập nhật theo kết quả đàm phán tại Hợp đồng kinh tế ký giữa PVNDB với thương nhân đầu mối kinh doanh xăng dầu hoặc bên mua khác (nếu có).

b) Doanh thu PVNDB cung cấp dịch vụ cho Công ty LHD Nghi Sơn được căn cứ theo tổng doanh thu phát sinh trong năm (chưa bao gồm thuế giá trị gia tăng), tính từ ngày 01 tháng 01 đến hết ngày 31 tháng 12 hàng năm do cung cấp dịch vụ cho Công ty LHD Nghi Sơn theo quy định tại Hợp đồng dịch vụ.

4. Căn cứ xác định chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu tương ứng với sản lượng PVNDB bán ra trong năm theo quy định tại khoản 2 Điều này là tổng chi phí phát sinh trong năm (chưa bao gồm thuế giá trị gia tăng), tính từ thời điểm ngày 01 tháng 01 đến hết ngày 31 tháng 12 hằng năm, bao gồm:

a) Giá vốn hàng bán (đã bao gồm giá trị tiền hàng PVNDB có nghĩa vụ thanh toán cho Công ty LHD Nghi Sơn);

b) Chi phí bán hàng;

c) Chi phí quản lý doanh nghiệp;

d) Chi phí tài chính trực tiếp liên quan thực hiện chuỗi bao tiêu (không bao gồm chi phí lãi vay Công ty mẹ - PVN vay vốn để tạm ứng vốn cho PVNDB);

đ) Chi phí khác có liên quan (đã bao gồm chi phí kinh doanh xăng dầu theo quy định của pháp luật về kinh doanh xăng dầu, các khoản chi phí trích lập dự phòng, chi phí thực hiện nghĩa vụ bồi thường thực hiện hợp đồng trong thực hiện chuỗi bao tiêu) được xác định riêng hoặc được kết cấu tại các hạng mục chi phí quy định tại các điểm a, điểm b, điểm c, điểm d khoản này (nếu có), phù hợp với quy định hiện hành của Nhà nước.

5. Việc xác định chi phí bán hàng, chi phí lưu kho và các khoản chi phí khác có liên quan theo quy định tại điểm b, điểm c, điểm d, điểm đ khoản 4 Điều này (nếu có) đối với sản lượng tồn kho tại thời điểm kết thúc nghĩa vụ của PVN thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu, được xác định trên cơ sở chi phí phân bổ theo tỷ lệ doanh thu bán ra tương ứng sản lượng tồn kho này so với tổng doanh thu thực hiện chuỗi bao tiêu thu cùng năm bán ra (tính từ thời điểm PVN kết thúc nghĩa vụ thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu).

6. Căn cứ xác định giá trị tiền hàng PVNDB (trong đó bao gồm khoản tiền bù giá trong bao tiêu) có nghĩa vụ thanh toán cho Công ty LHD Nghi Sơn là tổng giá trị tiền hàng phát sinh trong năm (chưa bao gồm thuế giá trị gia tăng) tương ứng với sản lượng bao tiêu bán ra trong năm, tính từ thời điểm ngày 01 tháng 01 đến hết ngày 31 tháng 12 hàng năm. Trong đó:

a) Giá trị tiền hàng PVNDB có nghĩa vụ thanh toán cho Công ty LHD Nghi Sơn (trong đó bao gồm khoản tiền bù giá trong bao tiêu) từng đợt bao tiêu, được xác định như sau:

Đơn giá bao tiêu (chưa có các loại thuế)

x

(1 + mức bù giá tương đương thuế suất thuế nhập khẩu 7% đối với mặt hàng xăng, dầu và 5% đối với mặt hàng LPG theo cam kết tại GGU)

x

(1 + thuế suất thuế tiêu thụ đặc biệt đối với mặt hàng xăng - nếu có)

x

Sản lượng bao tiêu bán ra

b) Khoản tiền bù giá trong bao tiêu từng đợt bao tiêu, xác định như sau:

Đơn giá bao tiêu (chưa có các loại thuế)

x

(mức bù giá tương đương thuế suất thuế nhập khẩu 7% đối với mặt hàng xăng, dầu và 5% đối với mặt hàng LPG theo cam kết tại GGU)

x

Sản lượng bao tiêu bán ra

c) Đơn giá bao tiêu (chưa có các loại thuế) để xác định giá trị tiền hàng quy định tại điểm a khoản này và khoản tiền bù giá trong bao tiêu theo quy định tại điểm b khoản này, đã bao gồm Phụ phí thị trường/Điều chỉnh giá, được căn cứ theo công thức giá bao tiêu quy định tại Hợp đồng bao tiêu và chi tiết cho từng kỳ giao hàng do PVNDB ký với Công ty LHD Nghi Sơn, được tham chiếu theo giá FOB Singapore do Tạp chí Platts Singapore công bố (đối với các sản phẩm xăng, dầu) hoặc tham chiếu theo giá CP (giá Hợp đồng) do Công ty Saudi Aramco công bố (đối với LPG).

d) Đơn giá để xác định giá trị tiền hàng đối với sản lượng tồn kho, được xác định theo phương pháp nhập trước xuất trước (FIFO).

đ) Đối với chênh lệch sản lượng PVNDB thực nhận từ Công ty LHD Nghi Sơn lớn hơn (>) so với sản lượng bán ra trong năm sẽ được chuyển sang năm tiếp theo để làm căn cứ xác định nhu cầu số tiền đề nghị Nhà nước xử lý.

7. Phụ phí thị trường/Điều chỉnh giá kết cấu trong đơn giá bao tiêu bình quân gia quyền năm nhỏ hơn hoặc bằng (<) Phụ phí thị trường/Điều chỉnh giá kết cấu trong giá bán ra bình quân gia quyền năm.

8. Điểm giao nhận để xác định thời điểm bắt đầu phát sinh các nghĩa vụ của PVNDB được căn cứ theo quy định tại Hợp đồng bao tiêu (tại điểm sau khi sản phẩm bao tiêu đã đi qua mặt bích tại cổng kết nối giữa Nhà máy LHD Nghi Sơn với tàu, xe tải, hoặc đường ống của bên mua).

9. Đối với mặt hàng LPG, phải có xác nhận của PVN về việc PVN đã phát sinh nghĩa vụ bao tiêu đối với mặt hàng này của Dự án LHD Nghi Sơn để tiêu thụ tại thị trường trong nước.

10. Trong thời gian thực hiện nghĩa vụ thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu cho Công ty LHD Nghi Sơn, trường hợp PVNDB bao tiêu vượt sản lượng theo quy định về sản lượng bao tiêu tại Hợp đồng bao tiêu ký lần đầu (ngày 15 tháng 01 năm 2013) với giá trị tiền hàng PVNDB thanh toán cho Công ty LHD Nghi Sơn không có khoản bù giá trong bao tiêu và phát sinh lãi hoặc PVNDB nhập khẩu sản lượng thay thế sản lượng thiếu do Nhà máy LHD Nghi Sơn tạm ngừng sản xuất mà phát sinh lãi thì doanh thu, chi phí (không có khoản tiền bù giá trong bao tiêu) đối với sản lượng vượt hoặc nhập khẩu tương ứng sẽ được tính vào cơ cấu doanh thu, chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu, cấu thành tại công thức quy định tại khoản 2 Điều này.

Điều 5. Nguyên tắc Nhà nước xử lý tài chính

1. Nhà nước xử lý tài chính cho PVN khi thanh toán khoản tiền bù giá đối với sản phẩm thực nhận của Dự án LHD Nghi Sơn nhưng không quá 10 năm kể từ thời điểm PVN chính thức bao tiêu sản phẩm của Dự án trên nguyên tắc:

a) Trường hợp kết quả thực hiện chuỗi bao tiêu trong năm (xác định theo công thức quy định tại khoản 2 Điều 4 và căn cứ quy định từ khoản 3 đến khoản 10 Điều 4 Nghị định này) phát sinh lãi, Nhà nước không xử lý khoản tiền bù giá trong bao tiêu mà PVNDB có nghĩa vụ thanh toán cho Công ty LHD Nghi Sơn tương ứng sản lượng bao tiêu bán ra trong năm.

b) Trường hợp kết quả thực hiện chuỗi bao tiêu trong năm (xác định theo công thức quy định tại khoản 2 Điều 4 và căn cứ quy định từ khoản 3 đến khoản 10 Điều 4 Nghị định này) phát sinh lỗ, số tiền Nhà nước xử lý tài chính cho PVN được xác định theo quy định tại khoản 2 Điều 4 Nghị định này nhưng tối đa không vượt quá chênh lệch giữa tổng số tiền bù giá phát sinh trong năm (đã bao gồm cả Phụ phí thị trường/Điều chỉnh giá, thuế tiêu thụ đặc biệt - nếu có kết cấu trong giá bao tiêu) mà PVNDB có nghĩa vụ thanh toán cho Công ty LHD Nghi Sơn so với số tiền mà các thương nhân đầu mối kinh doanh xăng dầu hoặc bên mua khác có nghĩa vụ thanh toán cho PVNDB tương ứng thuế nhập khẩu, thuế tiêu thụ đặc biệt - nếu có và Phụ phí thị trường/Điều chỉnh giá từ việc bán sản phẩm xăng, dầu, LPG. Trong đó:

- Số chênh lệch tương ứng từng đợt bán ra, được xác định như sau:

- Việc xác định số tiền tối đa Nhà nước xử lý tài chính cho PVN theo chênh lệch giữa tổng số tiền bù giá phát sinh trong năm so với tổng số tiền mà các thương nhân đầu mối kinh doanh xăng dầu hoặc bên mua khác có nghĩa vụ thanh toán cho PVNDB theo công thức quy định tại khoản này, được áp dụng trong trường hợp thuế suất thuế nhập khẩu ưu đãi đặc biệt thấp nhất theo cam kết của Việt Nam tại các FTA đối với mặt hàng xăng, dầu, LPG theo quy định kết cấu trong giá bán ra lớn hơn (>) 0%. Trường hợp số tiền xác định theo điểm này và công thức nêu trên lớn hơn (>) khoản bù giá trong bao tiêu quy định tại điểm b khoản 6 Điều 4 Nghị định này thì số tiền Nhà nước xử lý tài chính cho PVN bằng (=) khoản tiền bù giá trong bao tiêu theo quy định tại điểm b khoản 6 Điều 4 Nghị định này.

- Trường hợp thuế suất thuế nhập khẩu ưu đãi đặc biệt thấp nhất theo cam kết của Việt Nam tại các FTA đối với mặt hàng xăng, dầu, LPG theo quy định kết cấu trong giá bán ra bằng (=) 0% thì số tiền tối đa Nhà nước xử lý tài chính cho PVN được xác định theo quy định tại khoản 2 Điều 4 Nghị định này nhưng không vượt quá khoản tiền bù giá trong bao tiêu theo quy định tại điểm b khoản 6 Điều 4 Nghị định này.

c) Số tiền Nhà nước xử lý tài chính cho PVN theo quy định tại điểm b khoản này được xác định sau khi đã loại trừ sản lượng bao tiêu vượt quá sản lượng theo quy định về sản lượng bao tiêu tại Hợp đồng bao tiêu ký lần đầu (ngày 15 tháng 01 năm 2013); sản lượng không đạt tiêu chuẩn chất lượng theo quy định tại Hợp đồng bao tiêu và quy chuẩn kỹ thuật quốc gia (QCVN) của Việt Nam theo quy định của pháp luật.

2. Sau khi được Quốc hội thông qua dự toán chi ngân sách trung ương (NSTW) hàng năm đối với nhu cầu số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN, trong năm tài chính, hằng quý PVN được tạm sử dụng lợi nhuận sau thuế để thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu nhưng không vượt dự toán chi cho nội dung này.

Mục 2. THỰC HIỆN DỰ TOÁN, KIỂM TOÁN VÀ QUYẾT TOÁN NGÂN SÁCH NHÀ NƯỚC SỐ TIỀN NHÀ NƯỚC XỬ LÝ TÀI CHÍNH

Điều 6. Dự toán chi và hạch toán ngân sách nhà nước

1. PVN là đơn vị dự toán cấp 1 thực hiện dự toán nhu cầu số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN hằng năm (bao gồm nhu cầu đối với sản lượng bao tiêu tồn kho từ năm trước chuyển sang), được xác định theo quy định tại Điều 4, Điều 12 và các quy định khác có liên quan tại Nghị định này nhưng không được vượt quá dự toán thu NSTW hằng năm từ nguồn lợi nhuận sau thuế, sau trích các quỹ của Công ty mẹ - PVN.

2. Hội đồng thành viên PVN ban hành nghị quyết thông qua dự toán về nhu cầu số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính theo quy định tại khoản 1 Điều này từ nguồn lợi nhuận sau thuế, sau trích các quỹ của Công ty mẹ - PVN, báo cáo Bộ Tài chính trước ngày 20 tháng 7 hàng năm để tổng hợp vào dự toán chi ngân sách nhà nước hằng năm theo quy định; đồng thời báo cáo Kiểm toán nhà nước, Ủy ban quản lý vốn nhà nước tại doanh nghiệp, Bộ Công Thương để theo dõi, giám sát.

3. Sau khi nhận được báo cáo của Hội đồng thành viên PVN theo quy định tại khoản 2 Điều này, Bộ Tài chính tổng hợp số tiền dự kiến Nhà nước xử lý tài chính cho PVN vào dự toán chi NSTW để báo cáo Chính phủ trình Quốc hội quyết định khi xem xét thông qua ngân sách nhà nước và phân bổ NSTW. Trong tổ chức thực hiện, ghi thu NSTW - ghi chi NSTW (lĩnh vực chi khác của NSTW) tương ứng số tiền Nhà nước xử lý tài chính cho PVN, PVN không thực nộp ngân sách nhà nước khoản lợi nhuận sau thuế, sau trích các quỹ tương ứng số tiền Nhà nước xử lý tài chính cho PVN.

4. Trong thời gian chờ Quốc hội thông qua dự toán chi NSTW hằng năm đối với nhu cầu số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN, PVN được tạm sử dụng nguồn vốn sản xuất kinh doanh để thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu cho Công ty LHD Nghi Sơn theo sản lượng thực nhận từ Công ty LHD Nghi Sơn.

Điều 7. Xử lý chênh lệch giữa dự toán chi so với số thực chi

1. Trường hợp phát sinh chênh lệch thiếu giữa dự toán chi NSTW quy định tại Điều 6 Nghị định này được Quốc hội thông qua so với nhu cầu thực chi phát sinh trong năm, PVN được tạm ứng chi từ các nguồn vốn sản xuất kinh doanh của Công ty mẹ - PVN, sau đó bố trí dự toán năm sau để hoàn trả số thiếu nguồn.

2. Trường hợp phát sinh chênh lệch thừa giữa sổ dự toán chi NSTW được Quốc hội thông qua so với thực chi phát sinh trong năm, thực hiện hủy dự toán cho số chênh lệch thừa, PVN nộp lại NSTW theo quy định.

Điều 8. Kiểm toán nhà nước và quyết toán ngân sách nhà nước

1. Sau khi thực hiện xác định số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính theo quy định tại Điều 4, Điều 5, Điều 12 và các quy định khác có liên quan tại Nghị định này, PVNDB lập báo cáo kết quả kinh doanh (lãi/lỗ) trong năm của Chi nhánh cho mục đích xác định số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN. Đồng thời, PVNDB kết chuyển toàn bộ doanh thu, chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu và các hoạt động khác có liên quan về Công ty mẹ - PVN.

2. Trước ngày 30 tháng 6 hằng năm, PVN có báo cáo bằng văn bản gửi Kiểm toán nhà nước về số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN phát sinh trong năm trước liền kề để phục vụ công tác kiểm toán theo quy định tại khoản 3 Điều này; đồng thời gửi các báo cáo này tới Bộ Tài chính để theo dõi. Hồ sơ gửi kèm báo cáo của PVN theo quy định tại khoản này bao gồm:

a) Nghị quyết của Hội đồng thành viên PVN phê duyệt số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN.

b) Báo cáo kết quả kinh doanh của PVNDB cho mục đích xác định số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN theo quy định tại khoản 1 Điều này (đã được kiểm toán độc lập kiểm toán).

3. Căn cứ báo cáo của PVN theo quy định tại khoản 2 Điều này, Kiểm toán nhà nước thực hiện kiểm toán số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính, trước khi trình Quốc hội báo cáo kiểm toán quyết toán ngân sách nhà nước hằng năm theo quy định của Luật Kiểm toán nhà nước, pháp luật về ngân sách nhà nước, quy định tại Điều 4, Điều 5, Điều 12 và các quy định khác tại Nghị định này.

4. Căn cứ kết quả kiểm toán của Kiểm toán nhà nước theo quy định tại khoản 3 Điều này, PVN thực hiện lập quyết toán chi từ ngân sách nhà nước tương ứng số tiền Nhà nước xử lý tài chính, Hội đồng thành viên PVN có trách nhiệm phê duyệt báo cáo quyết toán, gửi về Bộ Tài chính trước ngày 01 tháng 10 hằng năm của năm kế tiếp để Bộ Tài chính tổng hợp vào báo cáo quyết toán ngân sách nhà nước hằng năm, báo cáo Chính phủ, trình Quốc hội theo quy định của pháp luật về ngân sách nhà nước.

Mục 3. XỬ LÝ CHÊNH LỆCH GIỮA DOANH THU VỚI CHI PHÍ THỰC HIỆN CHUỖI BAO TIÊU VÀ XÁC ĐỊNH KẾT QUẢ KINH DOANH CỦA PVN PHỤC VỤ ĐÁNH GIÁ, XẾP LOẠI PVN

Điều 9. Xử lý chênh lệch giữa doanh thu với chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu đối với Công ty mẹ - PVN

Trên cơ sở doanh thu, thu nhập khác, chi phí và kết quả kinh doanh của PVNDB báo cáo Công ty mẹ - PVN:

1. Trường hợp doanh thu thực hiện chuồi bao tiêu (đã bao gồm doanh thu khác, thu nhập khác) theo quy định tại khoản 2 Điều 4 Nghị định này lớn hơn hoặc bằng (≥) chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu quy định tại khoản 2 Điều 4 Nghị định này, toàn bộ doanh thu, chi phí của PVNDB được tổng hợp vào doanh thu, chi phí sản xuất kinh doanh của Công ty mẹ - PVN.

2. Trường hợp phát sinh chênh lệch âm do doanh thu thực hiện chuỗi bao tiêu (đã bao gồm doanh thu khác, thu nhập khác) theo quy định tại khoản 2 Điều 4 Nghị định này nhỏ hơn (<) chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu theo quy định tại khoản 2 Điều 4 Nghị định Điều này, Công ty mẹ - PVN thực hiện ghi giảm giá vốn bán ra của Công ty mẹ - PVN đối với sản lượng xăng, dầu, LPG bao tiêu của Dự án LHD Nghi Sơn, đồng thời ghi tăng khoản phải thu ngân sách nhà nước tương ứng khoản chênh lệch âm được xác định theo quy định tại khoản 2 Điều 4 Nghị định này nhưng không vượt quá số tiền tối đa Nhà nước xử lý tài chính cho PVN theo quy định tại điểm b khoản 1 Điều 5 Nghị định này.

Điều 10. Xác định kết quả kinh doanh của Công ty mẹ - PVN sau khi xử lý chênh lệch giữa doanh thu với chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu

1. Trường hợp doanh thu thực hiện chuồi bao tiêu (đã bao gồm doanh thu khác, thu nhập khác) lớn hơn hoặc bằng (≥) chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu, kết quả kinh doanh của Công ty mẹ - PVN được xác định theo chế độ hiện hành.

2. Trường hợp doanh thu thực hiện chuỗi bao tiêu (đã bao gồm doanh thu khác, thu nhập khác) nhỏ hơn (<) chi phí đầu thực hiện chuỗi bao tiêu, PVN tổng hợp doanh thu (đã bao gồm doanh thu khác, thu nhập khác) và phần chi phí còn lại (sau khi đã ghi giảm giá vốn theo quy định tại khoản 2 Điều 9 Nghị định này) của PVNDB vào doanh thu, chi phí của Công ty mẹ - PVN để xác định kết quả kinh doanh của Công ty mẹ - PVN.

Chương III

TỔ CHỨC THỰC HIỆN

Điều 11. Trách nhiệm của các bộ, cơ quan và Tập đoàn Dầu khí Việt Nam

1. Tập đoàn Dầu khí Việt Nam:

a) Bảo đảm thanh toán khoản tiền bù giá cho Công ty LHD Nghi Sơn không vượt quá sản lượng theo Hợp đồng bao tiêu (theo sản lượng bao tiêu quy định tại thời điểm ký Hợp đồng bao tiêu lần đầu ngày 15 tháng 01 năm 2013) và không bao tiêu đối với sản lượng không đạt tiêu chuẩn chất lượng theo quy định tại Hợp đồng bao tiêu, không đạt QCVN của Việt Nam theo quy định của pháp luật.

b) Chịu trách nhiệm về kết quả đàm phán, ký kết hợp đồng bao tiêu, hợp đồng tiêu thụ sản phẩm sau bao tiêu (trong đó có điều khoản về công thức giá bao tiêu, giá bán ra) và hiệu quả hoạt động thực hiện chuỗi bao tiêu, bảo đảm kết thúc thời gian thực hiện cơ chế tài chính theo quy định tại Nghị định này, PVNDB không phát sinh lỗ lũy kế. Việc xác định lãi/lỗ hằng năm của PVNDB phục vụ đánh giá của PVN đối với PVNDB quy định tại điểm này theo nguyên tắc đã loại trừ số lỗ tương ứng số tiền tối đa Nhà nước phải xử lý tài chính cho PVN theo quy định tại điểm b khoản 1 Điều 5 Nghị định này nhưng ghi nhận chênh lệch dương có được do chênh lệch giữa Phụ phí thị trường/Điều chỉnh giá (đã bao gồm thuế tiêu thụ đặc biệt - nếu có) mà các thương nhân đầu mối hoặc bên mua khác có nghĩa vụ thanh toán cho PVNDB tại khâu bán ra so với khoản tiền bù giá trong bao tiêu tương đương Phụ phí thị trường/Điều chỉnh giá (đã bao gồm thuế tiêu thụ đặc biệt) PVNDB có nghĩa vụ thanh toán cho Công ty LHD Nghi Sơn tại khâu bao tiêu tương ứng với sản lượng bao tiêu bán ra. Trường hợp số tiền Nhà nước xử lý tài chính cho PVN xác định theo quy định tại điểm b khoản 1 Điều 5 Nghị định này bằng (=) khoản tiền bù giá trong bao tiêu theo quy định tại điểm b khoản 6 Điều 4 Nghị định này, thì việc xác định lãi/lỗ hằng năm của PVNDB phục vụ đánh giá của PVN đối với PVNDB quy định tại điểm này theo nguyên tắc đã loại trừ số lỗ tương ứng khoản tiền bù giá trong bao tiêu theo quy định tại điểm b khoản 6 Điều 4 Nghị định này và số thuế tiêu thụ đặc biệt (nếu có) phát sinh trên khoản bù tiền bù giá này.

c) Xác định số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính khi thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu xăng, dầu, LPG của Dự án LHD Nghi Sơn theo quy định tại Điều 4, Điều 5, Điều 12, khoản 1 và khoản 2 Điều 6 Nghị định này và thực hiện lập quyết toán chi từ ngân sách nhà nước tương ứng số tiền Nhà nước xử lý tài chính theo quy định tại khoản 4 Điều 8 Nghị định này.

d) Xác định doanh thu, chi phí, kết quả thực hiện chuỗi bao tiêu theo quy định tại Điều 4 Nghị định này và số lỗ thực hiện chuỗi bao tiêu không được xử lý bằng lợi nhuận sau thuế, sau trích các quỹ của Công ty mẹ - PVN (nếu có) theo quy định tại điểm b khoản 1 Điều 5 Nghị định này để thực hiện kê khai, nộp thuế và hạch toán kế toán theo quy định của pháp luật thuế, pháp luật về kế toán và quy chế tài chính của Công ty mẹ - PVN.

đ) Kiểm tra, giám sát giá bán ra và quản lý chi phí thực hiện chuỗi bao tiêu, phụ phí thị trường quy định tại Điều 4 Nghị định này theo quy chế quản trị nội bộ của Tập đoàn và quy định của pháp luật.

e) Báo cáo Bộ Tài chính và Kiểm toán nhà nước đối với số tiền Nhà nước xử lý tài chính cho PVN theo quy định tại Điều 8 Nghị định này.

g) Báo cáo Ủy ban Quản lý vốn nhà nước tại doanh nghiệp để giám sát việc PVN tạm sử dụng nguồn vốn sản xuất kinh doanh của Công ty mẹ - PVN thanh toán khoản tiền bù giá theo quy định tại khoản 4 Điều 6 Nghị định này.

h) Báo cáo Ủy ban Quản lý vốn nhà nước tại doanh nghiệp và Bộ Công Thương Nghị quyết của Hội đồng thành viên Tập đoàn thông qua dự toán số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính theo quy định tại khoản 2 Điều 6 Nghị định này để phục vụ giám sát, phê duyệt kế hoạch sản xuất kinh doanh và xây dựng kế hoạch cung ứng sản phẩm xăng dầu hằng năm.

i) Tạm ứng, thanh toán cho PVNDB đầy đủ, kịp thời nguồn vốn phục vụ thực hiện chuỗi bao tiêu và thanh toán khoản tiền bù giá trong trường hợp đáp ứng quy định tại điểm a khoản này, xử lý các vấn đề phát sinh hằng năm theo quy định của Hợp đồng bao tiêu và các hợp đồng khác có liên quan.

2. Ủy ban Quản lý vốn nhà nước tại doanh nghiệp:

Giám sát, kiểm tra việc PVN, PVNDB tổ chức thực hiện chuỗi bao tiêu, thanh toán khoản tiền bù giá và tạm sử dụng nguồn vốn sản xuất kinh doanh để thanh toán khoản tiền bù giá theo quy định tại khoản 4 Điều 6, khoản 1 Điều 7 Nghị định này.

3. Bộ Tài chính:

a) Tổng hợp vào dự toán NSTW và thực hiện thủ tục báo cáo cấp có thẩm quyền theo quy định tại khoản 3 Điều 6 Nghị định này phê duyệt dự toán ngân sách nhà nước hàng năm đối với nhu cầu số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính được PVN xác định theo quy định tại Điều 4 Nghị định này.

b) Tổng hợp vào báo cáo quyết toán ngân sách nhà nước hằng năm, báo cáo Chính phủ, trình Quốc hội theo quy định của pháp luật về ngân sách nhà nước số tiền Nhà nước xử lý tài chính cho PVN theo quy định tại khoản 4 Điều 8 Nghị định này trên cơ sở kết quả kiểm toán của Kiểm toán nhà nước và phê duyệt báo cáo quyết toán của Hội đồng thành viên PVN.

4. Bộ Công Thương:

a) Giám sát kế hoạch sản xuất của Công ty LHD Nghi Sơn và việc PVN, PVNDB tổ chức thực hiện chuỗi bao tiêu sản phẩm xăng, dầu và LPG của Công ty LHD Nghi Sơn đồng bộ với cam kết tại GGU.

b) Thông báo thời điểm PVN chính thức bao tiêu sản phẩm của Dự án LHD Nghi Sơn trên cơ sở báo cáo của PVN, gửi các cơ quan, đơn vị quy định tại khoản 1, khoản 3, khoản 4, khoản 5 Điều 2 Nghị định này để tổ chức thực hiện và giám sát, theo dõi theo quy định tại Nghị định này.

5. Kiểm toán nhà nước:

a) Kiểm toán số tiền PVN đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN trước khi trình Quốc hội báo cáo kiểm toán quyết toán ngân sách nhà nước hằng năm theo quy định tại khoản 2, khoản 3 Điều 8 Nghị định này.

b) Có ý kiến tham gia về dự toán nhu cầu số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN khi thực hiện khoản 5 Điều 10 Luật Kiểm toán nhà nước trên cơ sở báo cáo của PVN theo quy định tại khoản 2 Điều 6 Nghị định này.

Điều 12. Điều khoản chuyển tiếp

Việc xử lý tài chính đối với giai đoạn từ thời điểm PVN chính thức bao tiêu sản phẩm của Dự án LHD Nghi Sơn theo thông báo của Bộ Công Thương quy định tại điểm b khoản 4 Điều 11 Nghị định này đến hết năm 2022 (sau khi được Quốc hội phê duyệt bổ sung dự toán NSTW năm 2022), được thực hiện như sau:

1. Khoản lợi nhuận chưa phân phối từ kết quả thực hiện chuỗi bao tiêu phát sinh từ năm 2018 đến hết năm 2021 (chưa tính đến số tiền Nhà nước phải xử lý tài chính cho PVN theo quy định tại điểm b khoản 1 Điều 5 Nghị định này) được sử dụng để bù trừ số tiền Nhà nước phải xử lý tài chính cho PVN phát sinh trong giai đoạn từ thời điểm PVN chính thức bao tiêu sản phẩm của Dự án LHD Nghi Sơn đến hết năm 2022.

2. Bổ sung dự toán chi NSTW năm 2022 số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN (bao gồm số thực tế phát sinh từ thời điểm PVN chính thức bao tiêu sản phẩm của Dự án đến hết năm 2021 và theo kế hoạch thực hiện trong năm 2022) bằng nguồn lợi nhuận sau thuế, sau trích các quỹ năm 2022 của Công ty mẹ - PVN như sau:

a) Dự toán chi NSTW bổ sung trong năm 2022 được xác định theo quy định tại Điều 4 Nghị định này và sau khi bù trừ khoản lợi nhuận chưa phân phối theo quy định tại khoản 1 Điều này nhưng không vượt quá dự toán thu NSTW từ lợi nhuận sau thuế sau trích các quỹ của Công ty mẹ - PVN trong năm 2022.

b) Trường hợp không đủ nguồn để xử lý cho số phát sinh đến hết năm 2022, bố trí dự toán NSTW năm 2023 để xử lý tiếp theo quy định tại khoản 1 Điều 7 Nghị định này.

c) Việc tổng hợp, quyết toán ngân sách nhà nước và kiểm toán bởi Kiểm toán nhà nước đối với số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính phát sinh trong giai đoạn từ thời điểm PVN chính thức bao tiêu sản phẩm của Dự án đến hết năm 2022, thực hiện theo quy định tại Điều 8 Nghị định này.

d) Quyết toán ngân sách nhà nước năm 2022 đối với số tiền Nhà nước xử lý tài chính cho PVN theo số bổ sung dự toán chi NSTW năm 2022.

3. Về xác định giá trị hàng tồn kho

a) PVN và PVNDB không phải hồi tố quy định về xác định giá trị hàng tồn kho theo quy định tại điểm d khoản 6 Điều 4 Nghị định này trên sổ kế toán và báo cáo tài chính trong giai đoạn từ thời điểm PVN chính thức bao tiêu sản phẩm của Dự án đến hết năm 2021.

b) Toàn bộ ảnh hưởng đối với giá vốn hàng bán trong giai đoạn từ thời điểm PVN chính thức bao tiêu sản phẩm của Dự án đến hết năm 2021 do thay đổi phương pháp tính giá trị hàng tồn kho theo quy định tại điểm d khoản 6 Điều 4 Nghị định này được phản ánh vào kết quả hoạt động kinh doanh của PVN và PVNDB năm 2022 làm cơ sở lập dự toán và quyết toán ngân sách nhà nước năm 2022, tương ứng số tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN.

Điều 13. Điều khoản thi hành

1. Hiệu lực thi hành:

a) Nghị định này có hiệu lực thi hành kể từ ngày ký ban hành.

b) Nghị định này hết hiệu lực kể từ ngày hoàn thành quyết toán ngân sách nhà nước sổ tiền đề nghị Nhà nước xử lý tài chính cho PVN theo quy định của pháp luật ngân sách nhà nước và pháp luật có liên quan (bao gồm xử lý đối với sản lượng tồn kho tại thời điểm kết thúc nghĩa vụ bù giá cho Công ty LHD Nghi Sơn).

2. Các Bộ trưởng, Thủ trưởng cơ quan ngang bộ, Thủ trưởng cơ quan thuộc Chính phủ; Kiểm toán nhà nước; Chủ tịch Hội đồng thành viên, Tổng giám đốc Tập đoàn Dầu khí Việt Nam chịu trách nhiệm thi hành Nghị định này.


Nơi nhận:
- Ban Bí thư Trung ương Đảng;
- Thủ tướng, các Phó Thủ tướng Chính phủ;
- Các bộ, cơ quan ngang bộ, cơ quan thuộc Chính phủ;
- HĐND, UBND các tỉnh, thành phố trực thuộc trung ương;
- Văn phòng Trung ương và các Ban của Đảng;
- Văn phòng Tổng Bí thư;
- Văn phòng Chủ tịch nước;
- Hội đồng Dân tộc và các Ủy ban Quốc hội;
- Văn phòng Quốc hội;
- Tòa án nhân dân tối cao;
- Viện kiểm sát nhân dân tối cao;
- Kiểm toán nhà nước;
- Ủy ban Giám sát tài chính Quốc gia;
- Ngân hàng Chính sách xã hội;
- Ngân hàng Phát triển Việt Nam;
- Ủy ban trung ương Mặt trận Tổ quốc Việt Nam;
- Cơ quan trung ương của các đoàn thể;
- Tập đoàn Dầu khí Việt Nam;
- VPCP: BTCN, các PCN, Trợ lý TTg, TGĐ Cổng TTĐT, các Vụ, Cục, đơn vị trực thuộc, Công báo;
- Lưu: VT, KTTH (2).

TM. CHÍNH PHỦ
KT. THỦ TƯỚNG
PHÓ THỦ TƯỚNG




Lê Minh Khái

GOVERNMENT
-------

SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM
Independence – Freedom – Happiness
---------------

No. 85/2022/ND-CP

Hanoi, October 24, 2022

 

DECREE

ON MECHANISM FOR FINANCIAL HANDLING OF VIETNAM NATIONAL OIL AND GAS GROUP’S PAYMENT OF PRICE OFFSET IN THE OFFTAKE OF NGHI SON REFINERY AND PETROCHEMICAL COMPLEX PROJECT’S PRODUCTS

Pursuant to the Law on Government Organization dated June 19, 2015; the Law on Amendments and Supplements to certain Articles of the Law on Government Organization and the Law on Local Government Organization dated November 22, 2019;

Pursuant to the Law on State Budget dated June 25, 2015;

Pursuant to the XVth National Assembly’s Resolution No. 42/2021/QH15 dated November 13, 2021 passed in its Second Meeting;

Upon the request of the Minister of Finance;

The Government herein promulgates the Decree on the mechanism for financial handling of Vietnam National Oil and Gas Group’s payment of price offset in the offtake of Nghi Son Refinery and Petrochemical Complex Project’s products.

Chapter I

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



Article 1. Scope of application

This Decree prescribes the procedure for financial handling or resolution of Vietnam National Oil and Gas Group (“PVN”)’s payment of the price offset in the offtake of products of Nghi Son Refinery and Petrochemical Complex Project (“NSRP Project”) under the Fuel Product Offtake Agreement ("FPOA") between PVN and Nghi Son Refinery and Petrochemical Limited Liability Company (“NSRP Company”) in compliance with paragraph 4 of the National Assembly’s Resolution No. 42/2021/QH15, including: Determination of claims and rules for the Government’s financial resolution; state budget estimation, balance sheet audit, final accounting and treatment of the differentials between revenue and input costs arising from the offtake of NSRP Project products that occurs when determining annual business results of PVN as the parent company of the latter.

Article 2. Subjects of application

1. Parent company - Vietnam National Oil and Gas Group (“PVN”).

2. NSRP Product Distribution Branch ("PVNDB”).

3. State Audit.

4. Commission for Management of State Capital at Enterprises.

5. Ministry of Finance.

6. Ministry of Industry and Trade.

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



Article 3. Interpretation

For the purposes of this Decree, terms used herein shall be construed as follows:

1. NSRP Product Distribution Branch (“PVNDB”) refers to a dependent accounting unit of the parent company, PVN, which is founded to carry out the offtake and distribution of NSRP Project’s fuel products.

2. Nghi Son Refinery And Petrochemical Complex Project (“NSRP Project”) refers to a project obtaining the investment certificate No. 262022000036 originally issued on April 14, 2008 by, or legally revised with approval from, Nghi Son Economic Zone Management Committee.

3. Nghi Son Refinery and Petrochemical Limited Liability Company (“NSRP Company”) refers to a company incorporated according to the Agreement under which a joint venture company was created through the partnership between PVN and its partners, including Idemitsu Kosan Co., Ltd; Mitsui Chemicals, INC and Kuwait Petroleum Europe B.V., on April 7, 2008.

4. NSRP fuel product offtake agreement (“FPOA”) refers to the contract entered into between PVN and NSRP Company on January 15, 2013 and appendices or other complementary arrangements (where available) enclosed herewith.

5. Service agreement refers to a contract signed between PVNDB (under PVN’s authorization) and NSRP Company dated November 13, 2017 under which PVNDB is bound to supply offtake support services to NSRP Company, and appendices or other complementary arrangements for modification or revision thereof (if any) enclosed herein.

6. Free trade agreement (“FTA”) comprises any multilateral or bilateral agreement to which Vietnam is a signatory or accedes if it is in force, and which is binding upon Vietnam.

7. LPG refers to the liquefied petroleum gas defined under the Government’s Decree on gas business.

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



Chapter II

SPECIFIC PROVISIONS

Section 1. DETERMINATION OF CLAIMS AND RULES FOR THE GOVERNMENT’S FINANCIAL RESOLUTION NEEDED FOR STATE BUDGET ESTIMATION AND FINAL ACCOUNTING

Article 4. Determination of claims for the Government's resolution action

1. The amount that PVN claims for the Government’s financial resolution is commensurate with the negative differential arising in the computation year (the selling price is lower than the offtake price as PVN has to pay the price offset in the offtake of gas, oil and LPG products of NSRP Project under FPOA terms and conditions).

2. The negative differential defined in paragraph 1 of this Article is calculated according to the following formula:

Revenue from implementing the offtake chain in the computation year (inclusive of the sums PVNDB earns from selling gas, oil and LPG products at the selling price, allowing for corresponding customs duties, or special excise duties on gasoline products (where applicable), and exclusive of VAT).

+

PVNDB’s other revenue (exclusive of VAT) and other income directly associated with implementation of the offtake chain that arise in the computation year (inclusive of PVNDB’s financial income; indemnities and bonuses that PVNDB is paid for its fulfillment or failure of contractual obligations; and income other than those mentioned above).

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



Costs and expenses incurred from implementation of the offtake chain (not yet including VAT) according to the sales volume of PVNDB’s offtake products in the computation year (including total amount that PVNDB is obligated to pay for gas, oil and LPG products to NSRP Company).

3. Basis for calculation of the revenue from implementing the offtake chain mentioned in paragraph 2 of this Article above is total revenue arising in each calendar year, starting on January 1 and ending on December 31, which is the sum of the revenue PVNDB earns from selling gas, oil and LPG products to wholesale traders or other purchasers, and the revenue PVNDB earns from supplying its services to NSRP Company.

a) Revenue from each sale of gas, oil and LPG products is calculated as follows:

Selling unit price (exclusive of taxes)

x

(1 + the lowest special preferential import tariff rate under Vietnam’s FTA commitments applied to gas, oil and LPG products as per law)

+

Market surcharges/ price adjustment factors (if any)

x

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



x

Sales volume of offtake gas, oil and LPG products

Where:

- Selling unit price (exclusive of taxes) used for finding the revenue is determined according to the selling price formula stated in the economic agreement signed between PVNDB and wholesale traders or other purchasers, and by reference to the FOB price announced by Platts Singapore (applicable to gas and oil products) or the contractual price (CP) announced by Saudi Aramco Company (applicable to LPG products).

- Where the payment for gas, oil and LPG products sold at the selling price, allowing for corresponding customs duties on these products, from the wholesale trader or other purchaser to PVNDB is greater than (>) the amount of customs duty determined according to the lowest special preferential import tariff rate under Vietnam’s FTA commitments (if any), then the revenue mentioned above will be calculated according to the amount, allowing for the corresponding customs duty, that PVNDB can be paid.

- Market surcharge/ price adjustment factor included in the selling price according to oil and gas or LPG trading practices (for gas and oil or LPG products) is determined according to the selling price formula specified in the economic agreement signed between PVNDB and a wholesale trader or other purchaser. Market surcharge/ price adjustment factor included in the selling price according to oil and gas or LPG trading practices (for gas and oil or LPG products) is determined according to the selling price formula specified in the economic agreement signed between PVNDB and a wholesale trader or other purchaser (if any).

b) Revenue from PVNDB’s supply of services to NSRP Company is determined by total revenue arising in each computation year (exclusive of VAT), starting on January 1 and ending on December 31, from its supply of services to NSRP Company under FPOA terms and conditions.

4. Cost or expense incurred from implementing the offtake chain according to PVNDB's sales volume in the computation year prescribed in paragraph 2 of this Article is determined by total costs and expenses incurred in the computation year (not including VAT), starting on January 1 and ending on December 31, including:

a) Cost of goods sold (including monetary value of goods that PVNDB is obliged to pay to NSRP Company);

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



c) Management costs;

d) Financial expenses directly associated with implementation of the takeoff chain (not including costs of interest on loans that the parent company PVN is granted to pay PVNDB in advance);

dd) Other associated costs and expenses (including gas and oil trading costs prescribed by law on gas and oil business; amounts set aside as provisions; amounts used for paying indemnities for failure to fulfill contractual obligations when implementing the offtake chain) are determined separately or arranged into cost items specified in subparagraph a, b, c and d of this paragraph (if any) in accordance with the Government’s regulations in effect.

5. Selling expenses, storage costs and other associated costs or expenses specified in subparagraph b, c, d and dd of paragraph 4 of this Article (if any) with respect to product quantities in stock on the date of termination of PVN's obligations to offset the offtake price are calculated on a basis of costs and expenses distributed according to the ratio between revenue from selling these quantities in stock and total revenue from implementing the offtake chain in the same selling year (starting on the date of PVN’s discharge of its obligations to pay the offset price of the offtake products).

6. Monetary value of goods that PVNDB is obliged to pay to NSRP Company (including the amount paid to offset the offtake price) is calculated by total value of goods arising the computation year (not including VAT) in relation to the sales volume of the offtake products in each computation year, starting on January 1 and ending on December 31. Where:

a) Monetary value of goods that PVNDB is obliged to pay to NSRP Company (including the amount paid to offset the offtake price) in each offtake stage is determined according to the following formula:

Offtake unit price (exclusive of taxes)

x

(1 + offset price level equivalent to customs duty rate of 7% applied to gas and oil products; and 5% applied to LPG products under GGU)

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



(1 + special excise duty rate applied to gasoline products (if any))

x

Sales volume of offtake products

b) The amount of price offset in each offtake stage is calculated according to the following formula:

Offtake unit price (exclusive of taxes)

x

(offset price level equivalent to customs duty rate of 7% applied to gas and oil products; and 5% applied to LPG products under GGU)

x

Sales volume of offtake products

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



d) Unit price used for calculating the monetary value of quantities in stock is determined according to the first-in first-out (FIFO) method.

dd) If the differential in the quantities actually received from NSRP Company is greater than (>) the sales volume in the computation year, such differential will be brought towards in the following year as a basis for determination of the amount claimed for the Government’s financial resolution.

7. Market surcharge/price adjustment factor arranged into the weighted mean of offtake unit prices in the computation year is less than or equal to (≤) the market surcharge/ price adjustment factor arranged into the weighted mean of selling prices in that year.

8. The loading/unloading place used for fixing the start date of PVNDB’s obligations is determined under FPOA (at any position where the offtake shipment passes the flange of the door connecting NSRP Plant with the purchaser’s tanker, fuel truck or pipeline).

9. As for LPG products, it is obligatory to seek PVN's confirmation that PVN has assumed offtake obligations to these NSRP Project products for domestic consumption purposes.

10. In the course of discharge of obligations to pay the offtake price offset to NSRP Company, where PVNDB pays NSRP Company total amount for its received offtake quantity exceeding the quantity agreed upon in the original FPOA (signed on January 15, 2013) without recourse to any price offset, and incurring interest for such transaction; or where PVNDB imports the quantity making up for the deficit occurring due to NSRP Plant’s temporary suspension, and incurring interest for such trade, revenue and costs or expenses (not including any price offset for offtake transactions) arising from the respective excess or imported quantity will be arranged into the revenue and costs or expenses arising from implementing the offtake chain as part of the formula referred to in paragraph 2 of this Article.

Article 5. Rules for the Government’s financial resolution

1. The Government shall financially handle PVN’s payment of price offsets for the products actually received from NSRP Project that arise within the maximum period of 10 years from the day on which PVN officially carries out the offtake of NSRP Project products according to the following rules:

a) Where the results of implementation of the offtake chain in the computation year (determined according to the formula specified in paragraph 2 of Article 4 and the provisions laid down in paragraph 3 through 10 of Article 4 in this Decree) incur any interest, the Government shall not take any resolution action towards offtake price offsets that PVNDB is obliged to pay to NSRP Company in proportion to the sales volume of offtake products sold in the computation year.

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



- Differential in each sale is determined as follows:

- The method for determining the maximum amount the Government agrees to pay for PVN’s price offset claim according to the differential between total price offset arising in the computation year and total amounts that wholesale traders or other purchasers are obliged to pay to PVNDB according to the formula above is applied if the lowest special preferential import tariff rate under Vietnam’s FTA commitments applied to gas, oil and LPG products as per law that is arranged into the selling price is greater than (>) 0%.. Where the amount calculated according to the regulations and the formula above is greater than (>) the amount of price offset for offtake transactions specified in subparagraph b of paragraph 6 of Article 4 in this Decree, the amount the Government agrees to pay for PVN’s price offset claim shall equal (=) the latter.

- Where the lowest special preferential import tariff rate under Vietnam’s FTA commitments applied to petrol, oil and LPG products as per law that is arranged into the selling price is 0%, the maximum amount the Government agrees to pay for PVN’s price offset claim shall be determined according to paragraph 2 of Article 4 in this Decree, but not exceeding the amount of price offset for offtake transactions specified in subparagraph b of paragraph 6 of Article 4 herein.

c) The amount the Government agrees to pay for PVN’s price offset claim as prescribed in subparagraph b of this paragraph is determined after ruling out the offtake quantity exceeding the quantity agreed upon in the original FPOA (signed on January 15, 2013; the quantity of products failing to satisfy quality requirements set out in the FPOA and national technical regulations (QCVN) of Vietnam in accordance with law.

2. In each budget year, after the National Assembly passes the central budget estimate of annual expenditures used for paying amounts that PVN claims for the Government’s financial resolution, PVN can improvise its after-tax profits on a quarterly basis to pay price offsets for offtake transactions provided that these amounts do not exceed the respective estimated expenditures.

Section 2. STATE BUDGET ESTIMATION, AUDITING AND FINAL ACCOUNTING OF THE GOVERNMENT’S FINANCIAL RESOLUTION AMOUNTS

Article 6. Estimation of state budget expenditures and recording of state budget expenditures in the balance sheet

1. PVN is the first-line budgetary unit making an estimate of the amounts claimed for the Government’s financial resolution each year (including claims for offtake quantities of products in stock brought forward from the preceding year). These estimated claims are calculated according to Article 4 and 12 and other relevant regulations laid down herein, but not exceeding the estimated amounts of annual central budget revenue from after-tax profits or profits retained for funds of the parent company PVN.

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



3. After receipt of the report from PVN's Board of Members mentioned in paragraph 2 of this Article, the Ministry of Finance shall integrate the estimated total amount of the Government's financial resolution for PVN's claims into the estimate of central budget expenditures for reporting to the Government as a basis to seek the National Assembly’s decision on approval of the state budget estimate and central budget allocations. When carrying out the estimate of the amounts of the Government’s financial resolution claimed by PVN; and recording the amounts of the Government’s financial resolution claimed by PVN as central budget revenue and expenditure (other expenditure uses), PVN shall not actually pay the state budget its after-tax profits or profits set aside for funds that are commensurate with the amounts of the Government's financial resolution paid for PVN's claims.

4. Whilst waiting for the National Assembly’s approval of the estimate of annual central budget expenditure used for paying PVN's claims on the Government’s financial resolution amounts, PVN is authorized to improvise its production and business capital to pay price offsets for offtake transactions to NSRP Company in proportion to the actual quantity of products received from NSRP Company.

Article 7. Treatment of the differentials between estimated expenditure and actual expenditure

1. Where the negative differential between the estimated total of central budget expenditures prescribed in Article 6 herein that is approved by the National Assembly and the actual total of claims for central budget expenditures arising in the computation year occurs, PVN shall be entitled to temporarily use production and business capital of the parent company PVN, and then arrange available amounts in the subsequent year’s budget estimate to make up the deficit.

2. Where the positive differential between the estimated total of central budget expenditures approved by the National Assembly and actual expenditures arising in the computation year occurs, the surplus of the estimated expenditures shall be removed when PVN pays it back to the central budget in accordance with regulations.

Article 8. State budget auditing and final accounting

1. After determining the claim for the Government’s financial resolution as per Article 4, 5, 12 and other relevant regulations laid down herein, PVNDB shall prepare its income (loss/profit) statement in the computation year as a basis to determine the amount that PVN claims for the Government’s financial resolution. Also, PVNDB shall carry forward the final amount of revenue and costs or expenses arising from implementing the offtake chain and other related activities to the parent company PVN.

2. By June 30 each year, PVN shall submit a written report to the State Audit on its claim for the Government’s financial resolution in the immediately preceding year to help in the audit work as prescribed in paragraph 3 of this Article; simultaneously, send it through to the Ministry of Finance for monitoring purposes. Documents attached to PVN's report mentioned above shall include the following:

a) Full texts of the Resolution of PVN’s Board of Members stating its approval of PVN’s claim for the Government’s financial resolution.

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



3. According to PVN’s written report stated in paragraph 2 of this Article, the State Audit shall audit PVN's claim for the Government’s financial resolution before submission of the audit report on final accounts of annual state budget revenue and expenditure to the National Assembly in accordance with the Law on State Budget, law on state budget, Article 4, 5, 12 and other regulations laid down herein.

4. Based on the State Audit’s results of the audit stated in paragraph 3 of this Article, PVN shall prepare a final account of payments commensurate with the Government's financial resolution amounts while PVN shall approve that final account for submission to the Ministry of Finance by October 1 on an annual basis in the following year in order for the Ministry of Finance to integrate it into the annual final account of state budget revenue and expenditure for the Government’s submission to the National Assembly in accordance with law on state budget.

Section 3. TREATMENT OF DIFFERENTIALS BETWEEN REVENUE AND COSTS OR EXPENSES ARISING FROM IMPLEMENTING THE OFFTAKE CHAIN AND DETERMINATION OF PVN’S BUSINESS RESULTS FOR USE IN ASSESSMENT AND RATING OF PVN’S PERFORMANCE

Article 9. Treatment of the differentials between revenue and costs or expenses arising from implementing the offtake chain on the parent company PVN's part

Based on revenue, other income, costs or expenses and business results shown in PVNDB’s income statement submitted to the parent company PVN:

1. Where revenue from implementing the offtake chain (including other revenue and other income) subject to paragraph 2 of Article 4 herein is greater than or equal to (≥) costs or expenses incurred from implementing the offtake chain as provided in paragraph 2 of Article 4 herein, all revenue and costs or expenses reported by PVNDB shall be combined into production and business revenue and costs or expenses of the parent company PVN.

2. Where the negative differential occurs when revenue from implementing the offtake chain (including other revenue, other income) prescribed in paragraph 2 of Article 4 herein is less than (<) costs or expenses incurred from implementing the offtake chain as per paragraph 2 of Article 4 herein, the parent company PVN shall record reduction in the parent company PVN's costs of sales of the offtake quantity of gas, oil and LPG products of NSRP Project, and increase in state budget revenue in proportion to negative differentials determined according to paragraph 2 of Article 4 herein to the extent that such increase does not exceed the maximum amount that the Government agrees to pay for PVN's claims referred to in paragraph 1 of Article 5 herein.

Article 10. Determination of the parent company PVN’s business results after treatment of differentials between revenue and costs or expenses arising from implementing the offtake chain

1. Where revenue from implementing the offtake chain (including other revenue and other income) is greater than or equal to (≥) costs or expenses incurred from implementing the offtake chain, all business results of the parent company PVN shall be determined according to regulations in force.

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



Chapter III

IMPLEMENTATION

Article 11. Responsibilities of Ministries, central authorities and PVN

1. PVN:

a) Ensure that the payment of the price offset to NSRP Company does not exceed the quantity of products agreed upon in the FPOA (based on the offtake quantity prescribed at the day on which FPOA was originally signed on January 15, 2013), and refuse the offtake of the products failing to satisfy quality standards stipulated in the FPOA and Vietnam’s national technical regulations prescribed in law.

b) Take responsibility for the results of negotiation and signing of offtake agreements, agreements on post-offtake consumption of products (including terms and conditions on the formula of the off-take price and the selling price) and the performance of the offtake chain, ensuring that, at the end of the period for implementation of the financial mechanism prescribed in this Decree, PVNDB does not incur accrued losses. PVNDB’s annual profits/losses serving as a basis for PVN's assessment of PVNDB specified in this subparagraph shall be determined according to the method of eliminating the losses commensurate with the maximum amount the Government agrees to pay for PVN’s claims as prescribed in subparagraph b of paragraph 1 of Article 5 herein; but recording the positive differential occurring due to the differential between market surcharges/price adjustment factors (including special excise duty (if applicable)) that wholesale traders or other purchasers are obliged to pay to PVNDB at the selling stage and the price offset for offtake transactions commensurate with market surcharges/price adjustment factors (including special excise duty) that PVNDB is obliged to pay to NSRP Company at the offtake stage in proportion to the sales volume of offtake products sold. Where the amount of the Government’s financial resolution for PVN’s claims determined according to subparagraph b of paragraph 1 of Article 5 herein is equal to (=) the price offset for offtake transaction specified in subparagraph b of paragraph 6 of Article 4 in this Decree, PVNDB’s annual profits/losses used as a basis for PVN’s assessment of PVNDB in this subparagraph shall be determined according to the method of excluding losses commensurate with the price offset for offtake transactions prescribed in subparagraph b of paragraph 6 of Article 4 herein and special excise duty (if any) arising on top of this price offset for offtake transactions.

c) Determine the amount claimed for the Government’s financial resolution for payment of the price offset in the offtake of NSRP Project’s gas, oil and LPG products under Article 4, 5 and 12; clause 1 and 2 of Article 6 herein, and carry out the final accounts of state budget expenditures commensurate with the amount of the Government’s financial resolution prescribed in paragraph 4 of Article 8 herein.

d) Determine revenue, costs or expenses and results from implementation of the offtake chain according to the provisions of Article 4 of this Decree and losses from the implementation of the offtake chain that are not treated by after-tax profits and profits retained for funds of the parent company PVN (if any) as per subparagraph b of paragraph 1 of Article 5 herein for use in tax declaration, payment and accounting activities prescribed in law on taxes, law on accounting and financial regulations of the parent company PVN.

dd) Inspect, supervise the selling price and manage costs or expenses incurred from implementing the offtake chain, market surcharges prescribed in Article 4 herein according to internal management regulations of PVN and regulatory provisions of law.

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



g) Report to the Commission for Management of State Capital at Enterprises for supervision of PVN’s improvisation of production and business capital of the parent company PVN for the price offset prescribed in paragraph 4 of Article 6 herein.

h) Report to the Commission for Management of State Capital at Enterprises and the Ministry of Industry and Trade on the Resolution of PVN’s Board of Members to seek their approval of the estimated amount claimed for the Government’s financial resolution as per paragraph 2 of Article 6 herein to serve the purposes of supervising, approving the production and business plan, and formulating the plan for supply of gas and oil products each year.

i) Make full and timely prepayments and payments of funds for implementation of the offtake chain, and settlements of price offsets if these offsets meet the regulations laid down in subparagraph a of this paragraph; address issues and problems arising each year in accordance with the FPOA and other relevant agreements.

2. Commission for Management of State Capital at Enterprises:

Supervise and inspect implementation of the offtake chain, payment of the price offset and improvisation of production and business capital for payment of price offsets by PVN and PVNDB in accordance with paragraph 4 of Article 6 and paragraph 1 of Article 7 herein.

3. Ministry of Finance:

a) Integrate PVN’s claims for the Government's financial resolution determined as per Article 4 herein into the annual central budget estimate and complete the procedures for reporting on this estimate to the agency having jurisdiction prescribed in paragraph 3 of Article 6 herein to seek their approval.

b) Combine the amounts the Government agrees to pay for PVN's claims as prescribed in paragraph 4 of Article 8 herein into the annual final accounts of state budget revenue and expenditure, submitting them to the Government to seek the National Assembly’s approval according to the audit results of the State Audit and approval of the finalization reports of PVN's Board of Members.

4. The Ministry of Industry and Trade:

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



b) Notify the day on which PVN officially carry out the offtake of products of NSRP Project according to PVN's report to the agencies and units specified in paragraph 1, 3, 4 and 5 of Article 2 herein in order for them to undertake offtake-related activities and supervise their performance in accordance with this Decree.

5. State Audit:

a) Audit the amounts that PVN claims for the Government’s financial resolution before presenting audit reports on annual final accounts of state budget revenue and expenditure to the National Assembly in accordance with paragraph 2 and 3 of Article 8 herein.

b) Audit the amounts that PVN claims for the Government’s financial resolution before presenting audit reports on annual final accounts of state budget revenue and expenditure to the National Assembly in accordance with paragraph 2 and 3 of Article 6 herein.

Article 12. Grandfather clause

Financial resolution taking place during the period from the day of PVN’s official offtake of NSRP Project product that is notified by the Ministry of Industry and Trade as provided in subparagraph b of paragraph 4 of Article 11 herein to the end of 2022 (after receipt of the National Assembly’s complementary approval of 2022 central budget estimate) shall be carried out as follows:

1. Undistributed profits earned from the results of implementation of the offtake chain that are accrued from 2018 to end of 2021 (not including the amounts of the Government’s financial resolution for PVN’s claims stated in subparagraph b of paragraph 1 of Article 5 herein) shall be used for offsetting the amounts of the Government’s financial resolution for payment of PVN claims that arise from the day on which PVN officially commence the offtake of NSRP Project products to the end of 2022.

2. Complementary transfers to the 2022 estimate of central budget expenditure on the Government’s financial resolution for payment of PVN’s claims (including the amounts actually arising from the day on which PVN officially commence the offtake of NSRP Project products to the end of 2021 and specified in the budget implementation of 2022) that are funded by after-tax profits or profits retained for funds for 2022 of the parent company PVN are as follows:

a) Complementary transfers to the 2022 estimated of central budget expenditure shall be subject to Article 4 herein and given after using undistributed profits prescribed in paragraph 1 of this Article, but not exceeding the estimated central budget revenue from after-tax profits or profits retained for funds of the parent company PVN in 2022.

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



c) Enumerating, making final accounts and auditing the final accounts of the amounts that PVN claims for the Government’s financial resolution by the State Audit during the period from the day on which PVN officially commence the offtake of NSRP Project products to end of 2022 shall be subject to Article 8 herein.

d) Include the complementary transfers to the estimate of 2022 central budget that the Government agrees to pay for PVN’s claims in the final accounts of 2022 state budget revenue and expenditure.

3. Regarding determination of products in stock

a) PVN and PVNDB shall be exempted from applying retroactive regulations under which they are required to determine values of products in stock prescribed in subparagraph d of paragraph 6 of Article 4 herein in their accounting books and financial reports during the period from the day on which PVN officially commence the offtake of NSRP Project products to the end of 2021.

b) If all changes in costs of goods sold during the period from the day on which PVN officially commence the offtake of NSRP Project products to the end of 2021 occur due to changes in the method of calculation of values of products in stock as prescribed in subparagraph d of paragraph 6 of Article 4, they shall be included as a part of business results of PVN and PVNDB in 2022 that serves the purposes of making the estimate and final accounts of 2022 state budget revenue and expenditure and shall be commensurate with the amounts the PVN claims for the Government's financial resolution.

Article 13. Implementation provisions

1. Entry into force:

a) This Decree shall enter into force as from the signature date.

b) This Decree shall be invalidated when final accounting of the amounts that PVN claims for the Government's financial resolution under law on state budget and relevant regulatory provisions is completed (including when quantities of products in stock determined on the date of discharge of price offset obligations to NSRP Company are successfully handled).

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



 

 

FOR THE GOVERNMENT
PP. THE PRIME MINISTER
THE DEPUTY PRIME MINISTER




Le Minh Khai

 

Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Nghị định 85/2022/NĐ-CP ngày 24/10/2022 về cơ chế xử lý tài chính cho Tập đoàn Dầu khí Việt Nam khi thanh toán khoản tiền bù giá trong bao tiêu sản phẩm của Dự án liên hợp lọc hóa dầu Nghi Sơn

Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


4.172

DMCA.com Protection Status
IP: 3.145.38.67
Hãy để chúng tôi hỗ trợ bạn!