Từ khoá: Số Hiệu, Tiêu đề hoặc Nội dung ngắn gọn của Văn Bản...

Đăng nhập

Đang tải văn bản...

Số hiệu: 141/2002/QD-TTG Loại văn bản: Quyết định
Nơi ban hành: Thủ tướng Chính phủ Người ký: Phan Văn Khải
Ngày ban hành: 21/10/2002 Ngày hiệu lực: Đã biết
Ngày công báo: Đang cập nhật Số công báo: Đang cập nhật
Tình trạng: Đã biết

THỦ TƯỚNG CHÍNH PHỦ
********

CỘNG HOÀ XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
********

Số: 141/2002/QĐ-TTg

Hà Nội, ngày 21 tháng 10 năm 2002

 

QUYẾT ĐỊNH

CỦA THỦ TƯỚNG CHÍNH PHỦ SỐ 141/2002/QĐ-TTG NGÀY 21 THÁNG 10 NĂM 2002 PHÊ DUYỆT ĐỊNH HƯỚNG PHÁT TRIỂN THỐNG KÊ VIỆT NAM ĐẾN NĂM 2010

THỦ TƯỚNG CHÍNH PHỦ

Căn cứ Luật Tổ chức Chính phủ ngày 25 tháng 12 năm 2001;
Căn cứ Chỉ thị số 28/CT-TTg ngày 19 tháng 8 năm 1998 về việc tăng cường và hiện đại hoá công tác thống kê;
Xét đề nghị của Tổng cục Thống kê tại tờ trình số 428/TCTK-VP ngày 03 tháng 7 năm 2002,

QUYẾT ĐỊNH:

Điều 1. Phê duyệt Định hướng phát triển thống kê Việt Nam đến năm 2010 với những nội dung chủ yếu sau:

1. Mục tiêu:

Thống kê Việt Nam đổi mới cả về nội dung và hình thức nhằm cung cấp kịp thời thông tin kinh tế - xã hội đầy đủ về nội dung, toàn diện về phạm vi, tin cậy về chất lượng nhằm phục vụ tốt nhất yêu cầu của Đảng, Nhà nước trong sự nghiệp xây dựng và phát triển đất nước, đáp ứng ngày càng đầy đủ, thuận lợi nhu cầu sử dụng thông tin của các đối tượng khác; đưa thống kê Việt Nam đạt trình độ thống kê tiên tiến của các nước trong khu vực và phù hợp với thông lệ quốc tế, góp phần tích cực vào việc thực hiện lộ trình hội nhập kinh tế quốc tế của đất nước.

2. Quan điểm và nguyên tắc phát triển:

a) Số liệu thống kê nhà nước là thông tin thống kê có giá trị pháp lý cao nhất trong hệ thống thông tin quốc gia, phản ánh tình hình kinh tế - xã hội của đất nước, phục vụ kịp thời, đầy đủ yêu cầu của Đảng và Nhà nước, nhu cầu thông tin của mọi đối tượng trong xã hội.

b) Thống kê Việt Nam được bảo đảm bằng pháp luật. Các thông tin thống kê phải bảo đảm khách quan, trung thực, công khai, minh bạch, thiết thực và hiệu quả. Nguồn thông tin, phương pháp thu thập và xử lý, hệ thống chỉ tiêu, chế độ báo cáo và điều tra phải bảo đảm các nguyên tắc về chuyên môn và dựa trên các căn cứ khoa học. Các chỉ tiêu chủ yếu phải có tính ổn định cao, đáp ứng yêu cầu so sánh theo không gian và thời gian, trong nước và quốc tế. Hệ thống cơ sở dữ liệu thống kê quốc gia phải được xây dựng trên cơ sở ứng dụng công nghệ tin học hiện đại.

c) Các phương pháp thống kê, các bảng phân loại, danh mục được xây dựng và ban hành trên cơ sở các chuẩn mực và thông lệ thống kê quốc tế, đồng thời phù hợp với thực tiễn Việt Nam.

d) Nhà nước bảo đảm đủ nguồn lực cần thiết cho thống kê để có những số liệu đầy đủ, chính xác, kịp thời phục vụ cho yêu cầu quản lý kinh tế - xã hội của Đảng, Nhà nước.

đ) Hệ thống thống kê Nhà nước tổ chức theo mô hình thống kê tập trung quản lý theo ngành dọc, kết hợp với thống kê Bộ, ngành.

3. Định hướng phát triển công tác thống kê Việt Nam đến năm 2010:

a) Hoàn thiện và chuẩn hoá các sản phẩm thống kê về thời gian, nội dung, hình thức, quy trình biên soạn gồm: các báo cáo thống kê kinh tế - xã hội; niên giám thống kê; các sản phẩm công bố kết quả các cuộc tổng điều tra và điều tra thống kê; các sản phẩm số liệu thống kê nhiều năm (5 năm, 10 năm, 15 năm...); các sản phẩm phân tích và dự báo thống kê; tạp chí và bản tin thống kê.

- Tăng cường công tác phổ biến thông tin thống kê đáp ứng tốt nhu cầu của Đảng, Nhà nước và các đối tượng sử dụng khác. Xây dựng một cơ chế phổ biến thông tin thống kê rõ ràng và minh bạch, có biện pháp nâng cao năng lực phổ biến thông tin thống kê đến mọi đối tượng sử dụng.

Báo cáo thống kê kinh tế - xã hội định kỳ, báo cáo về tình hình thực hiện kế hoạch kinh tế - xã hội hàng tháng phải đáp ứng được yêu cầu chỉ đạo, điều hành của Chính phủ và phải trở thành một trong những tài liệu chính thức trong các phiên họp Chính phủ.

b) Cải tiến và hoàn thiện phương pháp thống kê theo hướng ứng dụng phương pháp thống kê hiện đại, phù hợp với các tiêu chuẩn, thông lệ thống kê quốc tế và thực tiễn Việt Nam với các nội dung:

Xây dựng và thể chế hoá hệ thống chỉ tiêu quốc gia theo hướng đồng bộ, phản ánh được yêu cầu cơ bản về thông tin thống kê của các đối tượng sử dụng đủ để so sánh với hệ thống chỉ tiêu thống kê của các nước trong khu vực và thế giới, trong đó chú trọng các chỉ tiêu kinh tế và xã hội tổng hợp.

Mở rộng việc áp dụng hệ thống tài khoản quốc gia theo phương pháp luận của Tổ chức thống kê Liên hợp quốc. Tổ chức lại các thống kê chuyên ngành cho phù hợp với yêu cầu biên soạn hệ thống tài khoản quốc gia.

Chuẩn hoá hệ thống các bảng phân loại, danh mục theo hướng tuân thủ tính tương thích với các bảng danh mục chuẩn quốc tế và được mở rộng theo thực tiễn và yêu cầu của Việt Nam.

c) Hoàn thiện hệ thống thu thập số liệu thống kê.

Xây dựng hệ thống đăng ký các thông tin cơ bản về doanh nghiệp, đơn vị cơ sở, đăng ký hộ tịch hộ khẩu, đất đai; tổ chức cập nhật kịp thời, các thông tin về các yếu tố kinh tế - xã hội quan trọng, cơ bản nhất để cung cấp cho công tác quản lý, đặc biệt là cung cấp thông tin tổng thể phục vụ cho việc tổ chức các cuộc điều tra chọn mẫu về sản xuất, kinh doanh của các doanh nghiệp, về kinh tế - đời sống hộ gia đình, về sản xuất nông nghiệp,...

Cải tiến chế độ báo cáo thống kê doanh nghiệp theo hướng giảm báo cáo định kỳ, tăng cường thu thập thông tin thông qua việc tổ chức điều tra phù hợp với từng loại hình doanh nghiệp bảo đảm các thông tin của báo cáo thống kê phản ánh đúng, đầy đủ về thực trạng doanh nghiệp, cung cấp được các thông tin cần thiết để tính và xác định các chỉ tiêu về kết quả sản xuất, kinh doanh của các ngành kinh tế quốc dân đáp ứng được yêu cầu tổng hợp thông tin về doanh nghiệp. Cải tiến chế độ báo cáo áp dụng đối với các đơn vị cơ sở, thực hiện chế độ ghi chép hành chính trong các ngành, lĩnh vực trước hết là hải quan, giáo dục, y tế, văn hoá, công an, tư pháp, tài chính, ngân hàng, thuế, đăng ký kinh doanh,... bảo đảm được yêu cầu thông tin chung của hệ thống thống kê nhà nước và yêu cầu quản lý của từng Bộ, ngành; cải tiến chế độ báo cáo áp dụng đối với các Bộ, ngành có hệ thống ghi chép hành chính bảo đảm phản ánh đầy đủ, kịp thời các hoạt động của các Bộ, ngành theo phân công quản lý, điều hành, đồng thời giải quyết được yêu cầu cung cấp và bảo đảm thông tin ghi chép hành chính ban đầu giữa Bộ, ngành trực tiếp quản lý với Tổng cục Thống kê, phục vụ yêu cầu của công tác thống kê nhà nước.

Căn cứ yêu cầu thông tin của Chính phủ, của các Bộ, cơ quan ngang Bộ, cơ quan thuộc Chính phủ, Tổng cục Thống kê có trách nhiệm chủ trì:

Tổ chức các cuộc tổng điều tra theo chu kỳ 10 năm về dân số và nhà ở, tổng điều tra theo chu kỳ 5 năm về nông thôn, nông nghiệp và thuỷ sản, về các cơ sở kinh tế, hành chính, sự nghiệp.

Tổ chức các cuộc điều tra (định kỳ và hàng năm) trên cơ sở quy hoạch, sắp xếp hợp lý các cuộc điều tra trên phạm vi cả nước giữa Tổng cục Thống kê với các Bộ, ngành.

Tăng cường sử dụng các nguồn số liệu có sẵn cho công tác thống kê như tài liệu kế toán, tài liệu của hệ thống thuế, hệ thống hải quan, tài liệu đăng ký kinh doanh, cấp phép đầu tư, cấp phép xây dựng... nhằm nâng cao chất lượng của số liệu thống kê, góp phần tiết kiệm các nguồn lực của Nhà nước.

4. Các giải pháp thực hiện:

a) Hoàn thiện môi trường pháp lý cho thống kê.

Ban hành kịp thời, đồng bộ các văn bản hướng dẫn Luật Thống kê; triển khai việc phổ biến giáo dục pháp luật về thống kê, tiến hành thường xuyên công tác kiểm tra, thanh tra thống kê nhằm bảo đảm pháp luật về thống kê được thực hiện nghiêm minh.

b) Ứng dụng công nghệ thông tin và truyền thông để phát triển thống kê.

Tăng cường hệ thống cơ sở hạ tầng công nghệ thông tin, tiến tới tin học hoá công tác thống kê trong ngành thống kê, trong các Bộ, ngành và các địa phương.

Trên cơ sở chuẩn hoá các sản phẩm thống kê, các bảng phân loại, danh mục, các biểu mẫu báo cáo, điều tra,... xây dựng và phát triển các phần mềm ứng dụng chuyên dùng cho từng chuyên ngành thống kê nhằm tự động hoá các khâu xử lý, tính toán, phân tích thống kê.

Xây dựng hệ thống cơ sở dữ liệu quốc gia về thống kê kinh tế - xã hội bao gồm: các cơ sở dữ liệu vi mô, các cơ sở dữ liệu vĩ mô và các cơ sở dữ liệu về hệ thống các bảng phân loại, các bảng danh mục, hệ thống chỉ tiêu thống kê và phương pháp tính.

Hệ thống cơ sở dữ liệu quốc gia được bố trí theo nguyên tắc tập trung tại Tổng cục Thống kê và tại các Bộ, các ngành. Cơ sở dữ liệu do ngành nào thu thập, ngành đó xây dựng và quản lý.

Việc truy cập khai thác cơ sở dữ liệu quốc gia phục vụ cho công tác quản lý nhà nước phải được đảm bảo thuận tiện. Tổng cục Thống kê được phép khai thác cơ sở dữ liệu ban đầu do tổ chức thống kê các Bộ, ngành quản lý để phục vụ yêu cầu quản lý theo nhiệm vụ được giao nhưng phải thực hiện đúng nguyên tắc bảo mật.

Hoàn thiện và phát triển trang wEB thống kê để kết nối với Internet. Xây dựng và củng cố hệ thống Trung tâm tính toán thống kê Trung ương và khu vực thuộc Tổng cục Thống kê theo hướng hiện đại hoá.

c) Củng cố hệ thống tổ chức và đào tạo cán bộ thống kê.

Củng cố tổ chức thống kê tập trung, theo vùng lãnh thổ theo mô hình quản lý ngành dọc gồm: Tổng cục Thống kê, Cục Thống kê tỉnh, thành phố, Phòng Thống kê huyện, quận, thị xã, thành phố thuộc tỉnh và có đội ngũ cộng tác viên làm nhiệm vụ điều tra thu thập số liệu tại các địa bàn trọng điểm.

Kiện toàn tổ chức thống kê của các Bộ, ngành theo hướng mỗi Bộ, ngành có tổ chức thống kê đủ năng lực và cơ sở vật chất phục vụ cho nhiệm vụ thu thập, xử lý, tổng hợp, lưu giữ và cung cấp thông tin cho hệ thống thống kê tập trung và cho yêu cầu quản lý của các Bộ, ngành.

Cải tiến nâng cao chất lượng đào tạo, nâng cấp các trường trung học thống kê thuộc Tổng cục Thống kê thành các trường cao đẳng thống kê. Xây dựng hệ thống đào tạo liên thông, cải tiến nội dung giảng dạy thống kê trong các trường đại học kinh tế và tổ chức đào tạo lại cho cán bộ làm công tác thống kê, đáp ứng nhu cầu của xã hội về nghiệp vụ thống kê.

d) Kinh phí và cơ sở vật chất kỹ thuật cho công tác thống kê.

Nhà nước đảm bảo kinh phí cho hoạt động thống kê thường xuyên, các cuộc Tổng điều tra theo chu kỳ và các điều kiện về cơ sở vật chất, phương tiện, thiết bị công nghệ thông tin để Tổng cục Thống kê có đủ điều kiện hình thành cơ sở dữ liệu quốc gia phục vụ sự lãnh đạo của Đảng và Nhà nước, đáp ứng công tác quản lý nhà nước của các Bộ, ngành, địa phương.

Tổng cục Thống kê được áp dụng cơ chế dịch vụ thống kê, được thu phí khi cung cấp các thông tin thống kê, các sản phẩm thống kê cho các đối tượng có nhu cầu sử dụng tin cho mục đích sản xuất, kinh doanh, hoạt động sinh lợi khác.

đ) Tăng cường hợp tác quốc tế trong lĩnh vực thống kê.

Chủ động hợp tác với các tổ chức Liên hợp quốc, các tổ chức thống kê quốc tế và các quốc gia nhằm mục đích tiếp cận nhanh chóng với các công nghệ, nghiệp vụ tiên tiến, hiện đại, các chuẩn mực quốc tế, trao đổi kinh nghiệm, tranh thủ sự giúp đỡ về kỹ thuật và tài chính. Đẩy mạnh sự trao đổi trong việc khai thác thông tin thống kê quốc tế nhằm thu thập số liệu thống kê quốc tế phục vụ cho nhu cầu nghiên cứu và điều hành trong nước, đảm bảo cung cấp số liệu cho các sản phẩm thống kê quốc tế.

Điều 2. Tổ chức thực hiện

1. Căn cứ mục tiêu, nội dung cơ bản và định hướng phát triển của Thống kê Việt Nam, Tổng cục Thống kê chủ trì, phối hợp với các Bộ, cơ quan ngang Bộ, cơ quan thuộc Chính phủ, ủy ban nhân dân các tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương tổ chức triển khai thực hiện Quyết định này.

2. Các Bộ, cơ quan ngang Bộ, cơ quan thuộc Chính phủ, ủy ban nhân dân tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương theo chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn của mình có trách nhiệm phối hợp với Tổng cục Thống kê trong việc thực hiện Quyết định này; bảo đảm tính thống nhất, đồng bộ phục vụ việc thực hiện kế hoạch phát triển kinh tế - xã hội của ngành và địa phương.

Điều 3. Quyết định này có hiệu lực sau 15 ngày, kể từ ngày ban hành.

Điều 4. Các Bộ trưởng, Thủ trưởng cơ quan ngang Bộ, Thủ trưởng cơ quan thuộc Chính phủ, Chủ tịch ủy ban nhân dân các tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương chịu trách nhiệm thi hành Quyết định này.

 

 

Phan Văn Khải

(Đã ký)

 

THE PRIME MINISTER OF GOVERNMENT
-------

SOCIALIST REPUBLIC OF VIET NAM
Independence - Freedom - Happiness
------------

No: 141/2002/QD-TTg

Hanoi, October 21, 2002

 

DECISION

RATIFYING THE ORIENTATION FOR VIETNAM STATISTICS DEVELOPMENT TILL 2010

THE PRIME MINISTER

Pursuant to the Law on Organization of the Government of December 25, 2001;
Pursuant to Directive No.28/CT-TTg of August 19, 1998 on enhancing and modernizing the statistical work;
At the proposal of the General Department of Statistics in its Report No.428/TCTK-VP of July 3, 2002,

DECIDES:

Article 1.- To ratify the orientation for Vietnam statistics development till 2010 with the following principal contents:

1. Objectives:

To renovate Vietnam statistics in both content and form with a view to promptly supplying socio-economic information with full contents, all-sided coverage and reliable quality in the best service of the Partys and States requirements in the cause of national construction and development, meeting to a fuller extent and in a more convenient manner other subjects demand for information; taking Vietnam statistics to the advanced level of the regional countries in conformity with international practices, actively contributing to the implementation of the countrys international economic integration roadmap.

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



a/ The State statistical data constitute statistical information of the highest legal value in the national information system, reflecting the national socio-economic situation, promptly and fully meeting the Partys and State’s requirements, as well as the information demand of all subjects in the society.

b/ Vietnam statistics is guaranteed by law. Statistical information must ensure its objectivity, authenticity, publicity, transparency, practicality and efficiency. The information sources, methods of gathering and processing information, system of criteria, and reporting and surveying regimes must ensure professional principles and be based on scientific grounds. The main criteria must be of high stability, meeting the requirements for spatial and temporal comparison, domestically and internationally. The national statistical database system must be built on the basis of applying modern information technology.

c/ The statistical methods, classification tables and lists must be elaborated and promulgated on the basis of international statistical standards and practices, and at the same time conform with Vietnams realities.

d/ The State ensures sufficient resources necessary for the statistical branch to acquire adequate and accurate data in timely service of the Partys and States socio-economic management requirements.

e/ The State statistical system shall be organized after the model of statistical branch-managed system of concentrated statistics combined with statistics of the ministries and branches.

3. Orientation for Vietnam statistics development till 2010:

a/ To perfect and standardize statistical products in terms of time, content, form and compilation process, including: socio-economic statistical reports; statistical directories; products publicizing the results of statistical general censuses and surveys; products providing statistical data for many years (5 years, 10 years, 15 years...); products of statistical analysis and forecast; statistical journals and bulletins.

- To enhance the work of statistical information popularization so as to better meet the demands of the Party, the State and other users. To formulate a clear and transparent mechanism for statistical information popularization, and work out measures to raise every users capability of popularizing statistical information.

Periodical socio-economic statistical reports and monthly reports on the implementation of socio-economic plans must meet the Governments direction and management requirements and become official documents used at the Governments meetings.

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



Formulating and institutionalizing a synchronous system of national criteria, which reflects the users basic requirements on statistical information and is sufficient for comparison with the ones of the regional countries and the world, paying attention to general economic and social criteria.

Expanding the application of national account system by the methodology of the United Nations Statistical Organization. Reorganizing the specialized statistics to make them compatible with the requirements of the compilation of the national account system.

Standardizing the system of classification tables and lists along the direction of ensuring their compatibility with the international standard ones and adapting them to Vietnams realities and requirements.

c/ To perfect the statistical data-gathering system

To formulate a system for registration of basic information on enterprises and grassroots units as well as for civil status, household and land registration; organize timely updating of information on the most important and fundamental socio-economic factors to be provided for the managerial work, especially general information for sample surveys of the production and business of enterprises, the economic and living conditions of households, and agricultural production.

To improve the enterprise statistical report regime along the direction of reducing the number of periodical reports, intensifying the gathering of information through organization of surveys suited to each type of enterprises, ensuring that the information of statistical reports truly and fully reflects the real situation of enterprises and is sufficient for the calculation and determination of criteria on production and business results of different national economic branches, thus meeting the requirements for general information on enterprises. To improve the reporting regime applicable to grassroots units, apply the administrative recording regime to different branches and domains, first of all, to customs, education, health, culture, public security, justice, finance, banking, taxation and business registration, etc., ensuring the general information requirements of the State statistical system and the management requirements of each ministry and branch; improve the reporting regime applicable to ministries and branches that have the administrative recording systems, ensuring the full and timely reflection of their assigned management and control activities, and at the same time meeting the requirements of supplying and ensuring initially-recorded administrative information between the directly-managing ministries as well as branches and the General Department of Statistics, in service of requirements of the State statistical work.

Based on the information requirements of the Government, the ministries, the ministerial-level agencies and the agencies attached to the Government, the General Department of Statistics shall assume the prime responsibility for:

Organizing general surveys on population and dwelling houses once every 10 years, and on rural areas, agriculture, aquatic resources as well as economic, administrative and non-business establishments once every 5 years.

Organizing surveys (periodical and annual) on the basis of planning and reasonably arranging surveys throughout the country, between the General Department and ministries as well as branches.

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



4. Implementation solutions:

a/ Perfecting the legal environment for statistics

To promulgate in a timely and synchronous manner legal documents guiding the Law on Statistics; deploy the popularization of and education on statistical legislation, conduct regular statistical supervision and inspection so as to ensure that the statistical legislation strictly be complied with.

b/ Applying information and communication technologies to statistical development

To strengthen the infrastructure system of information technology, proceed to computerize the statistical work in the statistics sector as well as the ministries, branches and localities.

On the basis of standardizing the statistical products, classification tables, lists, report and survey forms... to formulate and develop applied software used exclusively for each specialized statistical branch with a view to automating the stages of statistical processing, calculation and analysis.

To build up a national database system on socio-economic statistics, including: micro-databases, macro-databases and databases on the system of classification tables, lists, system of statistical criteria and calculation methods.

The national database system shall be arranged on the principle of concentration at the General Department of Statistics, the ministries and branches. A database gathered by one branch shall be built up and managed by that branch.

The access to the national database system for the exploitation thereof in service of the State management work must be convenient. The General Department of Statistics is allowed to exploit the initial databases managed by statistical organizations of the ministries and branches in service of the management requirements according to its assigned tasks, but must strictly observe the principle on confidentiality.

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



c/ Consolidating the system of statistical organizations and training statisticians

To consolidate the concentrated statistical organizations according to territorial regions after the model of statistical branch-managed system, which is composed of the General Department of Statistics, the provincial/municipal Departments of Statistics and Statistics Offices of rural districts, urban districts, provincial towns and cities, and build up a contingent of collaborators to perform the task of surveying and gathering data in key areas.

To consolidate statistical organizations of the ministries and branches along the direction that each ministry or branch will have its own statistical organization with full capability and material foundations to perform the task of gathering, processing, summing up, keeping and supplying information for the concentrated statistical system and to meet the management requirements of the concerned ministry or branch.

To raise the training quality of intermediate vocational schools of statistics under the General Department of Statistics and upgrade them into statistical colleges. To build up a continuous training system, improve the contents of statistical textbooks in economic universities and organize the retraining of statisticians, meeting the societys demand for statistical professional operations.

d/ Funding and material, technical foundations for statistical work

The State shall ensure funding for regular statistical activities, periodical general surveys and conditions in terms of material bases, means and information technology equipment for the General Department of Statistics to set up national databases in service of the Partys and States leadership, meeting the requirements of the State management work of the ministries, branches and localities.

The General Department of Statistics is allowed to apply the mechanism of statistical services and collect charges when supplying statistical information and products to subjects that wish to use them for purposes of production, business or other profit-making activities.

e/ Enhancing international cooperation in the field of statistics

To take initiative in cooperating with United Nations organizations, international statistical organizations and other nations for the purpose of quickly approaching the advanced and modern technologies and professional operations as well as international standards, exchanging experiences and taking advantage of technical and financial supports. To boost exchanges in the exploitation of international statistical information so as to gather international statistical data in service of the research and management requirements in the country, ensuring the supply of data for international statistical products.

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



1. On the basis of the objectives, basic contents and development orientations of Vietnam statistics, the General Department of Statistics shall assume the prime responsibility and coordinate with the ministries, the ministerial-level agencies, the agencies attached to the Government and the Peoples Committees of the provinces and centrally-run cities in organizing the implementation of this Decision.

2. The ministries, the ministerial-level agencies, the agencies attached to the Government and the Peoples Committees of the provinces and centrally-run cities shall, according to their functions, tasks and powers, have to coordinate with the General Department of Statistics in implementing this Decision, ensuring uniformity and synchronism in service of the implementation of the socio-economic development plans of their respective branches and localities.

Article 3.- This Decision takes effect 15 days after its signing.

Article 4.- The ministers, the heads of the ministerial-level agencies, the heads of the agencies attached to the Government and the presidents of the Peoples Committees of the provinces and centrally-run cities shall have to implement this Decision.

 

 

PRIME MINISTER




Phan Van Khai

 

Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Decision No. 141/2002/QD-TTg of October 21, 2002, ratifying the orientation for Vietnam statistics development till 2010

Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


1.133

DMCA.com Protection Status
IP: 44.220.184.63
Hãy để chúng tôi hỗ trợ bạn!