Từ khoá: Số Hiệu, Tiêu đề hoặc Nội dung ngắn gọn của Văn Bản...

Đăng nhập

Đang tải văn bản...

Số hiệu: 75/1999/QĐ-BVHTT Loại văn bản: Quyết định
Nơi ban hành: Bộ Văn hoá và Thông tin Người ký: Nguyễn Khoa Điềm
Ngày ban hành: 08/11/1999 Ngày hiệu lực: Đã biết
Ngày công báo: Đã biết Số công báo: Đã biết
Tình trạng: Đã biết

BỘ VĂN HOÁ VÀ THÔNG TIN
******

CỘNG HOÀ XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
********

Số: 75/1999/QĐ-BVHTT

Hà Nội, ngày 08 tháng 11 năm 1999 

 

QUYẾT ĐỊNH

BAN HÀNH QUY CHẾ LIÊN DOANH VỀ IN VÀ PHÁT HÀNH XUẤT BẢN PHẨM.

BỘ TRƯỞNG BỘ VĂN HÓA-THÔNG TIN

Căn cứ Luật Xuất bản ngày 07/7/1993 và Nghị định số 791CP ngày 06/11/1993 của Chính phủ quy định chi tiết thi hành Luật Xuất bản;
Căn cứ Nghị định số 81/CP ngày 08/11/1993 của Chính phủ quy định về chức năng, nhiệm vụ quyền hạn và tổ chức bộ máy Bộ Văn hóa - Thông tin;
Theo đề nghị của Cục trưởng Cục Xuất bản,

QUYẾT ĐỊNH:

Điều 1. Ban hành kèm theo Quyết định này Quy chế Liên doanh về in và phát hành xuất bản phẩm.

Điều 2. Bản Quy chế được ban hành kèm theo Quyết định này có hiệu lực sau 15 ngày kể từ ngày ký.

Điều 3. Các Chánh Văn phòng Bộ, Cục trưởng Cục Xuất bản, Giám đốc các Sở Văn hóa - Thông tin, Giám đốc các Nhà xuất bản, Giám đốc các cơ sở in, Giám đốc các tổ chức phát hành sách, chủ các đại lý, cửa hàng phát hành xuất bản phẩm và các tổ chức, cá nhân có liên quan chịu trách nhiệm thi hành Quyết định này./.

 

 

BỘ VĂN HOÁ - THÔNG TIN
BỘ TRƯỞNG
 


 
 Nguyễn Khoa Điềm

 

QUY CHẾ

LIÊN DOANH VỀ IN VÀ PHÁT HÀNH XUẤT BẢN PHẨM
(ban hành kèm theo Quyết định số 75/1999/QĐ-BVHTT ngày 08 tháng 11 năm 1999 của Bộ trưởng Bộ Văn hóa - Thông tin).

Chương 1:

QUY ĐỊNH CHUNG

Điều 1. Liên doanh về in và phát hành xuất bản phẩm quy định tại Quy chế này là hình thức góp vốn của các tổ chức, cá nhân trong nước với Nhà xuất bản để in và phát hành xuất bản phẩm; việc liên doanh chỉ được thực hiện đối với từng xuất bản phẩm.

Nhà xuất bản vay vốn của tổ chức, cá nhân trong nước để hoạt động xuất bản không thuộc phạm vi điều chỉnh của Quy chế này.

Điều 2. Nhà xuất bản có xuất bản phẩm liên doanh phải ghi rõ trong bản đăng ký kế hoạch xuấtbản với Cục Xuất bản về đối tượng liên doanh, hình thức liên doanh và thời gian xuất bản. Xuất bản phẩm liên doanh phải phù hợp với tôn chỉ, mục đích của Nhà xuất bản và chỉ được thực hiện sau khi đã được Cục Xuất bản cấp giấy chấp nhận đăng ký kế hoạch.

Điều 3. Giám đốc, Tổng biên tập Nhà xuất bản, Giám đốc cơ sở in, Giám đốc và người đứng đầu tổ chức phát hành xuất bản phẩm chịu trách nhiệm trước pháp luật về các xuất bản phẩm liên doanh theo quy định tại Luật Xuất bản và những quy định cụ thể tại Quy chế này.

Tổ chức, cá nhân góp vốn để in và phát hành xuất bản phẩm chịu trách nhiệm trước pháp luật theo hợp đồng ký kết với Nhà xuất bản.

Điều 4. Cơ quan quản lý nhà nước về xuất bản và công chức có trách nhiệm giải quyết công việc liên quan đến xuất bản, in, phát hành không được liên doanh về in và phát hành xuất bản phẩm.

Chương 2:

QUY ĐỊNH CỤ THỂ

A. ĐỐI VỚI NHÀ XUẤT BẢN

Điều 5. Khi thực hiện liên doanh với tổ chức, cá nhân về in và phát hành xuất bản phẩm, nhà xuất bản phải ký hợp đồng, trong đó có các nội dumg chủ yếu sau đây:

1. Mục đích liên doanh in và phát hành xuất bản phẩm (kinh doanh hay không kinh doanh).

2. Nhà xuất bản chịu trách nhiệm toàn bộ quá trình biên tập, duyệt bản thảo theo đúng Luật Xuất bản và Nghị định số 79/CP của Chính phủ quy định chi tiết thi hành Luật Xuất bản.

3. Trách nhiệm phát hành xuất bản phẩm (theo quy định tại Điều 12 Quy chế này).

4. Tỷ lệ góp vốn và chia lãi của các bên liên doanh.

5. Trách nhiệm của mỗi bên liên doanh khi vi phạm hợp đồng.

Điều 6. Việc biên tập xuất bản phẩm liên doanh phải tuân thủ quy trình và Giám đốc hoặc Tổng biên tập Nhà xuất bản ký duyệt in. Bản thảo đưa in phải được sao thành hai bản, một bản giao cho cơ sở in, một bản lưu tại Nhà xuất bản để đối chiếu. Đôí với xuất bản phẩm liên doanh là sách, lịch các loại, băng âm thanh, băng hình, đa âm thanh, đa hình, trên bìa bốn hoặc trang cuối cùng phải ghi rõ: Tên tổ chức, cá nhân liên doanh với Nhà xuất bản.

Chỉ có cán bộ của Nhà xuất bản, được lãnh đạo Nhà xuất bản ủy quyền mới được trực tiếp giao dịch với cơ sở in để in xuất bản phẩm liên doanh.

Điều 7. Trưởng chi nhánh của Nhà xuất bản chỉ được ký giấy trích ngang xuất bản và hợp đồng liên doanh với tổ chức, cá nhân in và phát hành xuất bản phẩm khi được Giám đốc Nhà xuất bản ủy quyền bằng văn bản.

Điều 8. Khi in xong xuất bản phẩm liên doanh, Nhà xuất bản có trách nhiệm làm thủ tục nhập, xuất kho theo quy định quản lý tài chính - kế toán hiện hành; đọc kiểm tra nội dung và nộp lưu chiểu theo luật định; tờ khai lưu chiểu xuất bản phẩm liên doanh do Giám đốc Nhà xuất bản ký.

Sau 7 ngày kể từ ngày cơ quan quản lý nhà nước về xuất bản nhận được lưu chiểu mà không có ý kiến gì về nội dung hoặc về những thông tin bắt buộc phải ghi theo quy định tại Điều 12 Nghị định số 79/CP của Chính phủ quy định chi tiết thi hành Luật Xuất bản, Giám đốc Nhà xuất bản mới được ký duyệt cho phát hành.

Điều 9. Xuất bản phẩm liên doanh được Cục Xuất bản chấp nhận chỉ có giá trị thực hiện trong năm kế hoạch; mọi sự thay đổi về tên đề tài, số lượng in, thời gian xuất bản, đối tượng liên kết phải được Cục Xuất bản đồng ý mởi được thực hiện.

Điều 10. Nhà xuất bản được thu quản lý phí và có trách nhiệm trả tiền nhuận bút, tiền công in và nộp thuế theo luật định.

B. ĐỐI VỚI CƠ SỞ IN

Điều 11. Các cơ sở in khi ký kết hợp đồng in xuất bản phẩm liên doanh với Nhà xuất bản, phải tuân theo các quy định sau:

1. Chỉ nhận giao dịch làm hợp đồng in xuất bản phẩm liên doanh với cán bộ của Nhà xuất bản khi có đầy đủ các điều kiện sau:

a) Giấy giới thiệu do Giám đốc hoặc Trưởng chi nhánh Nhà xuất bản ký (ghi rõ họ và tên, chức danh ngườì đến liên hệ in xuất bản phẩm).

b) Giấy trích ngang kế hoạch xuất bản (ghi rõ tên xuất bản phẩm, tác giả, số trang, khuôn khổ, số lượng in, số chấp nhận đăng ký kế hoạch xuất bản của Cục Xuất bản). Giấy trích ngang kế hoạch xuất bản không có giá trị để ký hợp đồng in khi bị tẩy xóa hoặc sao chép lại.

c) Bản thảo đưa in phải được Glám đốc hoặc Tổng biên tập Nhà xuất bản ký duyệt in.

2. Hợp đồng in do lãnh đạo Nhà xuất bản ký; trừ trường hợp quy đlnh tại Điều 7 của Quy chế này.

3. Khi in xong xuất bản phẩm, cơ sở in chỉ được phép giao cho Nhà xuất bản, không được giao trực tiếp cho tổ chức, cá nhân liên doanh.

4. Việc in nối bản phải ký hợp đồng in như in lần đầu theo đúng quy định tại khoản l và 2 Điều 11 của Quy chế này.

C. ĐỐI VỚI TỔ CHỨC, CÁ NHÂN PHÁT HÀNH XUẤT BẢN PHẨM

Điều 12. Xuất bản phẩm liên doanh chỉ được phát hành sau khi đã được Giám đốc Nhà xuất bản ký duyệt cho phát hành; tổ chức, cá nhân có đăng ký kinh doanh phát hành xuất bản phẩm mới được phát hành xuất bản phẩm liên doanh, Tổ chức, cá nhân không có đăng ký kinh doanh phát hành xuất bản phẩm thì không được bán xuất bản phẩm liên doanh dưới bất ký hình thức nào; việc phát hành xuất bản phẩm liên doanh với tổ chức, cá nhân không có đăng ký phát hành do Nhà xuất bản đảm nhiệm.

Điều 13. Khi nhận xuất bản phẩm liên doanh để phát hành, tổ chức, cá nhân phát hành phải tuân theo các, quy định sau:

1. Chỉ nhận xuất bản phẩm liên doanh có in đầy đủ các thông tin được quy định tại Điều 12 Nghị định số 79/CP của Chính phủ quy định chi tiết thi hành Luật Xuất bản và tên tổ chức, cá nhân liên doanh quy định tại Điều 6 của Quy chế này.

2. Phải có các chứng từ giao nhạn hợp lệ theo quy định của pháp luật.

Chương 3:

ĐIỀU KHOẢN THI HÀNH

Điều 14. Giám đốc các nhà xuất bản, giám đốc các cơ sở in, giám đốc các tổ chức và chủ các đại lý, cửa hàng phát hành xuất bản phẩm, khi hoạt động xuất bản, in, phát hành mà vi phạm Luật Xuất bản và các điều quy định trong Quy chế này, thì tùy theo tính chất, mức độ vi phạm mà bị xử phạt hành chính, hoặc truy cứu trách nhiệm hình sự.

Điều 15. Sáu tháng một lần hoặc trong trường hợp đột xuất khi cơ quan quản lý nhà nước về xuất bản có yêu cầu, Nhà xuất bản có xuất bản phẩm liên doanh có trách nhiệm báo cáo tiến độ thực hiện kế hoạch liên doanh.

Điều 16. Cục Xuất bản có trách nhiệm hướng dẫn thực hiện Quy chế và phối hợp với các cơ quan hữu quan tổ chức thanh tra, kiểm tra, xử lý các hành vi vi phạm Quy chế này trong phạm vi cả nước.

Điều 17. Sở Văn hóa - Thông tin các tỉnh, thành phố có trách nhiệm phôl hợp với các cơ quan liên quan tổ chức kiểm tra và xử lý các hành vi vi phạm Quy chế này ở địa phương.

Điều 18. Quy chế này có hiệu lực sau 15 ngày kể từ ngày ký./.

 

THE MINISTRY OF CULTURE AND INFORMATION
-------

SOCIALIST REPUBLIC OF VIET NAM
Independence - Freedom - Happiness
------------

No: 75/1999/QD-BVHTT

Hanoi, November 8, 1999

 

DECISION

PROMULGATING THE REGULATION ON JOINT VENTURE FOR PRINTING AND DISTRIBUTION OF PUBLICATIONS

THE MINISTER OF CULTURE AND INFORMATION

Pursuant to the July 7, 1993 Law on Publication and the Government’s Decree No.79/CP of November 6, 1993 detailing the implementation of this Law;
Pursuant to the Government’s Decree No.81/CP of November 8, 1993 defining the functions, tasks, powers and organizational apparatus of the Ministry of Culture and Information;
At the proposal of the head of the Publication Department,

DECIDES:

Article 1.- To issue together with this Decision the Regulation on joint venture for printing and distribution of publications.

Article 2.- The Regulation issued together with this Decision takes effect 15 days after its signing.

Article 3.- The director of the Ministry’s Office, the head of the Publication Department, the directors of the provincial/municipal Culture and Information Departments, the directors of publishing houses, the directors of printing establishments, the directors of book distribution organizations, the owners of publication distribution agents and shops as well as the relevant organizations and individuals shall have to implement this Decision.

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



 

MINISTER OF CULTURE AND INFORMATION




Nguyen Khoa Diem

 

 

REGULATION

ON JOINT VENTURE FOR PRINTING AND DISTRIBUTION OF PUBLICATIONS
(Issued together with Decision No.75/1999/QD-BVHTT of November 8, 1999 of the Minister of Culture and Information)

Chapter I

GENERAL PROVISIONS

Article 1.- Joint venture for printing and distribution of publications stipulated in this Regulation is a form of capital contribution by domestic organizations and/or individuals to publishing houses in order to print and distribute publications; a joint venture shall be effected for only one publication.

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



Article 2.- Publishing houses having joint-venture publications shall have to state clearly in the registrations of publication plans with the Publication Department the parties to joint venture, form of joint venture and time for publishing. The joint-venture publications must comply with the principles and purposes of the publishing houses and shall be printed only after the Publication Department issues a written approval of the plan registrations.

Article 3.- The directors and editors-in-chief of publishing houses; the directors of printing establishments; the directors and heads of publication distribution organizations shall take responsibility before law for the joint-venture publications according to the provisions of the Law on Publication and the specific provisions of this Regulation.

Organizations and/or individuals contributing capital to the printing and distribution of publications shall be accountable before law according to the contracts concluded with publishing houses.

Article 4.- The publication State management agencies and public employees in charge of handling work related to the publishing, printing and distribution shall not be allowed to enter into joint ventures for the printing and distribution of publications.

Chapter II

SPECIFIC PROVISIONS

A. FOR PUBLISHING HOUSES

Article 5.- When entering into joint venture with organizations and/or individuals for printing and distribution of publications, publishing houses shall have to sign contracts with the following main contents:

1. The purpose of the joint venture for printing and distribution of publications (business or non-business).

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



3. The responsibility for distribution of the publication (according to the provisions at Article 12 of this Regulation).

4. The rates of capital contribution and profit division among the joint-venture parties.

5. The responsibilities of each joint-venture party in case of their breach of the contract.

Article 6.- The editing of a joint-venture publication must comply with the set procedures, and the director or editor-in-chief of the publishing house shall have to sign the approval of printing. The manuscript given for printing must be duplicated in two copies: one handed over to the printing establishment and the other kept at the publishing house for comparison. For joint-venture publications being books, calendars of all types, sound and video tapes and discs, it is necessary to clearly inscribe on the fourth cover or the final page the names of organizations and/or individuals entering into joint venture with the publishing house.

Only the publishing house’s officials who are authorized by the publishing house’s leader may conduct transactions directly with the printing establishment for the printing of joint-venture publication.

Article 7.- The heads of branches of a publishing house may sign extracts of publication papers and joint-venture contracts with organizations and/or individuals to print and distribute publications only when they are so authorized in writing by the director of the publishing house.

Article 8.- Upon completion of the printing of a joint-venture publication, the publishing house shall have to fill in the warehousing and ex-warehousing procedures in accordance with the current regulations on financial and accounting management; read to examine the contents of the publication and send copies thereof for depository as prescribed by law; the declaration for depository of the joint-venture publication shall be signed by the director of the publishing house. Seven days after the publication State management agencies receive copies of the publication for depository and have no opinions on its contents or information which must be inscribed thereon according to the provisions of Article 12 of the Government’s Decree No.79/CP detailing the implementation of the Law on Publication, the director of the publishing house may sign the approval of publication distribution.

Article 9.- The recognition of a joint-venture publication by the Publication Department shall be valid only in the plan year; any changes in the name of the project, the number of copies to be printed, the time for publishing and parties to the joint venture may be effected only when they are agreed upon by the Publication Department.

Article 10.- Publishing houses shall be entitled to collect and manage fees and have to pay the author’s remuneration, printing charges and taxes prescribed by law.

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



Article 11.- Printing establishments shall, when concluding contracts on the printing of joint-venture publications with publishing houses, shall have to comply with the following stipulations:

1. To conduct transactions for performance of a contract on the printing of a joint-venture publication with a publishing house’s official(s) only when the latter satisfy the following conditions:

a/ Having a paper of introduction signed by the director of the publishing house or head of its branch (which states clearly the name(s) and title(s) of the official(s) sent to discuss the printing of the publication).

b/ The extract of the publication plan (clearly stating the names of the publication and author, the number of pages, the publication sizes, the serial number of the written approval of the publication plan registration issued by the Publication Department). The extract of the publication plan shall not be valid for signing the printing contract if it is erased or is a copy.

c/ The manuscript given for printing must be signed for approval of printing by the director or editor-in-chief of the publishing house.

2. The printing contract shall be signed by the leader of the publishing house, except for cases stipulated in Article 7 of this Regulation.

3. Upon completion of the printing of the publication, the printing establishment shall be allowed to deliver it only to the publishing house, not directly to the joint-venture organization(s) and/or individual(s).

4. The continued printing of the publication must be carried out under a new contract as for the first-time printing in strict compliance with the provisions of Clauses 1 and 2, Article 11 of this Regulation.

C. FOR PUBLICATION DISTRIBUTION ORGANIZATIONS AND INDIVIDUALS

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



Organizations and/or individuals without business registration for publication distribution shall not be allowed to sell the joint-venture publication in any form; the distribution of the joint-venture publication to organizations and/or individuals without distribution registration shall be carried out by the publishing house.

Article 13.- When receiving joint-venture publications for distribution, the distributing organizations and/or individuals shall have to comply with the following provisions:

1. To receive only joint-venture publications that fully print the information stipulated in Article 12 of the Government’s Decree No.79/CP detailing the implementation of the Law on Publication as well as the names of the joint-venture organizations and/or individuals stipulated in Article 6 of this Regulation.

2. To acquire valid vouchers of delivery and reception as prescribed by law.

Chapter III

IMPLEMENTATION PROVISIONS

Article 14.- If the directors of publishing houses, directors of printing establishments, directors of publication distribution organizations, agents and shops, during the publishing, printing and distribution of publications, violate the Law on Publication and the provisions of this Regulation, they shall, depending on the nature and seriousness of their violations, be administratively sanctioned or examined for penal liability.

Article 15.- Once every 6 months or in urgent cases when requested by the publication State management agencies, publishing houses having joint-venture publications shall have to report on the joint-venture plan implementation tempo.

Article 16.- The Publication Department shall have to guide the implementation of this Regulation and coordinate with the concerned agencies in organizing the inspection, examination and handling of violations of this Regulation in the whole country.

...

...

...

Please sign up or sign in to your Pro Membership to see English documents.



Article 18.- This Regulation takes effect 15 days after its signing.

 

 

MINISTER OF CULTURE AND INFORMATION




Nguyen Khoa Diem

 

Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Quyết định 75/1999/QĐ-BVHTT ngày 08/11/1999 về Quy chế Liên doanh về in và phát hành xuất bản phẩm do Bộ trưởng Bộ Văn Hoá và Thông Tin ban hành

Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


5.297

DMCA.com Protection Status
IP: 18.191.132.26
Hãy để chúng tôi hỗ trợ bạn!