Từ khoá: Số Hiệu, Tiêu đề hoặc Nội dung ngắn gọn của Văn Bản...

Đăng nhập

Đang tải văn bản...

Số hiệu: 728/QĐ-TCT Loại văn bản: Quyết định
Nơi ban hành: Tổng cục Thuế Người ký: Nguyễn Văn Ninh
Ngày ban hành: 18/06/2007 Ngày hiệu lực: Đã biết
Ngày công báo: Đang cập nhật Số công báo: Đang cập nhật
Tình trạng: Đã biết

BỘ TÀI CHÍNH

TỔNG CỤC THUẾ
******

CỘNG HOÀ XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
********

Số: 728/QĐ-TCT

Hà Nội, ngày 18 tháng 06 năm 2007 

 

QUYẾT ĐỊNH

 

VỀ VIỆC QUY ĐỊNH CHỨC NĂNG, NHIỆM VỤ CỦA CÁC PHÒNG THUỘC CỤC THUẾ 

 

TỔNG CỤC TRƯỞNG TỔNG CỤC THUẾ

 

Căn cứ Quyết định số 76/2007/QĐ-TTg ngày 28/5/2007 của Thủ tướng Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Tổng cục Thuế trực thuộc Bộ Tài chính;

Căn cứ Quyết định số 49/2007/QĐ-BTC ngày 15/6/2007 của Bộ trưởng Bộ Tài chính về việc quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Cục thuế trực thuộc Tổng cục Thuế;

Xét đề nghị của Trưởng Ban Tổ chức cán bộ - Tổng cục Thuế,

 

QUYẾT ĐỊNH:

Điều 1. Ban hành kèm theo Quyết định này Quy định chức năng, nhiệm vụ của các phòng thuộc Cục thuế các tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương.

Điều 2. Quyết định này có hiệu lực từ ngày 01/7/2007; thay thế Quyết định số 1683 QĐ/TCT-TCCB ngày 14/11/2003 và Quyết định số 1417/QĐ-TCT ngày 07/7/2006 của Tổng cục trưởng Tổng cục Thuế.

Điều 3. Cục trưởng Cục thuế các tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương, Trưởng Ban Tổ chức cán bộ, Chánh Văn phòng Tổng cục Thuế và Thủ trưởng các Ban, đơn vị thuộc và trực thuộc Tổng cục thuế chịu trách nhiệm thi hành Quyết định này./.

 

 

Nơi nhận:

- Như điều 3;

- Lãnh đạo Bộ (để báo cáo);

- Vụ TCCB-BTC (để theo dõi phối hợp);

- Lãnh đạo TCT;

- Lưu: VT, TCCB (5b)

TỔNG CỤC TRƯỞNG




Nguyễn Văn Ninh

 

 

QUY ĐỊNH

 

 VỀ CHỨC NĂNG, NHIỆM VỤ CỦA CÁC PHÒNG THUỘC CỤC THUẾ CÁC TỈNH THÀNH PHỐ TRỰC THUỘC TRUNG ƯƠNG

(Ban hành kèm theo Quyết định số 728 /QĐ-TCT ngày 18/6/2007 của Tổng cục trưởng Tổng cục Thuế)

PHẦN I.

CHỨC NĂNG, NHIỆM VỤ CỤ THỂ

1. Phòng Tuyên truyền và hỗ trợ người nộp thuế.

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức thực hiện công tác tuyên truyền về chính sách, pháp luật thuế, hỗ trợ người nộp thuế trong phạm vi Cục Thuế quản lý;

Nhiệm vụ cụ thể:

1.1. Xây dựng chương trình, kế hoạch và tổ chức thực hiện công tác hỗ trợ người nộp thuế và công tác tuyên truyền, phổ biến chính sách pháp luật về thuế cho người nộp thuế, người dân và các cơ quan, tổ chức khác trên địa bàn tỉnh, thành phố;

1.2. Hướng dẫn, chỉ đạo, kiểm tra các Chi cục thuế trực thuộc trong việc triển khai thực hiện nhiệm vụ hỗ trợ người nộp thuế, tuyên truyền chính sách, pháp luật về thuế;

1.3. Trực tiếp hỗ trợ người nộp thuế thuộc Cục Thuế quản lý trong việc thực hiện chính sách, pháp luật thuế và các thủ tục hành chính thuế (bao gồm cả hướng dẫn, trả lời các vướng mắc về áp dụng Hiệp định tránh đánh thuế hai lần và các cam kết quốc tế khác của Việt Nam có liên quan đến thuế);

1.4. Tổng hợp các vướng mắc của người nộp thuế về chính sách thuế và các thủ tục về thuế phối hợp với phòng Pháp chế (hoặc phòng Tổng hợp - Nghiệp vụ - Dự toán) đề xuất, trình Cục trưởng giải quyết hoặc trình cấp có thẩm quyền xem xét, giải quyết theo quy định;

1.5. Là đầu mối tiếp nhận, hướng dẫn, giải đáp các vướng mắc về chính sách pháp luật thuế và giải quyết một số thủ tục hành chính thuế theo quy định; 

1.6. Cung cấp các thông tin cảnh báo và các thông tin hỗ trợ khác trên cơ sở hệ thống thông tin do ngành thuế quản lý cho người nộp thuế theo quy định của pháp luật và của ngành;

1.7. Chủ trì, phối hợp với các Phòng thuộc Cục Thuế, các tổ chức khác có liên quan trên địa bàn tỉnh, thành phố trong việc tổ chức hội nghị đối thoại với người nộp thuế;

1.8. Tổ chức thực hiện công tác khen thưởng, tuyên dương và tôn vinh người nộp thuế thực hiện tốt nghĩa vụ nộp thuế; các tổ chức và cá nhân khác ngoài ngành thuế có thành tích xuất sắc trong việc tham gia công tác quản lý thuế;

1.9. Theo dõi, tổng hợp, báo cáo kết quả thực hiện công tác hỗ trợ, tuyên truyền về chính sách, pháp luật thuế, công tác khen thưởng, tôn vinh đối với các tổ chức, cá nhân ngoài ngành thuế và công tác cải cách hành chính thuế trên địa bàn; nghiên cứu, đề xuất các biện pháp nâng cao hiệu quả công tác hỗ trợ người nộp thuế và công tác tuyền truyền về thuế;

1.10. Quản lý, biên tập nội dung trang thông tin điện tử nội bộ ngành thuế tại Cục thuế; phối hợp với Tổng cục thuế trong việc xây dựng nội dung trang Web trên Internet của ngành thuế;

1.11. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

1.12. Thực hiện việc bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

1.13. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục Thuế giao.

2. Phòng Kê khai và Kế toán thuế

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức thực hiện công tác đăng ký thuế, xử lý hồ sơ khai thuế, kế toán thuế, thống kê thuế trong phạm vi Cục Thuế quản lý.

Nhiệm vụ cụ thể:

2.1. Xây dựng chương trình, nội dung, kế hoạch thực hiện công tác kê khai, kế toán thuế và thống kê thuế trên địa bàn;

2.2. Hướng dẫn, chỉ đạo, kiểm tra công tác xử lý hồ sơ khai thuế, kế toán thuế và thống kê thuế đối với các Chi cục thuế;

2.3. Thực hiện công tác đăng ký thuế, cấp mã số thuế cho người nộp thuế trên địa bàn tỉnh, thành phố; quản lý việc thay đổi tình trạng hoạt động sản xuất kinh doanh, thực hiện các thủ tục chuyển đổi và đóng mã số thuế đối với người nộp thuế thuộc Cục thuế quản lý;

2.4. Nhập dữ liệu và xử lý hồ sơ khai thuế, hồ sơ hoàn thuế, các tài liệu, chứng từ có liên quan đến nghĩa vụ thuế của người nộp thuế theo qui định, hạch toán ghi chép toàn bộ các thông tin trên tờ khai, chứng từ nộp thuế và các tài liệu có liên quan đến nghĩa vụ thuế của người nộp thuế;

2.5. Kiểm tra ban đầu các hồ sơ khai thuế, nếu phát hiện kê khai không đúng thủ tục hành chính thuế theo quy định, yêu cầu người nộp điều chỉnh kịp thời; thực hiện việc điều chỉnh các số liệu về nghĩa vụ thuế của người nộp thuế khi nhận được tờ khai điều chỉnh, các quyết định xử lý hành chính về thuế hoặc thông tin điều chỉnh khác của người nộp thuế theo quy định;

2.6. Xử lý và kiến nghị xử lý các vi phạm của người nộp thuế về thủ tục đăng ký thuế, nộp hồ sơ kê khai thuế, ngưng nghỉ kinh doanh, bỏ địa bàn kinh doanh thuộc phạm vi quản lý;

2.7. Tiếp nhận và đề xuất giải quyết các hồ sơ xin gia hạn thời hạn kê khai thuế, thời hạn nộp thuế;

2.8. Phân loại, xử lý các hồ sơ hoàn thuế, miễn thuế, giảm thuế theo quy định, chuyển các hồ sơ kiểm tra trước hoàn sau cho phòng Kiểm tra thuế;

2.9. Tính tiền thuế và thông báo số thuế phải nộp (ấn định thuế) đối với các trường hợp người nộp thuế không nộp tờ khai thuế;

2.10. Phối hợp với cơ quan chức năng đối chiếu, xác nhận kết quả thực hiện nghĩa vụ thuế đối với NSNN của người nộp thuế;

2.11. Thực hiện công tác kế toán thuế đối với người nộp thuế thuộc Cục thuế quản lý bao gồm: Kế toán thuế người nộp thuế, kế toán tài khoản tạm thu, kế toán tài khoản tạm giữ, kế toán tài khoản chi hoàn thuế giá trị gia tăng, kế toán tài khoản thu hồi hoàn thuế giá trị gia tăng, thoái trả tiền thuế cho người nộp thuế theo qui định và công tác thống kê thuế; thực hiện chế độ báo cáo kế toán thuế, thống kê thuế theo quy định;

2.12. Phối hợp với cơ quan Hải quan cung cấp, đối chiếu, xác định các trường hợp hoàn thuế giá trị gia tăng còn nợ thuế xuất khẩu, thuế nhập khẩu theo quy định của quy chế phối hợp;

2.13. Lập sổ thuế và tổ chức quản lý sổ thuế tại cơ quan thuế;

2.14. Lập danh mục, cập nhật, lưu trữ, quản lý các hồ sơ khai thuế của người nộp thuế thuộc phạm vi cơ quan Cục thuế quản lý; cung cấp thông tin về người nộp thuế và các tài liệu khác có liên quan cho các đơn vị trong và ngoài ngành thuế theo qui định của Nhà nước và qui chế của ngành;

2.15. Tổng hợp, báo cáo kết quả thực hiện công tác kê khai, kế toán thuế, thống kê thuế trên địa bàn;

2.16. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

2.17. Thực hiện việc bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

2.18. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục Thuế giao.

3. Phòng Quản lý nợ và cưỡng chế nợ thuế:

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức thực hiện công tác quản lý nợ thuế, đôn đốc thu tiền thuế nợ và cưỡng chế thu tiền thuế nợ, tiền phạt trong phạm vi quản lý ;

 Nhiệm vụ cụ thể:

3.1. Xây dựng chương trình, kế hoạch thu nợ và cưỡng chế thu nợ thuế trên địa bàn tỉnh, thành phố;

3.2. Hướng dẫn, chỉ đạo, kiểm tra công tác quản lý thu nợ và cưỡng chế nợ thuế đối với các Chi cục thuế;

3.3. Theo dõi tình hình kê khai, nộp thuế của người nộp thuế, phân loại nợ thuế theo quy định; phân tích tình trạng nợ thuế của từng người nộp thuế trên địa bàn thuộc phạm vi quản lý của Cục thuế;

3.4. Thu thập thông tin về người nộp thuế còn nợ tiền thuế, đề xuất biện pháp đôn đốc thu nợ và cưỡng chế nợ thuế, tiền phạt; cung cấp thông tin về tình hình nợ thuế trên địa bàn theo yêu cầu của các cơ quan pháp luật và theo chỉ đạo của lãnh đạo Cục thuế; cung cấp danh sách các tổ chức và cá nhân chây ỳ nợ thuế để thông báo công khai trên các phương tiện thông tin đại chúng;

3.5. Lập hồ sơ đề nghị cưỡng chế và đề xuất biện pháp thực hiện cưỡng chế thu tiền thuế nợ trình Lãnh đạo Cục thuế ra quyết định và thực hiện cưỡng chế thi hành quyết định hành chính thuế theo thẩm quyền hoặc tham mưu, phối hợp với các cơ quan có thẩm quyền, thực hiện cưỡng chế thu tiền thuế nợ theo qui định;

3.6. Thực hiện các thủ tục thu tiền thuế nợ, tiền phạt; theo dõi, đôn đốc, tổng hợp kết quả thu hồi tiền thuế nợ, tiền phạt vào ngân sách Nhà nước (NSNN); thực hiện xác nhận tình trạng nợ NSNN;

3.7. Tham mưu, đề xuất xử lý các hồ sơ xin khoanh nợ, giãn nợ, xoá nợ thuế và giải quyết các hồ sơ xử lý khác về nợ thuế (bao gồm cả các hồ sơ xử lý nợ thuế do các Chi cục thuế chuyển lên); thẩm định và chuyển các hồ sơ về nợ thuế lên cơ quan cấp trên và các cơ quan có liên quan để phối hợp thực hiện các biện pháp xử lý nợ thuế và thu hồi nợ thuế đối với các trường hợp không thuộc thẩm quyền của Cục Thuế;

3.8. Theo dõi kết quả xử lý nợ của cơ quan thuế cấp trên và thực hiện các quyết định xử lý nợ đối với người nộp thuế;

3.9. Tổng hợp, báo cáo, đánh giá kết quả thực hiện công tác quản lý nợ và cưỡng chế nợ thuế trên địa bàn; nghiên cứu đề xuất các biện pháp nâng cao hiệu quả công tác quản lý nợ và cưỡng chế nợ thuế;

3.10. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

3.11. Thực hiện việc bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

3.12. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục Thuế giao.

4. Phòng Kiểm tra thuế

Giúp Cục trưởng Cục Thuế kiểm tra, giám sát kê khai thuế; chịu trách nhiệm thực hiện dự toán thu đối với người nộp thuế thuộc phạm vi quản lý trực tiếp của Cục Thuế.

 Nhiệm vụ cụ thể:

4.1. Xây dựng nội dung, chương trình, kế hoạch thực hiện công tác kiểm tra, giám sát kê khai thuế hàng tháng, quý, năm trên địa bàn quản lý;

4.2. Hướng dẫn, chỉ đạo, kiểm tra công tác kiểm tra, giám sát kê khai thuế đối với các Chi cục Thuế;

4.3. Tổ chức thu thập thông tin liên quan đến việc xác định nghĩa vụ thuế của người nộp thuế;

4.4. Khai thác dữ liệu hồ sơ khai thuế hàng tháng của người nộp thuế, thu thập thông tin, phân tích, đánh giá, so sánh với các dữ liệu thông tin của cơ quan thuế; kiểm tra tính trung thực, chính xác của hồ sơ khai thuế; phát hiện những nghi vấn, bất thường trong kê khai thuế, yêu cầu người nộp thuế giải trình hoặc điều chỉnh kịp thời;

4.5. Tổ chức kiểm tra việc thực hiện chính sách pháp luật về thuế tại trụ sở của người nộp thuế, kiểm tra các tổ chức được ủy nhiệm thu thuế theo quy định của Luật Quản lý thuế;

4.6. Kiểm tra hồ sơ đề nghị hoàn thuế, hồ sơ miễn thuế, giảm thuế thuộc diện kiểm tra trước của người nộp thuế trình Lãnh đạo Cục ra quyết định hoàn thuế, miễn thuế, giảm thuế;

4.7. Ấn định thuế đối với các trường hợp người nộp thuế khai thuế không đủ căn cứ, không đúng thực tế phát sinh mà người nộp thuế không giải trình được.

4.8. Chuyển các trường hợp kê khai thuế có dấu hiệu trốn lậu thuế và các hồ sơ, tài liệu liên quan cho bộ phận thanh tra để tiến hành thanh tra thuế khi có đủ điều kiện tổ chức thanh tra thuế;

4.9. Kiểm tra các trường hợp người nộp thuế sáp nhập, giải thể, phá sản, ngừng kê khai, bỏ trốn, mất tích, chuyển đổi hình thức sở hữu hoặc tổ chức sắp xếp lại doanh nghiệp, cổ phần hoá doanh nghiệp ...

4.10. Thực hiện công tác kiểm tra, đối chiếu xác minh hoá đơn và trả lời kết quả xác minh hoá đơn theo qui định; xử lý và kiến nghị xử lý vi phạm về quản lý và sử dụng hoá đơn thuế, sai phạm về thuế theo kết quả xác minh hoá đơn thuế; tổ chức kiểm tra việc chấp hành các quy định về quản lý, sử dụng biên lai, ấn chỉ thuế của người nộp thuế và của tổ chức, cá nhân được cơ quan thuế uỷ quyền thu thuế, phí, lệ phí;

4.11. Xử lý và kiến nghị xử lý những trường hợp người nộp thuế có hành vi vi phạm pháp luật về thuế phát hiện được thông qua kiểm tra;

4.12. Cung cấp các thông tin điều chỉnh về nghĩa vụ thuế của người nộp thuế cho bộ phận chức năng có liên quan;

4.13. Nhận dự toán thu ngân sách thuộc các đối tượng Cục Thuế trực tiếp quản lý; trực tiếp chịu trách nhiệm tổ chức thực hiện dự toán thu đối với người nộp thuế thuộc phạm vi quản lý của Cục Thuế;

4.14. Tổng hợp, phân tích, đánh giá, báo cáo kết quả thực hiện công tác kiểm tra, giám sát kê khai thuế trên địa bàn; nghiên cứu đề xuất các biện pháp nâng cao hiệu quả công tác kiểm tra, giám sát kê khai thuế;

4.15. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

4.16. Thực hiện việc bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

4.17. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục Thuế giao.

5. Phòng Thanh tra thuế:

Giúp Cục trưởng Cục thuế triển khai thực hiện công tác thanh tra người nộp thuế trong việc chấp hành pháp luật thuế; giải quyết tố cáo về hành vi trốn lậu thuế, gian lận thuế liên quan đến người nộp thuế thuộc phạm vi Cục Thuế quản lý;

Nhiệm vụ cụ thể:

5.1. Xây dựng chương trình, kế hoạch thanh tra người nộp thuế hàng năm; Tiếp nhận yêu cầu và hồ sơ đề nghị thanh tra người nộp thuế của Phòng Kiểm tra thuế và các Chi cục Thuế chuyển đến;

5.2. Tổ chức thu thập thông tin liên quan đến việc xác định nghĩa vụ thuế của người nộp thuế thuộc đối tượng thanh tra;

5.3. Tổ chức thực hiện công tác thanh tra thuế theo chương trình kế hoạch thanh tra của Cục Thuế; thanh tra các trường hợp do phòng Kiểm tra thuế, các Chi cục đề nghị và chuyển hồ sơ; hoặc theo yêu cầu của cơ quan thuế cấp trên và cơ quan nhà nước có thẩm quyền;

5.4. Xử lý hoặc kiến nghị xử lý theo quy định đối với các trường hợp tổ chức, cá nhân vi phạm pháp luật về thuế phát hiện được khi thanh tra thuế;

5.5. Phối hợp với cơ quan chức năng khác trong việc thanh tra, chống buôn lậu, gian lận thương mại, kinh doanh trái phép, trốn lậu thuế;

5.6. Lập hồ sơ đề nghị cơ quan có thẩm quyền khởi tố các tổ chức, cá nhân vi phạm pháp luật về thuế theo quy định;

5.7. Tổ chức hoạt động tiếp dân tại trụ sở cơ quan thuế để nắm bắt, xem xét, giải quyết những thông tin phản ánh về các hành vi vi phạm chính sách, pháp luật thuế của người nộp thuế;

5.8. Thanh tra xác minh, giải quyết các tố cáo về hành vi vi phạm pháp luật thuế của người nộp thuế; đề xuất ý kiến đối với các hồ sơ tố cáo về thuế không thuộc thẩm quyền của Cục Thuế chuyển cho cơ quan cấp trên và các cơ quan khác có liên quan giải quyết;

5.9. Thực hiện giám định về thuế theo trưng cầu giám định của cơ quan tiến hành tố tụng ở địa phương hoặc theo phân công của Tổng cục Thuế;

5.10. Cung cấp thông tin, kết luận sau thanh tra cho các bộ phận chức năng có liên quan để phối hợp quản lý thuế;

5.11. Tổng hợp, báo cáo, đánh giá chất lượng công tác thanh tra thuế, tổng hợp kết quả giải quyết khiếu nại, tố cáo liên quan đến người nộp thuế trong phạm vi toàn Cục thuế; nghiên cứu đề xuất các biện pháp nâng cao hiệu quả công tác thanh tra thuế;

5.12. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

5.13. Thực hiện việc bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

5.14. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục thuế giao.

6.  Phòng Tổng hợp – Nghiệp vụ - Dự toán

Giúp Cục trưởng Cục thuế trong việc chỉ đạo, hướng dẫn nghiệp vụ quản lý thuế, chính sách, pháp luật thuế; xây dựng và thực hiện dự toán thu ngân sách nhà nước thuộc phạm vi Cục Thuế quản lý;

Nhiệm vụ cụ thể:

6.1. Xây dựng chương trình, kế hoạch thực hiện công tác nghiệp vụ - Dự toán và tổng hợp;

6.2. Hướng dẫn, chỉ đạo, kiểm tra Chi cục Thuế thực hiện phân tích, đánh giá, triển khai thực hiện dự toán thu thuế, tổng hợp xây dựng dự toán thu thuế trình cấp có thẩm quyền phê duyệt;

6.3. Xây dựng dự toán trình cấp có thẩm quyền và tham mưu cho lãnh đạo Cục Thuế giao dự toán thu NSNN, tổ chức thực hiện dự toán thu thuế hàng tháng, quý, năm trên địa bàn tỉnh, thành phố;

6.4. Xây dựng tiêu thức phân cấp quản lý đối với người nộp thuế tại địa phương;

6.5. Theo dõi, tổng hợp, phân tích, đánh giá tiến độ thực hiện dự toán thu thuế; phối hợp với các cấp, các ngành có liên quan triển khai các biện pháp quản lý thu thuế trên địa bàn tỉnh, thành phố; xây dựng và thực hiện chỉ đạo, đề ra các giải pháp, biện pháp quản lý thuế, phí, lệ phí... phù hợp với từng địa bàn và ngành nghề kinh doanh đối với khu vực ngoài quốc doanh;

6.6. Cung cấp thông tin, số liệu tổng hợp về kết quả thu thuế cho các cơ quan, ban ngành liên quan và UBND tỉnh (thành phố); tham gia với các ngành, các cấp về chủ trương biện pháp khuyến khích phát triển kinh tế địa phương, chống buôn lậu, chống kinh doanh trái phép...;

6.7. Hướng dẫn, chỉ đạo, kiểm tra các Chi cục thuế triển khai chính sách, pháp luật thuế, nghiệp vụ quản lý thuế và các qui định về công tác uỷ nhiệm thu các khoản thu về đất đai, phí, lệ phí và quản lý thuế đối với hộ kinh doanh khoán thuế ổn định;

6.8. Hướng dẫn, hỗ trợ các bộ phận trong cơ quan thuế thực thi các văn bản pháp luật về thuế và giải quyết các vấn đề về thuế đảm bảo đúng quy định của pháp luật, của ngành;

6.9. Thẩm định các hồ sơ hoàn thuế, miễn thuế, giảm thuế do Chi cục Thuế chuyển lên trình cấp có thẩm quyền xem xét, quyết định;

6.10. Đề xuất hướng xử lý với Cục trưởng về những vướng mắc trong quá trình thực hiện nhiệm vụ của các đơn vị thuộc và trực thuộc Cục thuế, những vấn đề về chủ trương, chính sách giao cho các đơn vị có liên quan nghiên cứu, xây dựng đáp ứng tình hình thực tế phát sinh;

6.11. Đề xuất với cấp trên hoặc cơ quan có thẩm quyền giải quyết những vướng mắc, đề nghị sửa đổi, bổ sung những quy định về chính sách, pháp luật thuế chưa phù hợp trong quá trình thực thi pháp luật thuế của người nộp thuế;

6.12. Xây dựng chương trình hoạt động của Cục Thuế hàng tháng, quý, năm; tham mưu, theo dõi, đôn đốc các Phòng triển khai chương trình công tác của cơ quan; tổng hợp, phân tích, đánh giá toàn diện tình hình thực hiện nhiệm vụ quản lý thuế; tổ chức công tác sơ kết, tổng kết tình hình thực hiện nhiệm vụ quản lý thuế của Cục thuế;

6.13. Thực hiện chức năng, nhiệm vụ của phòng Pháp chế (tại mục 8 dưới đây của Quyết định này) đối với những Cục Thuế chưa thành lập phòng Pháp chế;

6.14. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

6.15. Thực hiện việc bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

6.16. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục thuế giao.

 7. Phòng Pháp chế (Đối với các Cục Thuế chưa tổ chức riêng phòng Pháp chế thì giao các nhiệm vụ này cho phòng Tổng hợp - Nghiệp vụ - Dự toán thực hiện).

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức thực hiện công tác pháp chế về thuế thuộc phạm vi quản lý của Cục thuế quản lý.

Nhiệm vụ cụ thể:

7.1. Xây dựng chương trình, kế hoạch triển khai công tác pháp chế của Cục Thuế

7.2. Thẩm định dự thảo các văn bản xử lý về thuế trình Cục trưởng ban hành theo thẩm quyền hoặc trình cấp có thẩm quyền ban hành;

7.3. Tổ chức phổ biến, học tập pháp luật về thuế và các văn bản pháp luật khác cho toàn thể cán bộ, công chức, viên chức của Cục Thuế;        

7.4. Tư vấn, hướng dẫn, hỗ trợ các phòng, các Chi cục thuế trả lời các vấn đề liên quan đến chính sách thuế đối với các trường hợp phức tạp; tham gia ý kiến đối với các văn bản trả lời do các phòng, Chi cục thuế soạn thảo có vấn đề vướng mắc về chính sách thuế

7.5. Nghiên cứu, đề xuất việc giải quyết các tranh chấp, tố tụng về thuế theo quy định của pháp luật;

7.6. Rà soát các văn bản trả lời, hướng dẫn về thuế do các phòng chức năng của Cục thuế, Chi cục thuế soạn thảo; đề xuất biện pháp và trình Lãnh đạo Cục thuế xử lý đối với các  văn bản ban hành chưa phù hợp với các văn bản quy phạm pháp luật hiện hành và văn bản hướng dẫn của Tổng cục Thuế

7.7. Quản lý việc cấp, thu hồi chứng chỉ hành nghề dịch vụ làm thủ tục về thuế;

7.8. Kiểm tra, đánh giá, tổng kết tình hình thực hiện công tác pháp chế, đề xuất các giải pháp nâng cao hiệu quả công tác pháp chế của Cục Thuế;

7.9. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

7.10. Thực hiện việc bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

7.11. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục thuế giao.

8. Phòng Quản lý thuế thu nhập cá nhân

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức, chỉ đạo triển khai quản lý thuế thu nhập cá nhân đối với các cá nhân có thu nhập thuộc diện phải nộp thuế thu nhập cá nhân theo quy định của pháp luật thuộc phạm vi Cục Thuế quản lý;

 Nhiệm vụ cụ thể:

8.1. Xây dựng chương trình, kế hoạch triển khai công tác quản lý thuế thu nhập cá nhân;

8.2. Hướng dẫn, chỉ đạo kiểm tra công tác quản lý thuế thu nhập cá nhân đối với các Chi cục Thuế trực thuộc- Theo dõi tình hình phát triển kinh tế - xã hội của tỉnh, thành phố liên quan đến thu nhập của các cá nhân nộp thuế thuộc phạm vi quản lý;  

8.3. Nhận nhiệm vụ dự toán thu thuế thu nhập cá nhân và tổ chức triển khai thực hiện;

8.4. Tổ chức quản lý thu thuế đối với cá nhân thuộc phạm vi quản lý của Cục Thuế:

+ Phối hợp với các ban, ngành địa phương để quản lý cá nhân nộp thuế, lập danh sách đối tượng nộp thuế thu nhập cá nhân phải quản lý trên địa bàn;

+ Đôn đốc việc kê khai đăng ký thuế, kê khai nộp thuế và quyết toán thuế; đôn đốc thu nợ thuế và thực hiện các biện pháp cưỡng chế thu nộp thuế theo quy định của pháp luật;

+ Thu thập các thông tin, tài liệu liên quan đến thuế thu nhập cá nhân của người nộp thuế thuộc Cục Thuế quản lý;

+ Kiểm tra việc chấp hành Luật thuế thu nhập cá nhân trên địa bàn quản lý; kiểm tra quyết toán thuế thu nhập cá nhân, các hồ sơ miễn, giảm, hoàn thuế thu nhập cá nhân thuộc Cục Thuế quản lý; lập biên bản các trường hợp vi phạm và đề nghị xử lý theo quy định của pháp luật;

+ Lập danh sách các cá nhân vi phạm về thuế thu nhập cá nhân, các vụ việc cần thanh tra, chuyển Phòng Thanh tra giải quyết các trường hợp vi phạm thuộc phạm vi quản lý;

8.5. Trả lời, giải đáp các vướng mắc của người nộp thuế về thuế thu nhập cá nhân thuộc thẩm quyền của Cục trưởng Cục Thuế;

8.6. Tổng hợp, phân tích, đánh giá tình hình quản lý thuế thu nhập cá nhân, xác định các lĩnh vực thất thu thuế thu nhập cá nhân, đề xuất biện pháp chỉ đạo chông thất thu thuế thu nhập cá nhân trên địa bàn tỉnh, thành phố;

8.7. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

8.8. Tổ chức công tác bảo quản và lưu trữ hồ sơ tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

8.9. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục Thuế giao.

9. Phòng Kiểm tra nội bộ:

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức chỉ đạo, triển khai thực hiện công tác kiểm tra việc tuân thủ pháp luật, tính liêm chính của cơ quan thuế, công chức thuế; giải quyết khiếu nại (bao gồm cả khiếu nại các quyết định xử lý về thuế của cơ quan thuế và khiếu nại liên quan trong nội bộ cơ quan thuế, công chức thuế), tố cáo liên quan đến việc chấp hành công vụ và bảo vệ sự liêm chính của cơ quan thuế, công chức thuế trong phạm vi quản lý của Cục trưởng Cục thuế.

Nhiệm vụ cụ thể:

9.1. Xây dựng nội dung, chương trình, kế hoạch kiểm tra nội bộ hàng năm trên địa bàn tỉnh, thành phố;

9.2. Hướng dẫn, chỉ đạo kiểm tra việc tuân thủ pháp luật về thuế và các văn bản pháp luật khác có liên quan; kiểm tra tính liêm chính của cơ quan thuế, cán bộ thuế trong việc thực hiện công tác quản lý thuế, quản lý chi tiêu tài chính, đầu tư xây dựng cơ bản, việc lãnh đạo, điều hành của lãnh đạo các Chi cục thuế và giải quyết khiếu nại, tố cáo liên quan đến việc chấp hành trách nhiệm công vụ của cơ quan thuế, công chức thuế;

9.3. Tổ chức kiểm tra việc tuân thủ pháp luật về thuế và các văn bản pháp luật khác có liên quan; kiểm tra tính liêm chính của cơ quan thuế, cán bộ thuế trong việc thực hiện công tác quản lý thuế, quản lý chi tiêu tài chính, đầu tư xây dựng cơ bản, quản lý ấn chỉ thuế, việc lãnh đạo, điều hành của lãnh đạo cơ quan thuế cấp dưới;

9.4. Tổ chức phúc tra kết quả thanh tra thuế của Phòng Thanh tra thuế theo kế hoạch hoặc theo chỉ đạo của Cục trưởng Cục thuế, khi có đơn tố cáo cán bộ thuế có hành vi vi phạm pháp luật trong hoạt động thanh tra thuế thuộc thẩm quyền giải quyết của Cục trưởng Cục Thuế;

9.5. Tổ chức kiểm tra, xác minh, giải quyết khiếu nại, tố cáo liên quan đến việc thực thi công vụ của cơ quan thuế, công chức thuế thuộc thẩm quyền giải quyết của Cục trưởng Cục thuế;

9.6. Đề xuất, kiến nghị biện pháp xử lý đối với cơ quan thuế, công chức thuế vi phạm pháp luật, nội quy, quy chế, quy trình nghiệp vụ quản lý thuế phát hiện khi kiểm tra nội bộ và giải quyết khiếu nại, tố cáo;

9.7. Kiến nghị với cơ quan Nhà nước có thẩm quyền đình chỉ việc thi hành hoặc huỷ bỏ những quy định trái với văn bản pháp luật được phát hiện thông qua hoạt động kiểm tra;

9.8. Phối hợp với các cơ quan chức năng có thẩm quyền bảo vệ cán bộ, công chức, viên chức thuế bị đe doạ, uy hiếp, vu khống... trong khi thi hành công vụ;

9.9. Xây dựng kế hoạch, biện pháp phòng ngừa và chống tham nhũng, thực hành tiết kiệm, chống lãng phí của Cục thuế;

9.10. Tổng hợp, phân tích, đánh giá, báo cáo  kết quả công tác kiểm tra nội bộ, công tác giải quyết khiếu nại, tố cáo liên quan đến nội bộ cơ quan thuế, công chức thuế trong phạm vi toàn Cục thuế; nghiên cứu, đề xuất sửa đổi các quy định, quy trình nghiệp vụ nâng cao chất lượng của đội ngũ công chức thuế; kiến nghị việc đánh giá, khen thưởng cơ quan thuế, công chức thuế;

9.11. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

9.12. Thực hiện việc bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

9.13. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục thuế giao.

10. Phòng Tin học

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức quản lý và vận hành hệ thống trang thiết bị tin học ngành thuế; triển khai các phần mềm ứng dụng tin học phục vụ công tác quản lý thuế và hỗ trợ hướng dẫn, đào tạo cán bộ thuế trong việc sử dụng ứng dụng tin học trong công tác quản lý.

Nhiệm vụ cụ thể:

10.1. Xây dựng chương trình, kế hoạch triển khai công tác ứng dụng công nghệ thông tin phục vụ công tác quản lý thuế của Cục thuế;

10.2. Hướng dẫn, kiểm tra, hỗ trợ các Chi cục thuế trong việc quản lý, vận hành, triển khai, bảo hành, bảo trì, bảo dưỡng hệ thống tin học và các phần mềm ứng dụng ngành thuế, thực hiện công tác an toàn bảo mật thông tin trên hệ thống máy tính;

10.3. Xử lý các sự cố liên quan đến hệ thống máy tính, mạng, phần mềm hệ thống và ứng dụng, cơ sở dữ liệu và báo cáo kịp thời với Tổng cục thuế;

10.4. Xác định nhu cầu, phân bổ, lắp đặt, quản lý, triển khai, vận hành, bảo hành, bảo trì, bảo dưỡng hệ thống tin học và các thiết bị kỹ thuật khác tại Cục thuế, Chi cục Thuế;

10.5. Xây dựng, duy trì, quản lý kho dữ liệu thông tin người nộp thuế thuộc phạm vi quản lý của Cục thuế phục vụ cho việc khai thác, sử dụng trong quản lý thuế: sao lưu dữ liệu, kiểm tra độ an toàn của dữ liệu, bảo mật dữ liệu và phòng chống sự xâm nhập từ bên ngoài và Virus máy tính;

10.6. Chủ trì, phối hợp với phòng Hành chính- Quản trị- Tài vụ- Ấn chỉ tiếp nhận, mua sắm, sửa chữa các thiết bị tin học tại cơ quan Cục thuế;

10.7. Tiếp nhận các chương trình ứng dụng và tổ chức cài đặt, triển khai tập huấn và hỗ trợ các cán bộ thuế vận hành sử dụng các phần mềm ứng dụng phục vụ công tác quản lý của ngành thuế tại cơ quan thuế Cục và tại các Chi cục thuế;

10.8. Quản trị ứng dụng, quản lý người sử dụng và vận hành hoạt động của ứng dụng trên hệ thống máy chủ tại cơ quan Cục thuế;

10.9. Tổng hợp, đánh giá, báo cáo kết quả thực hiện công tác tin học trong phạm vi toàn Cục thuế theo qui định;

10.10. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

10.11. Thực hiện việc bảo quản và lưu trữ hồ sơ mạng và kỹ thuật, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

10.12. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục thuế giao.

11. Phòng Tổ chức cán bộ

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức chỉ đạo, triển khai thực hiện về công tác tổ chức bộ máy, quản lý cán bộ, biên chế, tiền lương, đào tạo cán bộ và thực hiện công tác thi đua khen thưởng trong nội bộ  Cục thuế.

Nhiệm vụ cụ thể:

11.1. Xây dựng nội dung, chương trình, kế hoạch hàng năm về quản lý cán bộ, biên chế, tiền lương, đào tạo cán bộ thuế theo phân cấp quản lý của Cục thuế;

11.2. Hướng dẫn, chỉ đạo, kiểm tra các Chi cục thuế thực hiện các quy định về tổ chức bộ máy, quản lý biên chế, công chức thuế, lao động, tiền lương, đào tạo, bồi dưỡng công chức thuế, công tác bảo vệ chính trị nội bộ của Cục thuế ;

11.3. Tham mưu cho Cục trưởng Cục thuế sắp xếp tổ chức bộ máy Cục thuế và Chi cục thuế theo đúng chiến lược cải cách hệ thống thuế; tinh giảm tổ chức bộ máy gọn nhẹ, nâng cao hiệu quả quản lý thuế;

11.4. Tổ chức triển khai thực hiện các quy định về chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn, cơ cấu tổ chức bộ máy của cơ quan thuế và chế độ quản lý công chức thuế: tuyển dụng, bố trí, quy hoạch, sắp xếp, đánh giá, bổ nhiệm, bổ nhiệm lại, nâng lương, nâng ngạch, miễn nhiệm, điều động, kỷ luật, hưu trí, thôi việc... trong toàn Cục thuế theo quy định của Nhà nước, của ngành và phân cấp quản lý;

11.5. Thực hiện quản lý, cập nhật, bảo quản, lưu trữ hồ sơ lý lịch cán bộ của các đơn vị trong toàn Cục thuế; và các hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định của Bộ Tài chính và các cơ quan có liên quan;

11.6. Xây dựng và thực hiện kế hoạch đào tạo, bồi dưỡng hàng năm cho cán bộ, công chức thuộc Cục thuế theo hướng dẫn của Tổng cục Thuế; xây dựng đội ngũ giảng viên theo từng nội dung đào tạo;

11.7. Phối hợp với Tổng cục Thuế và các đơn vị ngoài ngành thuế xây dựng tài liệu đào tạo và tổ chức các khoá bồi dưỡng theo qui định của Tổng cục và theo chương trình của Cục thuế;

11.8. Thực hiện và hướng dẫn Chi cục Thuế thực hiện công tác thi đua, khen thưởng trong nội bộ ngành thuế theo qui định;

11.9. Thẩm định, đề xuất, kiến nghị cấp có thẩm quyền xem xét xử lý đối với cán bộ, công chức thuế vi phạm pháp luật, vi phạm các quy định, quy trình quản lý thuế theo phân cấp quản lý cán bộ của Bộ trưởng Bộ Tài chính;

11.10. Tổng hợp, báo cáo và đánh giá kết quả công tác tổ chức cán bộ và thi đua khen thưởng nội bộ ngành thuế trong phạm vi toàn Cục thuế theo qui định;

10.13. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

11.11. Thực hiện các công tác khác do Cục trưởng Cục thuế giao.

12. Phòng Hành chính - Quản trị - Tài vụ - Ấn chỉ.

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức chỉ đạo, triển khai thực hiện các công tác hành chính, văn thư, lưu trữ; công tác quản lý tài chính, quản lý đầu tư xây dựng cơ bản, quản trị, quản lý ấn chỉ thuế trong toàn Cục thuế.

Nhiệm vụ cụ thể:

12.1. Xây dựng kế hoạch hàng năm về đầu tư xây dựng cơ sở vật chất, kinh phí hoạt động và ấn chỉ thuế của Cục Thuế hàng năm;

12.2. Tổ chức hướng dẫn, chỉ đạo và kiểm tra các Chi cục thuế trong việc thực hiện công tác hành chính, văn thư, lưu trữ, xây dựng và thực hiện dự toán kinh phí, đầu tư xây dựng cơ bản, quản lý trang thiết bị, phương tiện làm việc, trang phục, ấn chỉ thuế;

12.3. Tổ chức thực hiện công tác hành chính, văn thư, lưu trữ tại cơ quan Cục thuế;

12.4. Rà soát nội dung, thể thức, thủ tục hành chính các văn bản do các đơn vị thuộc Cục Thuế soạn thảo trước khi trình cấp có thẩm quyền ban hành;

12.5. Chủ trì, phối hợp với các đơn vị thuộc Cục thuế chuẩn bị chương trình, nội dung, tài liệu phục vụ cho các cuộc họp, hội nghị của lãnh đạo Cục Thuế;

12.6. Quản lý công tác đầu tư xây dựng cơ bản, thẩm định hồ sơ dự án đầu tư xây dựng cơ bản nội bộ trình cấp có thẩm quyền phê duyệt;

12.7. Trực tiếp tổ chức in, cấp phát, quyết toán ấn chỉ thuế thuộc quản lý của Cục Thuế;

12.8. Quản lý tài chính của Cục Thuế; thực hiện nhiệm vụ đơn vị dự toán cấp 3 của cơ quan Cục Thuế; thẩm tra báo cáo quyết toán tài chính năm của các Chi cục Thuế; tổng hợp và lập báo cáo quyết toán tài chính toàn Cục thuế; thông báo quyết toán tài chính năm được duyệt cho các đơn vị trực thuộc Cục thuế;

12.9. Thực hiện công tác phục vụ cho các hoạt động của nội bộ Cục Thuế; tổ chức công tác bảo vệ cơ quan, kho tàng ấn chỉ, tài sản, phòng cháy chữa cháy đảm bảo an toàn, vệ sinh cơ quan; quản lý cơ sở vật chất, phương tiện đi lại và tài sản công; phối hợp với các phòng đôn đốc việc thực hiện nội quy, quy chế và kỷ luật lao động;

12.10. Tổng hợp, phân tích, đánh giá kết quả thực hiện và đề xuất các biện pháp nâng cao hiệu quả công tác quản lý tài chính, quản lý đầu tư xây dựng cơ bản, quản trị, quản lý ấn chỉ thuế, công tác hành chính, văn thư, lưu trữ trong phạm vi toàn Cục thuế theo qui định;

12.11. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

12.12. Tổ chức công tác bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

12.13. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục thuế giao.

13. Phòng Hành chính - Lưu trữ (Tại Cục thuế TP.Hà Nội, và Cục thuế TP. Hồ Chí Minh)

Giúp Cục trưởng Cục thuế tổ chức chỉ đạo triển khai thực hiện công tác hành chính, văn thư, lưu trữ, chương trình, kế hoạch công tác của Cục Thuế trong phạm vi toàn Cục Thuế.

Nhiệm vụ cụ thể:

13.1. Tổ chức thực hiện công tác hành chính, văn thư, lưu trữ tại cơ quan Cục thuế; tiếp nhận, phát hành kịp thời, đầy đủ, chính xác công văn của Cục thuế, phân loại, chuyển cho các phòng chức năng xử lý;

13.2. Hướng dẫn, chỉ đạo, kiểm tra các Chi cục thuế trong việc thực hiện các công tác hành chính văn thư, lưu trữ;

13.3. Rà soát nội dung, thể thức, thủ tục hành chính các văn bản do các đơn vị thuộc Cục Thuế soạn thảo trước khi trình cấp có thẩm quyền ban hành;

13.4. Chủ trì, phối hợp với các đơn vị thuộc Cục thuế chuẩn bị chương trình, nội dung, tài liệu phục vụ cho các cuộc họp, hội nghị của lãnh đạo Cục Thuế;

13.5. Hàng năm tiếp nhận hồ sơ từ các phòng, Chi cục Thuế, tiến hành phân loại, chỉnh lý hồ sơ và lưu trữ đúng quy định, đảm bảo an toàn tài liệu, an toàn lao động và khoa học, thuận tiện trong việc khai thác tài liệu;

13.6. Biên soạn tài liệu và tham gia đào tạo cán bộ, công chức thuế thuộc lĩnh vực được giao;

13.7. Tổ chức công tác bảo quản và lưu trữ hồ sơ nghiệp vụ, tài liệu và các văn bản pháp quy của Nhà nước thuộc lĩnh vực quản lý của Phòng theo quy định;

13.8. Thực hiện các nhiệm vụ khác do Cục trưởng Cục thuế giao.

PHẦN II. TỔ CHỨC THỰC HIỆN

1. Căn cứ tình hình cụ thể của địa phương, Cục trưởng Cục thuế có trách nhiệm xây dựng qui chế làm việc, quy chế phối hợp giữa các phòng, các bộ phận trong Cục Thuế, trách nhiệm của từng bộ phận, từng cá nhân trong từng khâu, từng chức năng quản lý thuế, bảo đảm quá trình quản lý thuế thực hiện thông suốt, có hiệu quả.

2. Cục trưởng Cục thuế chịu trách nhiệm triển khai thực hiện tốt các nội dung quy định trên và chịu trách nhiệm trong việc tổ chức thực hiện nhiệm vụ thu ngân sách được giao tại địa phương. Trong quá trình thực hiện, nếu có vướng mắc, đề nghị Cục thuế tổng hợp, báo cáo về Tổng cục Thuế để sửa đổi, bổ sung cho phù hợp./.

THE GENERAL DIRECTOR OF TAXATION
-------

SOCIALIST REPUBLIC OF VIET NAM
Independence - Freedom – Happiness
---------

No. 728/QD-TCT

Hanoi, June 18, 2007

 

DECISION

DEFINING THE FUNCTIONS AND TASKS OF DIVISIONS UNDER PROVINCIAL TAX OFFICES

Pursuant to the Prime Minister’s Decision No. 76/2007/QD-TTg of May 28, 2007, defining the functions, tasks, authorities and organizational structure of the General Department of Taxation under the Finance Ministry;
Pursuant to the Finance Minister’s Decision No. 49/2007/QD-BTC of June 15, 2007, defining the functions, tasks, authorities and organizational structure of provincial/municipal Provincial Tax Offices under the General Department of Taxation;
At the proposal of the Director of the Personnel Department - the General Department of Taxation
,

DECIDES:

Article 1.- To promulgate together with this Decision the Regulation on functions and tasks of divisions under Provincial Tax Offices.

Article 2.- This Decision takes effect as from July 1, 2007, and replaces Decision No. 1683 QD/TCT-TCCB of November 14, 2003, and Decision No. 1417/QD-TCT of July 7, 2006, of the General Department of Taxation.

Article 3.- Directors of Provincial Tax Offices, the director of the Personnel Division, the director of the Office and heads of departments and units within the General Department of Taxation shall implement this Decision.

 

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

THE GENERAL DIRECTOR OF TAXATION




Nguyen Van Ninh

 

REGULATION

ON FUNCTIONS AND TASKS OF DIVISIONS UNDER PROVINCIAL TAX OFFICES
(Issued together with Decision No. 728/QD-TCT of June 18, 2007, of the General Department of Taxation)

Part I

SPECIFIC FUNCTIONS AND TASKS

1. Propaganda and Taxpayer Services Division

To assist the director of a Provincial Tax Office in disseminating tax policies and laws and assisting taxpayers in domains under the management of the Provincial Tax Office.

Specific tasks:

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

1.2. To guide, direct and inspect attached District Tax Offices in providing assistance to taxpayers and disseminating tax policies and laws;

1.3. To directly assist taxpayers managed by the Provincial Tax Office in implementing tax laws and policies and carrying out tax administrative procedures (guiding and giving replies on problems in the application of agreements on double taxation avoidance and other tax-related international commitments of Vietnam);

1.4. To sum-up taxpayers’ queries about tax policies and procedures and coordinate with the Legal Division (or the General Affairs - Professional Operations - Estimation Division) in submitting these queries to the director for settlement or further submission to competent agencies for settlement according to regulations;

1.5. To be in charge of receiving, guiding and responding to queries about tax policies and laws and handling a number of tax-related administrative procedures according to regulations;

1.6. To supply to taxpayers warning information and other support information available in the information system managed by the tax branch in accordance with laws and the tax branch’s regulations;

1.7. To assume the prime responsibility for, and coordinate with, other divisions within the Provincial Tax Office and concerned organizations in the province or centrally run city in, organizing dialogue meetings with taxpayers;

1.8. To commend, praise and honor taxpayers that well perform their tax liabilities and other organizations and individuals outside the tax branch that record outstanding achievements in the tax administration work;

1.9. To supervise, synthesize and report the results of the dissemination of tax policies and laws, the commendation and reward of organizations and individuals outside the tax branch and the reform of tax-related administrative procedures in the locality; to study and propose measures to raise the efficiency of taxpayer services and the dissemination of tax laws;

1.10. To manage and edit the content of the website of the tax branch at the Provincial Tax Office; to coordinate with the General Department of Taxation in formulating the content of the tax branch’s website on the internet;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

1.12. To preserve and storage professional dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains according to regulations;

1.13. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

2. Tax Declaration and Accounting Division

To assist the director of the Provincial Tax Office in organizing tax registration, processing tax return dossiers and making tax accounting and statistics within the management scope of the Provincial Tax Office.

Specific tasks:

2.1. To formulate programs and plans on tax declaration, accounting and statistics in the locality;

2.2. To guide, direct and inspect the processing of tax return dossiers, tax accounting and statistics of District Tax Offices;

2.3. To carry out tax registration and grant tax identification numbers to taxpayers in the province or centrally run city; to manage changes in production and business activities of, and carry out procedures for modification and closing of tax identification numbers for, taxpayers managed by the Provincial Tax Office;

2.4. To enter data and process tax return dossiers, tax refund dossiers and documents and vouchers related to taxpayers’ tax liabilities according to regulations, make book-accounting of all information in return forms, tax payment vouchers and documents related to taxpayers’ tax liabilities;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

2.6. To handle and propose the handling of taxpayers’ violations in tax registration procedures, submission of tax return dossiers; suspension of business activities or leaving of business location, which fall within its management scope;

2.7. To receive and propose the processing of dossiers of application for extension of tax declaration and payment time limits;

2.8. To classify and process tax refund, exemption or reduction dossiers according to regulations; to transfer dossiers of cases subject to examination before tax refund to the Tax Audit Division;

2.9. To calculate and assess the payable tax amounts to taxpayers that fail to submit tax returns;

2.10. To coordinate with functional agencies in comparing and certifying the results of taxpayers’ fulfillment of their tax liabilities toward the state budget;

2.11. To make tax accounting for taxpayers managed by the Provincial Tax Office, including: tax accounting for taxpayers; accounting of temporary revenue accounts; accounting of temporary deposit accounts; accounting of valued added tax refund accounts; accounting of accounts for recovery of refunded value added tax from, and refund of paid tax amount to, taxpayers according to regulations, and tax statistics; to implement regulations on tax accounting and statistic reporting;

2.12. To coordinate with customs agencies according to coordination regulations in supplying and comparing data on and identifying taxpayers that have been refunded with value added tax but still owe import tax or export tax debts;

2.13. To make and manage tax registers at tax offices;

2.14. To make a list of, update, storage and manage tax return dossiers of taxpayers managed by the Provincial Tax Office; to supply information on taxpayers and other relevant documents to units within and outside the tax branch according to regulations of the State and the tax branch;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

2.16. To compile documents and take part in training tax officials and employees in its assigned domains;

2.17. To preserve and storage professional dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains according to regulations;

2.18. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

3. Tax Debt Management and Enforcement Division

To assist the director of the Provincial Tax Office in managing tax debts, urging the collection of tax debts and applying enforcement measures for collection of tax debts and fines within its management scope.

Specific tasks:

3.1. To formulate programs and plans on collection and enforcement of tax debts in the province or city;

3.2. To guide, direct and inspect the collection and enforcement of tax debts by District Tax Offices;

3.3. To supervise tax filling and payment by taxpayers and classify tax debts according to regulations; to analyze tax debt-owing situation of each taxpayer in the locality under the management of the Provincial Tax Office;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

3.5. To compile dossiers of request for tax enforcement, propose tax enforcement measures to leaders of the Provincial Tax Office for decision, enforcement decisions on tax collection according to its competence or advise or coordinate with competent authorities in taxes enforcing according to regulations;

3.6. To carry out procedures for the collection of tax debts and fines; to monitor, urge and sum up the results of remittance of tax debts and fines to the State budget; to acknowledge debts to the state budget;

3.7. To propose the processing of dossiers of application for debt freezing, rescheduling or remission and handle other dossiers related to tax debts (including dossiers on handling of tax debts forwarded by District Tax Offices); to evaluate and transfer dossiers of tax debts to superior agencies and concerned agencies for coordination in the application of measures for handing and recovering tax debts in cases falling beyond the competence of the Provincial Tax Office;

3.8. To supervise the handling of debts by superior tax authorities and implement decisions on handling of tax debts;

3.9. To sum up, report and evaluate the results of tax debt management and coercion in the locality; to study and propose measures to raise the efficiency of tax debt management and enforcement;

3.10. To compile documents and take part in training tax officials and employees in assigned domains;

3.11. To preserve and storage professional dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains according to regulations;

3.12. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

4. Tax Examination Division

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

Specific tasks:

4.1. To formulate monthly, quarterly and annual programs and plans on the examination and supervision of tax declaration in its management locality;

4.2. To guide, direct and inspect tax declaration examination and supervision by District Tax Offices;

4.3. To collect information related to the determination of taxpayers’ tax liabilities;

4.4. To exploit data on taxpayers’ monthly tax return dossiers, collect information, analyze, evaluate and compare them with data of tax authorities; to inspect the truthfulness and accuracy of tax return dossiers; to detect doubtful and extraordinary matters in tax declaration and request taxpayers to give explanation or make timely adjustment;

4.5. To inspect the implementation of tax laws at taxpayers’ head-offices and inspect authorised tax-collecting organizations in accordance with the Law on Tax Administration;

4.6. To examine dossiers of application for tax refund, exemption or reduction of taxpayers subject to advance examination for submitting them to leaders of the Provincial Tax Office for decision;

4.7. To assess payable tax amounts if taxpayers make tax return without sufficient grounds or at variance with reality without explanation;

4.8. To transfer cases of tax declaration involving signs of tax evasion and relevant dossiers and documents to the tax audit for the latter to carry out tax inspection when conditions permit;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

4.10. To check, compare and verify invoices and notify the results of invoice verification according to regulations; to handle and propose the handling of violations on the management and use of tax invoices and tax-related violations on the basis of the results of tax invoice verification; to inspect the observance of regulations on management and use of invoices by taxpayers and organizations and individuals authorised by tax authorities to collect taxes, charges and fees;

4.11. To handle and propose the handling of taxpayers that commit violations of tax laws and are detected through examination;

4.12. To supply adjusted information on taxpayers’ tax liabilities to concerned functional divisions;

4.13. To receive budget revenue estimates of subjects directly managed by the Provincial Tax Office; to be responsible for the realization of revenue estimates with regard to taxpayers managed by the Provincial Tax Office;

4.14. To synthesize, analyze, evaluate and report the results of tax declaration examination and supervision in the locality; to study and propose measures to raise the efficiency of tax declaration examination and supervision;

4.15. To compile dossiers and take part in training tax officials and employees in its assigned domains;

4.16. To preserve and storage professional dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains according to regulations;

4.17. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

5. Tax Audit Division

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

Specific tasks:

5.1. To formulate annual programs and plans on inspection of taxpayers; to receive requests and dossiers of application for inspection of taxpayers forwarded by the Tax Examination Division and District Tax Offices;

5.2. To collect information related to the determination of tax liabilities of taxpayers subject to inspection;

5.3. To organize tax inspection under inspection programs and plans of the Provincial Tax Office; to inspect cases forwarded by the Tax Examination Division and District Tax Offices or at the request of superior tax authorities and state competent authorities;

5.4. To handle or propose the handling according to regulations of organizations and individuals committing violations of tax laws and detected through inspection;

5.5. To coordinate with other functional agencies in carrying out inspection and combating smuggling, trade frauds, illegal business and tax evasion;

5.6. To compile dossiers to request competent agencies to initiate legal proceedings against organizations and individuals that commit violations of tax laws according to regulations;

5.7. To organize the reception of citizens at the working offices of tax authorities in order to know about and handle information on violations of tax policies and laws committed by taxpayers;

5.8. To inspect, verify and settle denunciations about violations of tax laws committed by taxpayers; to give its opinions on dossiers of tax-related denunciations which fall beyond the competence of the Provincial Tax Office for submission to superior agencies and other concerned agencies for settlement;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

5.10. To supply information and post-inspection conclusions to concerned functional divisions for coordination in tax administration;

5.11. To synthesize, report and evaluate the quality of tax audit, sum up the results of settlement of complaints and denunciations related to taxpayers; to study and propose measures to raise the efficiency of tax audit;

5.12. To compile dossiers and take part in training tax officials and employees in assigned domains;

5.13. To preserve and storage professional dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains according to regulations;

5.14. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

6. General Affairs - Professional Operations - Estimation Division

To assist the director of the Provincial Tax Office in directing and providing guidance on tax administration operations, tax laws and policies; to elaborate and realize state budget revenue estimates within the management scope of the Provincial Tax Office.

Specific tasks:

6.1. To formulate programs and plans on professional operations, realization of revenue estimates and general affairs;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

6.3. To elaborate and submit revenue estimates to competent authorities for approval and advise leaders of the Provincial Tax Office in allocating state budget revenue estimates and organizing the realization of monthly, quarterly and annual tax revenue estimates in the locality;

6.4. To formulate criteria for decentralization of the management of taxpayers in the locality;

6.5. To supervise, sum up, analyze and evaluate the progress of realization of tax revenue estimates; to coordinate with concerned authorities and branches in applying measures for managing tax collection in the province or centrally run city; to formulate and direct the implementation of solutions and measures for managing the collection of taxes, fees and charges in suitability with each geographical area and business lines of non-state sectors;

6.6. To supply information and figures on tax collection results to concerned agencies and branches and the provincial/municipal People’s Committee; to join with other branches and authorities in working out undertakings and measures to encourage the development of local economy, fight smuggling and illegal business activities;

6.7. To direct, guide and inspect District Tax Offices in realizing tax policies and laws, performing tax administration operations and implementing regulations on the authorised collection of land-related amounts, fees and charges as well as in performing tax administration of business households paying package tax;

6.8. To guide and assist other divisions within the tax office in implementing legal documents on tax and settling tax-related matters in strict accordance with law and the tax branch’s regulations;

6.9. To evaluate dossiers of tax refund, exemption or reduction forwarded from District Tax Offices for submission to competent agencies for consideration and decision;

6.10. To propose to the director of the Provincial Tax Office the handling of problems arising in the process of performing tasks by units within and attached to the Provincial Tax Office and matters concerning undertakings and policies for the latter to assign concerned units to study and make adjustments to suit the practical situation;

6.11. To propose superior agencies or competent agencies to settle taxpayers’ problems and recommend the amendment or supplementation of inappropriate tax laws and policies in the process of their enforcement;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

6.13. To perform functions and tasks of the Legal Division (defined in Division 8 above of this Decision), if where the Legal Division has not yet been set up;

6.14. To compile documents and take part in training tax officials and employees in its assigned domains;

6.15. To preserve and storage professional dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains;

6.16. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

7. Legal Division (for a Provincial Tax Office where the Legal Division has not yet been set up, these tasks may be assigned to the General Affairs - Professional Operations - Estimation Division)

To assist the director of the Provincial Tax Office in tax-related legal activities within the management scope of the Provincial Tax Office.

Specific tasks:

7.1. To formulate programs and plans on legal affairs of the Provincial Tax Office;

7.2. To evaluate draft documents on handling tax-related violations for submission to the director of the Provincial Tax Office for promulgation according to his/her competence or submission to competent authorities for promulgation;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

7.4. To advise, guide and assist other divisions and District Tax Offices in answering queries about tax policies in complicated cases; to give comments on the written replies of other divisions and District Tax Offices, which are related to tax policies;

7.5. To study and propose the settlement of tax-related disputes and lawsuits according to law;

7.6. To review written replies and guidance on tax-related issues drafted by other divisions of the Provincial Tax Office and District Tax Offices; to propose and submit to leaders of the Provincial Tax Office measures for processing documents which are inconsistent with current legal documents and guiding documents of the General Department of Taxation;

7.7. To manage the grant and withdrawal of practice certificates for the provision of tax-related services;

7.8. To examine, evaluate and review legal activities, propose solutions to raise efficiency of legal activities of the Provincial Tax Office;

7.9. To compile dossiers and take part in training tax officials and employees in its assigned domains;

7.10. To preserve and storage professional dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains according to regulations;

7.11. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

8. Personal Income Tax Administration Division

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

Specific tasks:

8.1. To formulate programs and plans on the management of personal income tax collection;

8.2. To guide, direct and inspect the administration of personal income tax of attached District Tax Offices; to supervise socio-economic development situation in the province and city related to incomes of individual taxpayers under its management;

8.3. To receive and realize personal income tax revenue estimates;

8.4. To organize the management of tax collection from individuals under the management of the Provincial Tax Office;

+ To coordinate with local departments and branches in managing individual taxpayers and making a list of personal income tax payers in the locality;

+ To urge the declaration of tax registration, tax payment and finalization; to urge the collection and coercion of tax debts according to the provisions of law;

+ To gather information and documents related to personal income tax of taxpayers managed by the Provincial Tax Office;

+ To inspect the observance of the Law on Personal Income Tax in the locality; to examine personal income tax finalization and dossiers of personal income tax exemption, reduction or refund managed by the Provincial Tax Office; to make records on violations and propose their handling according to laws;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

8.5. To answer taxpayers’ queries about personal income tax which fall within the competence of the director of the Provincial Tax Office;

8.6. To synthesize, analyze and evaluate the administration of personal income tax, determining domains in which personal income tax is undercollected and propose measures to prevent undercollection of personal income tax in the locality;

8.7. To compile dossiers and take part in training tax officials and employees in assigned domains;

8.8. To preserve and storage dossiers, documents and the State’s legal documents on its management domains;

8.9. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

9. Internal Audit Division

To assist the director of the Provincial Tax Office in directing and examining law observance by, and the probity of, tax authorities and officials; to settle complaints (including complaints about tax authorities’ decisions on handling of tax violations and complaints within tax authorities), and denunciations about the performance of duties as well as the probity of tax authorities and tax officials under the management of the director of the Provincial Tax Office.

Specific tasks:

9.1. To formulate annual programs and plans on internal audit in the locality;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

9.3. To examine the observance of tax laws and other relevant legal documents, as well as the probity of tax authorities and officials in tax administration, financial management, capital construction investment, management of invoices and in administration activities of leadership of lower-level tax authorities;

9.4. To verify the results of Tax Audit carried out by the Tax Audit Division as planned or directed by the director of the Provincial Tax Office, when receiving written denunciations about law-breaking acts committed by tax officials while carrying out Tax Audit which fall within the settling competence of the director of the Provincial Tax Office;

9.5. To inspect, verify and settle complaints and denunciations about the performance of duties by tax authorities and tax officials, which fall within the settling competence of the director of the Provincial Tax Office;

9.6. To propose measures for handling tax authorities and officials that commit violations of laws, regulations, internal rules or tax administration operations and detected during internal audit or settlement of complaints and denunciations;

9.7. To propose competent state agencies to suspend the implementation of or cancel regulations contrary to legal documents which are detected through inspection;

9.8. To coordinate with functional competent agencies in protecting tax officials and employees who are threatened, intimidated or slandered while performing duties;

9.9. To formulate the Provincial Tax Office’s programs and plans on corruption prevention and combat, thrift practice and waste combat;

9.10. To synthesize, analyze, evaluate and report the results of internal audit and settlement of complaints and denunciations about tax authorities and officials within the Provincial Tax Office; to study and propose amendments to regulations and professional operations in order to raise the quality of the contingent of tax officials; to propose the assessment and commendation of tax authorities and officials;

9.11. To compile dossiers and take part in training tax officials and employees in its assigned domains;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

9.13. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

10. Informatics Division

To assist the director of the Provincial Tax Office in organizing the management and operation of the system of informatics devices of the tax branch; to apply informatics software to tax administration, guide and train tax officials in the use of informatics applications in management activities.

Specific tasks:

10.1. To formulate programs and plans on the application of information technology in service of tax administration activities of the Provincial Tax Office;

10.2. To guide, inspect and assist District Tax Offices in the management, operation, installation, warranty and maintenance of the informatics system and application software of the tax branch, and ensure information security for computer systems;

10.3. To settle and report to the General Department of Taxation on incidents related to computer systems, networks, system and application software and databases;

10.4. To determine the demand for, and allocate, install, manage, operate and maintain informatics systems and other technical devices at the Provincial Tax Office and District Tax Offices;

10.5. To build, maintain and manage the Provincial Tax Office’s database on taxpayers for exploitation and use in tax administration; to multiply data and check their safety and confidentiality and prevent infiltration and computer viruses;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

10.7. To receive and install application software, train and assist tax officials in operating such software in service of management activities of the tax branch at the Provincial Tax Office and District Tax Offices;

10.8. To manage applications, users and the operation of applications in the system of servers at the Provincial Tax Office;

10.9. To synthesize, evaluate and report the results of the informatics work within the Provincial Tax Office according to regulations;

10.10. To compile dossiers and take part in training tax officials and employees in its assigned domains;

10.11. To preserve and storage network and technical dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains according to regulations;

10.12. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

11. The Personnel Division

To assist the director of the Provincial Tax Office in directing and performing jobs related to organizational apparatus, personnel management, payroll and wage, staff training, and emulation and commendation within the Provincial Tax Office.

Specific tasks:

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

11.2. To guide, direct and inspect District Tax Offices in implementing regulations on organizational apparatus, payroll management, tax officials, labor, wage, training and re-training of tax officials, and protection of political security within the Provincial Tax Office;

11.3. To advise the director of the Provincial Tax Office in arranging the organizational apparatus of the Provincial Tax Office and District Tax Offices in accordance with the strategy on tax reform and streamline the organizational apparatus towards simplification and raising of tax administration efficiency;

11.4. To implement regulations on functions, tasks, authorities and organizational structures of tax authorities and the regime of management of tax officials: recruitment, arrangement, planning, evaluation, appointment, re-appointment, wage raising, rank promotion, dismissal, rotation, disciplining, retirement, job stoppage, within the Provincial Tax Office according to regulations of the State, the tax branch and management decentralization;

11.5. To manage, update, preserve and storage dossiers of cadres of units within the Provincial Tax Office and professional dossiers, documents and the State’s legal documents on its management domains according to regulations of the Finance Ministry and concerned agencies;

11.6. To formulate and implement annual plans on training and re-training officials and employees of the Provincial Tax Office under the guidance of the General Department of Taxation; to build a contingent of lecturers for each training content;

11.7. To coordinate with the General Department of Taxation and units outside the tax branch in formulating training materials and organizing training courses according to regulations of the General Department of Taxation and under the Provincial Tax Office’s plan;

11.8. To carry out and guide District Tax Offices in the emulation and commendation work within the tax branch according to regulations;

11.9. To conduct evaluation and propose competent authorities to handle tax officials that violate laws or regulations and tax administration progresses according to the personnel management decentralization by the Finance Ministry;

11.10. To synthesize, report and assess the results of the Personnel as well as emulation and commendation work within the Provincial Tax Office according to regulations;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

11.12. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

12. Accounting - Logistic - Invoice Division

To assist the director of the Provincial Tax Office in directing and implementing jobs related to administrative affairs, paperwork and storing wok, financial management, management of capital construction investment, administration and management of invoices within the Provincial Tax Office.

Specific tasks:

12.1. To formulate annual plans on investment in construction of material foundations, on operation funds and on tax prints of the Provincial Tax Office;

12.2. To guide, direct and inspect District Tax Offices in the implementation of jobs related to administrative affairs, paperwork and storing work, the elaboration and realization of fund estimates, capital construction investment, management of working devices, uniforms and invoices;

12.3. To organize the performance of jobs related to administrative affairs, paperwork and storing work at the Provincial Tax Office;

12.4. To revise contents and forms of documents drafted by units under the Provincial Tax Office before submitting them to competent authorities for promulgation;

12.5. To assume the prime responsibility for, and coordinate with units within the Provincial Tax Office in, preparing programs, contents and documents in service of the organization of meetings and conferences of leaders of the Provincial Tax Office;

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

12.7. To organize the printing, allocation and finalization of invoices managed by the Provincial Tax Office;

12.8. To conduct financial management of the Provincial Tax Office; to perform the tasks of a grade-3 cost-estimating unit of the Provincial Tax Office; to appraise annual financial statements of District Tax Offices; to sum-up and make financial statement reports of the whole Provincial Tax Office; to announce the approved financial statement to units attached to the Provincial Tax Office;

12.9. To perform other tasks in service of the operation of the Provincial Tax Office; to organize the protection of working offices, tax form warehouses and properties, to carry out fire prevention and combat activities and sanitation work; to manage material foundations, vehicles and public assets; to coordinate with other divisions in urging the observance of internal rules, regulations and labor disciplines;

12.10. To synthesize, analyze and evaluate the implementation results and propose measures to raise the effectiveness of financial management, capital construction investment management, administration, tax form management and settlement of administrative affairs, paperwork and storing work within the Provincial Tax Office according to regulations;

12.11. To compile dossiers and take part in training tax officials and employees in its assigned domains;

12.12. To preserve and storage professional dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains according to regulations;

12.13. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

13. Administrative Affairs - Storage Division (at the Provincial Tax Offices of Hanoi and Ho Chi Minh cities)

To assist the director of the Provincial Tax Office in directing the performance of jobs related to administrative affairs, paperwork and storing work as well as the implementation of working programs of the Provincial Tax Office.

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

13.1. To implement jobs related to administrative affairs, paperwork and storing work at the Provincial Tax Office; to receive and issue official letters of the Provincial Tax Office in a timely, full and accurate manner, and classify and forward them to functional divisions for processing;

13.2. To guide, direct and inspect District Tax Offices in the performance of jobs related to administrative affairs, paperwork and storing work;

13.3. To review contents and forms of documents drafted by units attached to the Provincial Tax Office before submitting them to competent authorities for promulgation;

13.4. To assume the prime responsibility for, and coordinate with units attached to the Provincial Tax Office in, preparing programs, contents and documents in service of the organization of meetings and conferences of leaders of the Provincial Tax Office;

13.5. Annually, to receive dossiers from other divisions and District Tax Offices, classify, adjust and storage these dossiers according to regulations so as to ensure the safety of documents, labor safety and convenience in the exploitation of documents;

13.6. To compile materials and take part in the training of tax officials and employees in its assigned domains;

13.7. To preserve and storage professional dossiers, documents and the State’s legal documents in its management domains according to regulations;

13.8. To perform other tasks assigned by the director of the Provincial Tax Office.

Part II

...

...

...

Bạn phải đăng nhập hoặc đăng ký Thành Viên TVPL Pro để sử dụng được đầy đủ các tiện ích gia tăng liên quan đến nội dung TCVN.

Mọi chi tiết xin liên hệ: ĐT: (028) 3930 3279 DĐ: 0906 22 99 66

1. The directors of Provincial Tax Offices shall, based on the practical situations of their localities, elaborate working regulations and regulations on coordination between divisions of the Provincial Tax Offices, clearly identifying responsibilities of each division and individual in each tax administration step and function, so as to ensure that the tax administration process is carried out smoothly and effectively.

2. The directors of Provincial Tax Offices shall organize the implementation of the above regulations and be responsible for organizing the performance of revenue collection tasks in their respective localities. In the course of implementation, if meeting with any difficulties, Provincial Tax Offices are requested to report them to the General Department of Taxation for appropriate amendments or supplements.

Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


Quyết định 728/QĐ-TCT ngày 18/06/2007 quy định chức năng, nhiệm vụ của các phòng thuộc Cục Thuế do Tổng cục trưởng Tổng cục Thuế ban hành

Bạn Chưa Đăng Nhập Thành Viên!


Vì chưa Đăng Nhập nên Bạn chỉ xem được Thuộc tính của văn bản.
Bạn chưa xem được Hiệu lực của Văn bản, Văn bản liên quan, Văn bản thay thế, Văn bản gốc, Văn bản tiếng Anh,...


Nếu chưa là Thành Viên, mời Bạn Đăng ký Thành viên tại đây


8.649

DMCA.com Protection Status
IP: 3.147.68.201
Hãy để chúng tôi hỗ trợ bạn!