THỦ TƯỚNG CHÍNH PHỦ
-------

CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
---------------

Số: 7/CT-TTg

Hà Nội, ngày 30 tháng 5 năm 2022

 

CHỈ THỊ

VỀ VIỆC TĂNG CƯỜNG CÔNG TÁC THỐNG KÊ NHÀ NƯỚC

Trong những năm qua, hiệu lực và hiệu quả quản lý nhà nước về thống kê ngày càng được tăng cường. Hoạt động thống kê Nhà nước từng bước được thực hiện nhịp nhàng, đồng bộ giữa Cơ quan Thống kê Trung ương với thống kê bộ, ngành và địa phương. Hệ thống tổ chức thống kê được kiện toàn từ Trung ương đến địa phương theo hướng chuyên môn hóa. Thể chế pháp lý về thống kê được hoàn thiện bảo đảm cơ sở pháp lý cho thống kê hoạt động và phát triển, đặc biệt khi Quốc hội khóa XV thông qua Luật sửa đổi, bổ sung một số điều và Phụ lục Danh mục chỉ tiêu thống kê quốc gia của Luật Thống kê. Chất lượng thông tin thống kê ngày càng được nâng cao và bảo đảm thông tin phục vụ kịp thời yêu cầu của các cơ quan Đảng, Quốc hội, Chính phủ, các ngành và địa phương trong công tác hoạch định, điều hành chính sách vĩ mô, thúc đẩy phát triển kinh tế của đất nước và giải quyết những vấn đề đặt ra trong đời sống kinh tế - xã hội. Hợp tác quốc tế về thống kê được đẩy mạnh, từng bước vững chắc áp dụng các tiêu chuẩn thống kê quốc tế. Phần lớn thông tin thống kê được biên soạn theo chuẩn mực thống kê quốc tế và được các tổ chức quốc tế công nhận, sử dụng. Công tác chuyển đổi số trong hoạt động thống kê được quan tâm thực hiện.

Tuy nhiên, trước nhu cầu thông tin thống kê ngày càng lớn với yêu cầu chất lượng cao, tần suất nhanh, tập trung nhiều vào các chỉ tiêu phản ánh chất lượng, hiệu quả của nền kinh tế, kinh tế số, phát triển bền vững, công tác thống kê Nhà nước vẫn còn những hạn chế, tồn tại như: Nhận thức về vị trí, vai trò và tầm quan trọng của công tác thống kê còn thấp, nhận thức về công tác thống kê của người đứng đầu các cấp chính quyền chưa được coi trọng, chưa đúng tầm; số liệu thống kê chưa thống nhất về phạm vi, chưa kịp thời; công tác phân tích, sử dụng số liệu thống kê chưa đạt hiệu quả cao; việc bố trí nhân lực làm công tác thống kê còn hạn chế về số lượng và chất lượng; sự phối hợp trong việc kết nối, chia sẻ dữ liệu hành chính giữa Cơ quan Thống kê Trung ương với bộ, ngành thực hiện chưa hiệu quả; một số bộ, ngành và địa phương chưa thực sự quan tâm đến công tác thống kê và sử dụng thông tin thống kê do Tổng cục Thống kê công bố trong chỉ đạo, điều hành; thời gian xử lý, tổng hợp, báo cáo kết quả một số cuộc điều tra còn kéo dài.

Để khắc phục những hạn chế, tồn tại nêu trên và tăng cường hiệu lực, hiệu quả công tác thống kê Nhà nước, bảo đảm thông tin thống kê đầy đủ, toàn diện, khách quan, trung thực, chính xác, kịp thời, thường xuyên, liên tục, Thủ tướng Chính phủ yêu cầu nâng cao nhận thức về vị trí, vai trò và tầm quan trọng của công tác thống kê trong toàn bộ hệ thống chính trị, đặc biệt là người đứng đầu ở các cấp chính quyền, địa phương và tập trung vào các nội dung sau:

1. Bộ, cơ quan ngang bộ, cơ quan thuộc Chính phủ

a) Xây dựng, hoàn thiện hệ thống chỉ tiêu thống kê bộ, ngành; chế độ báo cáo thống kê bộ, ngành trên cơ sở Luật Thống kê; Luật sửa đổi, bổ sung một số điều và Phụ lục Danh mục chỉ tiêu thống kê quốc gia của Luật Thống kê và các văn bản hướng dẫn thi hành nhằm bảo đảm đầy đủ cơ sở pháp lý cho việc thu thập, biên soạn và công bố thông tin thống kê. Nội dung này hoàn thành trong năm 2022.

b) Triển khai hiệu quả các nhiệm vụ được phân công trong Chiến lược phát triển Thống kê Việt Nam giai đoạn 2021 - 2030, tầm nhìn đến năm 2045. Từng bộ, ngành theo lộ trình xây dựng kế hoạch, tổ chức thực hiện cho từng năm đối với mỗi hoạt động cụ thể; định kỳ sơ kết, tổng kết, đánh giá việc thực hiện theo quy định, báo cáo Bộ Kế hoạch và Đầu tư tổng hợp làm cơ sở cho việc đánh giá giữa kỳ và cuối kỳ việc thực hiện Chiến lược.

c) Nâng cao hiệu quả phối hợp công tác trong hoạt động thống kê giữa các bộ, ngành với Cơ quan Thống kê Trung ương, giữa bộ, ngành với địa phương trong việc sản xuất, cung cấp, phổ biến và chia sẻ thông tin thống kê nhằm thiết lập hệ thống thông tin thống kê quốc gia đồng bộ, thống nhất, thông suốt và hiệu quả giữa hệ thống thống kê tập trung với thống kê bộ, ngành, địa phương.

d) Thực hiện nghiêm túc việc cung cấp số liệu định kỳ cho Cơ quan Thống kê Trung ương để kịp thời biên soạn số liệu, báo cáo kinh tế - xã hội hằng tháng, hằng quý, hằng năm phục vụ công tác chỉ đạo điều hành của Chính phủ, Thủ tướng Chính phủ.

đ) Đẩy mạnh cung cấp, chia sẻ dữ liệu hành chính giữa bộ, ngành với Cơ quan Thống kê Trung ương nhằm khai thác hiệu quả dữ liệu hành chính cho mục đích thống kê Nhà nước; xây dựng cơ sở dữ liệu phục vụ việc khai thác và và chia sẻ dữ liệu thống kê trong từng bộ, ngành cũng như kết nối giữa các bộ, ngành, địa phương với hệ thống thống kê tập trung.

e) Chủ trì, phối hợp với Bộ Nội vụ rà soát, củng cố, hoàn thiện tổ chức bộ máy, biên chế của thống kê bộ, ngành để nâng cao hiệu quả của hoạt động thống kê.

g) Thường xuyên đào tạo, bồi dưỡng về chuyên môn, nghiệp vụ cho công chức làm công tác thống kê. Quan tâm thực hiện chế độ phụ cấp ưu đãi nghề đối với công chức làm công tác thống kê của bộ, ngành.

2. Bộ Kế hoạch và Đầu tư

a) Chủ trì, phối hợp với các bộ, ngành có liên quan triển khai thực hiện hiệu quả Luật Thống kê; Luật sửa đổi, bổ sung một số điều và Phụ lục Danh mục chỉ tiêu thống kê quốc gia của Luật Thống kê; Chiến lược phát triển Thống kê Việt Nam giai đoạn 2021 - 2030, tầm nhìn đến năm 2045, trong đó tập trung vào các nội dung sau:

- Xây dựng, trình cơ quan có thẩm quyền ban hành: Nghị định quy định nội dung chỉ tiêu thống kê quốc gia và quy trình biên soạn chỉ tiêu tổng sản phẩm trong nước (GDP), tổng sản phẩm trên địa bàn tỉnh, thành phố trực thuộc trung ương (GRDP) trong tháng 5 năm 2022; Nghị định quy định chi tiết nội dung chế độ báo cáo thống kê cấp quốc gia trong tháng 12 năm 2022; Quyết định của Thủ tướng Chính phủ về ban hành Chương trình điều tra thống kê quốc gia trong tháng 6 năm 2022; Quyết định ban hành hệ thống chỉ tiêu thống kê cấp tỉnh, cấp huyện, cấp xã trong tháng 7 năm 2022.

- Cập nhật và hoàn thiện các hình thức thu thập thông tin đầu vào, đặc biệt chú trọng đến việc khai thác, sử dụng thông tin thống kê từ dữ liệu hành chính, dữ liệu từ hồ sơ đăng ký hành chính từ các bộ, ngành và địa phương; đồng thời đẩy mạnh nghiên cứu các hình thức thu thập thông tin mới như dữ liệu lớn, dữ liệu mở,…

- Rút ngắn thời gian thu thập, tổng hợp, biên soạn các chỉ tiêu thống kê nhằm cung cấp thông tin kịp thời, đầy đủ, chính xác phục vụ chỉ đạo, điều hành của Chính phủ, Thủ tướng Chính phủ và công tác xây dựng chiến lược, quy hoạch, kế hoạch phát triển kinh tế - xã hội của đất nước; đổi mới các hình thức công bố, phổ biến thông tin thống kê.

b) Tiếp tục nâng cao chất lượng thông tin thống kê, cập nhật kịp thời các thông tin, kịch bản tăng trưởng kinh tế, lạm phát, đặc biệt là công tác phân tích dự báo, phân tích chuyên sâu về mô hình tăng trưởng, hoạt động kinh tế mới để phục vụ kịp thời, hiệu quả hơn trong công tác chỉ đạo, điều hành của Chính phủ, Thủ tướng Chính phủ, các bộ, ngành và địa phương.

c) Đẩy nhanh quá trình ứng dụng kỹ thuật số vào công tác thống kê; triển khai đồng bộ tư liệu hóa và chuyển đổi số trong hoạt động thống kê; xây dựng và vận hành cơ sở dữ liệu thống kê quốc gia tập trung, đồng bộ về thông tin thống kê từ trung ương đến địa phương; xây dựng hệ thống báo cáo điện tử thống nhất từ trung ương đến địa phương, từ sở, ban, ngành cấp tỉnh, Ủy ban nhân dân cấp huyện đến thống kê tập trung cấp tỉnh, cấp huyện, trong đó tập trung vào các chỉ tiêu có tần suất nhanh (tháng, quý).

d) Đẩy mạnh việc khai thác, sử dụng dữ liệu hành chính cho mục đích thống kê, trong đó tập trung khai thác các dữ liệu liên quan đến thu, chi ngân sách, thuế, xuất nhập khẩu, xuất nhập cảnh, đăng ký doanh nghiệp, đăng ký hộ kinh doanh cá thể, đăng ký về cấp phép đầu tư, cấp phép xây dựng, dữ liệu quốc gia về dân cư,…

đ) Tập trung nghiên cứu phương pháp thống kê mới hiện đại nhằm giảm thiểu bỏ sót thông tin, quan tâm đến các chỉ tiêu đánh giá chất lượng, hiệu quả của nền kinh tế, các chỉ tiêu giám sát, đánh giá quá trình cơ cấu lại nền kinh tế, đổi mới mô hình tăng trưởng.

e) Tăng cường vai trò điều phối của Cơ quan Thống kê Trung ương thông qua việc xây dựng các chương trình thống kê và thẩm định theo quy định của pháp luật hiện hành.

g) Chủ trì, phối hợp với Bộ Nội vụ, Bộ Tư pháp và các cơ quan liên quan hoàn thiện, trình Thủ tướng Chính phủ cơ cấu tổ chức của hệ thống thống kê tập trung, trong đó nghiên cứu việc chuyển mô hình Chi cục Thống kê cấp huyện thuộc Cục Thống kê cấp tỉnh hiện nay thành Phòng Thống kê cấp huyện theo đơn vị hành chính cấp huyện bảo đảm tinh gọn, hoạt động hiệu lực, hiệu quả, đáp ứng yêu cầu thông tin thống kê các cấp từ trung ương đến địa phương.

h) Chủ trì, phối hợp với Bộ Giáo dục và Đào tạo, Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội nghiên cứu phương án sắp xếp, kiện toàn, nâng cấp 02 trường cao đẳng thống kê bảo đảm hiệu lực, hiệu quả trong tổ chức, hoạt động và phù hợp với quy định của pháp luật hiện hành.

i) Đẩy mạnh hội nhập quốc tế toàn diện, sâu rộng trong hoạt động thống kê bảo đảm Thống kê Việt Nam áp dụng theo các tiêu chuẩn, chuẩn mực thống kê quốc tế.

k) Chủ trì hướng dẫn, kiểm tra, theo dõi, đôn đốc việc thực hiện Chỉ thị này. Tổng hợp, đề xuất Chính phủ, Thủ tướng Chính phủ điều chỉnh, bổ sung kịp thời đáp ứng yêu cầu thực tiễn trong quản lý, chỉ đạo, điều hành.

3. Bộ Tài chính

a) Bảo đảm nguồn kinh phí ngân sách nhà nước cho các bộ, ngành, địa phương triển khai thực hiện các nhiệm vụ liên quan đến công tác thống kê Nhà nước theo đúng quy định của pháp luật về ngân sách nhà nước và phù hợp với khả năng cân đối ngân sách nhà nước hàng năm.

b) Chủ trì, phối hợp với Bộ Kế hoạch và Đầu tư nghiên cứu, sửa đổi, bổ sung Thông tư số 109/2016/TT-BTC ngày 30 tháng 6 năm 2016 về lập dự toán, quản lý, sử dụng và quyết toán kinh phí thực hiện các cuộc điều tra thống kê, tổng điều tra thống kê quốc gia.

4. Ủy ban nhân dân tỉnh, thành phố trực thuộc trung ương

a) Chủ động thu thập, tổng hợp, biên soạn các chỉ tiêu thống kê phục vụ quản lý điều hành trên địa bàn. Thống nhất sử dụng số liệu thống kê Nhà nước do cơ quan thống kê công bố.

b) Chỉ đạo các sở, ban, ngành, Ủy ban nhân dân quận, huyện phối hợp chặt chẽ với Cục Thống kê để tổ chức tốt các hoạt động thống kê trên địa bàn như: Tích cực chia sẻ dữ liệu, cung cấp thông tin hành chính cho ngành Thống kê; nghiêm túc thực hiện chế độ báo cáo thống kê định kỳ, đúng biểu mẫu, thời gian theo quy định; phối hợp thực hiện các cuộc điều tra thống kê nhằm nâng cao chất lượng số liệu thống kê phục vụ công tác chỉ đạo, điều hành của lãnh đạo địa phương,…

c) Chỉ đạo các sở, ban, ngành cấp tỉnh; Ủy ban nhân dân cấp huyện, cấp xã thống nhất sử dụng thông tin, số liệu do Tổng cục Thống kê, Cục Thống kê và cơ quan nhà nước có thẩm quyền công bố theo quy định của pháp luật.

d) Phối hợp với Bộ Kế hoạch và Đầu tư xây dựng hệ thống báo cáo điện tử từ sở, ban, ngành cấp tỉnh, Ủy ban nhân dân cấp huyện đồng bộ, thông suốt với hệ thống thống kê tập trung bảo đảm thu thập thông tin phục vụ chỉ đạo, điều hành nhanh của lãnh đạo các cấp trung ương và địa phương.

đ) Tiếp tục củng cố nhân lực làm thống kê tại sở, ban, ngành, cơ quan chuyên môn thuộc Ủy ban nhân dân cấp huyện, Ủy ban nhân dân cấp xã đáp ứng yêu cầu, phù hợp với chức năng, nhiệm vụ, cơ cấu tổ chức của sở, ban, ngành và chức danh công chức thống kê chuyên trách thuộc Ủy ban nhân dân cấp xã; quan tâm thực hiện chế độ phụ cấp ưu đãi nghề đối với công chức làm công tác thống kê của sở, ban, ngành; hằng năm, phối hợp với Bộ Kế hoạch và Đầu tư triển khai kế hoạch tập huấn, bồi dưỡng về chuyên môn, nghiệp vụ cho công chức làm công tác thống kê tại sở, ban, ngành, cơ quan chuyên môn thuộc Ủy ban nhân dân cấp huyện, Ủy ban nhân dân cấp xã.

e) Quan tâm chỉ đạo, bố trí nguồn lực thực hiện điều tra thống kê và các hoạt động thống kê khác để tính toán đầy đủ các chỉ tiêu thống kê nhằm phục vụ kịp thời nhu cầu quản lý, điều hành của địa phương; đẩy mạnh nghiên cứu khoa học, đổi mới sáng tạo và ứng dụng công nghệ thông tin, chuyển đổi số trong hoạt động thống kê tại địa phương.

 


Nơi nhận:
- Ban Bí thư Trung ương Đảng;
- Thủ tướng, các Phó Thủ tướng Chính phủ;
- Các bộ, cơ quan ngang bộ, cơ quan thuộc Chính phủ;
- HĐND, UBND các tỉnh, thành phố trực thuộc trung ương;
- Văn phòng Trung ương và các Ban của Đảng;
- Văn phòng Tổng Bí thư;
- Văn phòng Chủ tịch nước;
- Hội đồng Dân tộc và các Ủy ban của Quốc hội;
- Văn phòng Quốc hội;
- Tòa án nhân dân tối cao;
- Viện kiểm sát nhân dân tối cao;
- Ủy ban Giám sát tài chính Quốc gia;
- Kiểm toán nhà nước;
- Ngân hàng Chính sách xã hội;
- Ngân hàng Phát triển Việt Nam;
- Ủy ban trung ương Mặt trận Tổ quốc Việt Nam;
- Cơ quan trung ương của các đoàn thể;
- Tổng cục Thống kê;
- Các Tập đoàn kinh tế, Tổng công ty nhà nước;
- VPCP: BTCN, các PCN, Trợ lý TTg, TGĐ Cổng TTĐT, các Vụ, Cục, đơn vị trực thuộc;
- Lưu: VT, KTTH (2).

KT. THỦ TƯỚNG
PHÓ THỦ TƯỚNG




Lê Minh Khái

 

PRIME MINISTER
-------

SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM
Independence - Freedom - Happiness
---------------

No. 7/CT-TTg

Hanoi, May 30, 2022

 

DIRECTIVE

REGARDING ENHANCEMENT OF STATE STATISTICS

Over years, effectiveness and efficiency in state management of statistics has been more and more enhanced. Cooperation in carrying out statistical activities between central and local statistics agencies gradually grows harmonious and uniform. An integral apparatus composed of central and local specialized statistics agencies has come into existence. The legal framework on statistics has been improved to give legal grounds for operational and development statistics, especially when the XVth National Assembly passed the Law on Amendments and Supplements to Several Articles and the Appendix of the list of indicators of national statistics of the Law on Statistics. Statistical data are of better quality over time and are provided on time to meet the demands of bodies and agencies of the Party, National Assembly, Government and local authorities so that they are used for formulating and managing macroeconomic policies; promoting development of the national economy; and solving socio-economic issues, problems and challenges. International cooperation in statistics has been enhanced, step by step applying international statistics standards in a sustainable manner.  Most statistical data have been compiled according to international statistics standards and accredited by international organizations. More attention has been paid to digital transformation in statistical activities.

However, in the face of increased demands for statistical data required to be of high quality, produced at the fast rate, focus more on indicators measuring the quality and efficiency of the economy, digital economy and sustainable development, there exist issues and problems arising from state statistics as follows: There is still a lack of awareness of the position, role and importance of statistics; heads of governmental agencies at all levels have not provided due care in relation to the importance of statistics; there are inconsistencies in statistical data in terms of cohorts; statistical data are not produced on time; analysis and use of statistical data are not efficient as much as expected; there is the quantitative and qualitative inadequacy of human resources engaged in carrying out statistical activities; coordination in connecting and sharing administrative data between central statistics agencies and regulatory authorities has not been effective; several central and local agencies have not really paid attention to statistics and has used statistical data announced by the General Statistics Office of Vietnam for state management purposes; it has taken long time to handle, process, compile and report data and findings of several surveys and investigations.

In order to address the aforesaid issues or problems; increase effectiveness and efficiency of state statistics; ensure that statistical data are full, complete, unbiased, authentic, accurate, timely, regular and continuous, the Prime Minister commands the increased awareness of the position, role and importance of statistical activities in the entire political system, especially the heads of central and local state agencies, and concentration on the followings:

1. Ministries, Ministry-level bodies and Governmental agencies of Vietnam

a) Complete the system of indicators of statistics in the interests of central authorities; the statistical reporting regime of central authorities according to the Law on Statistics; the Law on Amendments and Supplements to and Appendix of the List of indicators of national statistics in the Law on Statistics and other documents providing guidance on implementation thereof in order to give sufficient legal grounds for collection, compilation and publication of statistical data.    This task must be completed in 2022.

b) Effectively carry out assignments defined in the Statistics Development Strategy of Vietnam for the 2021 – 2030 period with vision towards 2045. According to the roadmap, each central authority is expected to develop its own yearly plans and implement the plan designed for a particular activity; prepare legally-required preliminary and final review and assessment reports for submission to the Ministry of Planning and Investment as a basis to conduct mid-term and final assessment of implementation of the Strategy.    

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



d) Strictly conform to the regulation on providing statistical data on a periodic basis to central statistics agencies in order to promptly compile socio-economic data and reports on a monthly, quarterly and annual basis to meet the governance demands of the Government and the Prime Minister.   

dd) Boost the provision and sharing of administrative data between central authorities and central statistics agencies in order to make effective use of administrative data for the state statistics purposes; build the database that serves as a hub where every central authority can have access to and share statistical data; that connects central and local authorities with the centralized statistics system.

e) Take charge of and cooperate with the Ministry of Home Affairs in checking, maintaining and improving the organization and personnel structures intended for statistical activities of central authorities with the aim of improving efficiency in statistical activities.

g) Enable statistics personnel to have access to training courses on statistics knowledge and skills. Care for benefits to be paid to personnel in charge of governmental agencies’ statistical activities.

2. Ministry of Planning and Investment of Vietnam

a) Take charge of and cooperate with central authorities on effectively implementing the Law on Statistics; the Law on Amendments and Supplements to and Appendix of the List of indicators of national statistics in the Law on Statistics; the Statistics Development Strategy of Vietnam for the 2021 – 2030 period with vision towards 2045, with more emphasis placed on the followings:

- Drafting and seeking consents from competent authorities to promulgating:  Decree on national statistics indicators and procedures for compilation of statistical indicators regarding gross domestic product (GDP) and gross regional domestic product (GRDP), to be completed in May 2022; Decree specifying the reporting regime of the national statistics, to be completed in December 2022; Prime Minister’s Decision introducing the national statistical investigation program, to be completed in June 2022; Decision introducing the statistical indicators at the provincial, district and commune level, to be completed in July 2022.

- Updating and completing methods for collection of input data, focusing on exploitation and use of statistical information obtained from administrative data and data obtained from registration dossiers of central and local authorities; concurrently, conducting more researches on methods for collection of new data such as big data, open data, etc.

- Shortening the time of collection, combination and compilation of statistical indicators in order to provide timely, sufficient and accurate information to meet instruction and governance demands of the Government and the Prime Minister and the requirements concerning formulation of socio-economic development strategies, planning schemes and plans throughout the nation; innovating new methods for release and dissemination of statistical data.

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



c) Speed up the process of application of digital technology to statistics; consistently carry out the documentation and digital transformation process in statistical activities; build and operate the national statistical database that ensures concentration and consistency in terms of statistical information from the central to local level; build a unified electronic reporting system for use at central and local authorities; for use at provincial departments, agencies, and district-level People's Committees, and for use for the concentrated statistics at the provincial and district level, focusing on statistical indicators to be provided at fast rate (e.g. monthly, quarterly).

d) Boost the exploitation and use of administrative data for statistical purposes, focusing on exploiting data related to budget revenues and expenditures; taxes; importation and exportation; entry and exit; business registration; sole proprietorship registration, registration of investment licenses, construction permits, national population database, etc.

dd) Focus on researching innovative statistics methods in order to minimize the risk of omission of information, pay attention to indicators showing quality and performance of the economy, indicators used for supervision and assessment of the process of restructuring of the economy and innovation of new growth models. 

e) Strengthen the coordination roles of central statistics agencies through the development of statistical programs and appraisal of these programs in accordance with current legislation.

g) Take charge of and cooperate with the Ministry of Home Affairs, the Ministry of Justice and relevant agencies in finalizing and submitting to the Prime Minister the organizational structure of the centralized statistics system, including study on the transformation of the model of the district Sub-Department of Statistics under the provincial Statistics Department that is in use into the district Statistics Office according to district-level administrative units in order to ensure the streamlined model, effective and efficient operation, and satisfaction of the requirements for statistical information from the central to local level.

h) Take charge of and cooperate with the Ministry of Education and Training, and the Ministry of Labor, War Invalids and Social Affairs, on researching plans for reorganization, complete construction and renovation of 02 statistics colleges in order to ensure their efficient and effective organization and operation as well as conformance to regulations of law in force.

i) Promote comprehensive, intensive and extensive international integration in statistical activities to ensure that Vietnam's statistics are aligned with international statistical standards and norms.

k) Take charge of instructing, checking, supervising and speeding up the implementation of this Directive. Finalize proposed amendments and supplements to this Directive and submit them to the Government and the Prime Minister to seek approval to ensure that the Directive adapts to the practical requirements concerning management, governance and instruction of the Government and the Prime Minister.

3. Ministry of Finance of Vietnam

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



b) Take charge of and cooperate with the Ministry of Planning and Investment on studying, amending and supplementing the Circular No. 109/2016/TT-BTC dated June 30, 2016, providing for estimation, management, utilization and preparation of final accounts of expenditures on conducting statistical investigations and national censuses.

4. People’s Committees of centrally-affiliated cities and provinces:

a) Actively collect, combine and compile statistical indicators for regulatory management and governance at localities. Consistently use state statistics data published by statistics agencies.

b) Instruct local authorities and district-level People's Committees to closely cooperate with Statistics Offices to duly implement statistical activities at localities:  Actively share data and provide administrative information for statistics authorities; strictly comply with the regime for preparation of periodic statistical reports according to the prescribed report template and duration; cooperate on carrying out statistical investigations in order to improve quality of statistical data necessary for management and governance requirements of heads of local authorities, etc.

c) Instruct local authorities at the provincial level; district or commune-level People’s Committees to consistently use data and information disclosed by the General Statistics Office, Statistics Offices and competent state authorities in accordance with law.

d) Cooperate with the Ministry of Planning and Investment on formulating the system of electronic reports from provincial-level local authorities, district-level People’s Committees to ensure that it is connected consistently and smoothly with the centralized statistics system in order to ensure collection of information needed for fast management and governance by leadership of central and local authorities. 

dd) Continue to engage personnel to perform statistics work at specialized agencies of district or commune-level People's Committees according to requirements, functions, duties and organizational structures of local authorities and titles of full-time statistics personnel under the commune-level People's Committees; pay attention to benefits paid to personnel specialized in statistics of local authorities; each year, cooperate with the Ministry of Planning and Investment on providing professional and knowledge training courses for personnel in charge of statistics work at local authorities and specialized agencies under the district or commune-level People's Committees.

e) Concentrate on instructing and providing resources for implementation of statistical investigations and other statistical activities in order to fully calculate statistical indicators in order to meet demands for local regulatory administration and governance on time; promote scientific researches and innovation and application of information technology and digital transformation in statistical activities at localities.

 

...

...

...

Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.



PP. PRIME MINISTER
DEPUTY PRIME MINISTER




Le Minh Khai

 

You are not logged!


So you only see the Attributes of the document.
You do not see the Full-text content, Effect, Related documents, Documents replacement, Gazette documents, Written in English,...


You can register Member here


You are not logged!


So you only see the Attributes of the document.
You do not see the Full-text content, Effect, Related documents, Documents replacement, Gazette documents, Written in English,...


You can register Member here


You are not logged!


So you only see the Attributes of the document.
You do not see the Full-text content, Effect, Related documents, Documents replacement, Gazette documents, Written in English,...


You can register Member here


Directive No. 7/CT-TTg dated May 30, 2022 on regarding enhancement of state statistics
Official number: 7/CT-TTg Legislation Type: Directive
Organization: The Prime Minister of Government Signer: Le Minh Khai
Issued Date: 30/05/2022 Effective Date: Premium
Gazette dated: Updating Gazette number: Updating
Effect: Premium

You are not logged!


So you only see the Attributes of the document.
You do not see the Full-text content, Effect, Related documents, Documents replacement, Gazette documents, Written in English,...


You can register Member here


Directive No. 7/CT-TTg dated May 30, 2022 on regarding enhancement of state statistics

Address: 17 Nguyen Gia Thieu street, Ward Vo Thi Sau, District 3, Ho Chi Minh City, Vietnam.
Phone: (+84)28 3930 3279 (06 lines)
Email: inf[email protected]

Copyright© 2019 by THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
Editorial Director: Mr. Bui Tuong Vu

DMCA.com Protection Status