|
Statistics
- Documents in English (15475)
- Official Dispatches (1343)
Popular Documents
-
Circular No. 59/2024/TT-BCA dated November 07, 2024 on amending of Circular No.74/2020/TT-BCA... (1)
-
Decree No. 148/2024/ND-CP dated November 12, 2024 on amending of the Decree No. 54/2019/ND-CP... (1)
-
Law No. 55/2024/QH15 dated November 29, 2024 on Fire and Rescue (1)
-
Circular No. 83/2024/TT-BCA dated November 15, 2024 on regulations for the development,... (1)
-
Circular No. 33/2024/TT-BGTVT dated November 14, 2024 on management of prices of ferry services... (1)
-
Circular No. 63/2024/TT-BCA dated November 12, 2024 on inspection, control, and handling... (1)
-
Decision No. 2690/QD-NHNN dated December 18, 2024 on prescribing interest rates imposed... (1)
|
BỘ TÀI CHÍNH
CỤC QUẢN LÝ, GIÁM SÁT
BẢO HIỂM
-------
|
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
---------------
|
Số:
453/QLBH-NT
V/v tăng cường kiểm soát hoạt động của doanh nghiệp
|
Hà Nội, ngày 10 tháng 4 năm 2023
|
Kính gửi: Các doanh nghiệp bảo hiểm nhân thọ
Qua các phương tiện thông tin đại chúng, Cục Quản lý, giám sát bảo
hiểm nhận được thông tin phản ánh về chất lượng tư vấn, hỗ trợ giao kết hợp đồng bảo hiểm của các đại lý bảo hiểm
nhân thọ. Cục Quản lý, giám sát bảo hiểm đề nghị các doanh nghiệp bảo hiểm nhân thọ thực hiện các nội
dung sau:
1. Tăng cường kiểm tra, giám sát việc thực hiện hợp đồng đại lý bảo hiểm, đánh giá chất lượng tư vấn, giới thiệu, chào bán sản phẩm bảo hiểm của đại lý bảo hiểm. Yêu cầu đại lý cung cấp các thông
tin về sản phẩm bảo hiểm của doanh nghiệp bảo
hiểm đầy đủ, chính xác cho bên mua bảo hiểm. Nghiêm túc xử lý trách nhiệm của đại lý bảo hiểm trong trường hợp vi
phạm quy định của pháp luật trong việc thực hiện hoạt động theo ủy
quyền của doanh nghiệp bảo hiểm.
2. Rà soát, nâng cao chất lượng dịch vụ chăm sóc khách hàng, hoàn thiện quy
trình nghiệp vụ, quy định nội bộ, chính sách về quản trị rủi ro, đảm bảo tuân
thủ quy định của pháp luật.
3. Khi phát sinh các khiếu nại của khách hàng, doanh
nghiệp bảo hiểm phải chủ động làm việc, giải quyết các khiếu
nại của khách hàng; trường hợp khách hàng có phản ánh qua các cơ quan thông tấn báo chí về việc ký kết và thực hiện hợp đồng với doanh
nghiệp bảo hiểm thì doanh nghiệp bảo hiểm phải chủ động phản hồi thông tin khách quan, minh bạch đến các cơ
quan thông tấn báo chí.
Cục Quản lý, giám sát bảo hiểm thông báo để các doanh nghiệp bảo hiểm nhân thọ biết và nghiêm túc thực hiện theo quy định của
pháp luật./.
Nơi nhận:
- Như
trên;
- Lưu: VT, NT (21b).
|
KT. CỤC TRƯỞNG
PHÓ CỤC TRƯỞNG
Phạm Thu Phương
|
MINISTRY OF
FINANCE
INSURANCE SUPERVISORY AGENCY
-------
|
SOCIALIST
REPUBLIC OF VIETNAM
Independence - Freedom – Happiness
---------------
|
No. 453/QLBH-NT
Re: strengthening control over enterprises’
activities
|
Hanoi, April 10,
2023
|
To: Life
insurers Through the mass media, the Insurance Supervision
and Administration Department has received reports on the quality of life
insurance agents' advice and support in entering into insurance contracts. The
Insurance Supervisory Agency requests life insurers to implement the following
measures: 1. Strengthen inspection and supervision of the
performance of insurance agency contracts, evaluate the quality of insurance
agents' advice, introduction, and sale of insurance products. Request the
agents to provide complete and accurate information on insurance products of
the insurer to policyholders. Strictly handle the liability of insurance agents
in case of violations of the law in performing activities authorized by
insurers. 2. Review and improve the quality of customer care
services, improve practices, internal regulations, and policies on risk
management, ensuring compliance with the law. 3. When a customer complaint arises, the insurer
must actively work to resolve the issue. If the customer has reported through
press agencies regarding the signing and performance of the contract with the
insurer, the company must provide objective and transparent information to the
press agencies. The Insurance Supervisory Agency requests life
insurers to strictly implement this document./. ... ... ... Please sign up or sign in to your TVPL Pro Membership to see English documents.
Official Dispatch No. 453/QLBH-NT dated April 10, 2023 on strengthening control over enterprises’ activities
Official number:
|
453/QLBH-NT
|
|
Legislation Type:
|
Official Dispatch
|
Organization:
|
Cục Quản lý, Giám sát bảo hiểm
|
|
Signer:
|
Pham Thu Phuong
|
Issued Date:
|
10/04/2023
|
|
Effective Date:
|
Premium
|
|
Effect:
|
Premium
|
Official Dispatch No. 453/QLBH-NT dated April 10, 2023 on strengthening control over enterprises’ activities
|
|
|
Address:
|
17 Nguyen Gia Thieu street, Ward Vo Thi Sau, District 3, Ho Chi Minh City, Vietnam.
|
Phone:
|
(+84)28 3930 3279 (06 lines)
|
Email:
|
inf[email protected]
|
|
|
NOTICE
Storage and Use of Customer Information
Dear valued members,
Decree No. 13/2023/NĐ-CP on Personal Data Protection (effective from July 1st 2023) requires us to obtain your consent to the collection, storage and use of personal information provided by members during the process of registration and use of products and services of THƯ VIỆN PHÁP LUẬT.
To continue using our services, please confirm your acceptance of THƯ VIỆN PHÁP LUẬT's storage and use of the information that you have provided and will provided.
Pursuant to Decree No. 13/2023/NĐ-CP, we has updated our Personal Data Protection Regulation and Agreement below.
Sincerely,
I have read and agree to the Personal Data Protection Regulation and Agreement
Continue
|
|